Jump to content

Porsche 914


Guest Vihannes

Recommended Posts

Moi!

Kertokaapas missä VW-malleissa on käytetty samaa moottoritekniikkaa kuin Porche 914:ssa, joita siis useita eri variaatioita 914/4, 914/6, 1.7, 1.8, 2.0... Typ4:ssako?

 

 

Onko alustassa yhteistä?

 

Onko näitä 914:sia Suomessa miten paljon ja tunteeko armoitettu ilmajäähy-porukka ylipäätään vetoa niihìn?

 

Kiitti.

 

-J

Link to comment

914/6 oli kutoskoneinen, jota ei käytetty missään volsussa. 1.7 taisi olla sama kone kuin Typ4 ja pakussa, mut possun 2.0l T4 kone on erilaisilla kansilla kuin volskin versio. Onhan ne ruman kauniita Stuttgarttilaisia, vai kasattiinko ne edes Zuffenissa? Tuskin näitä liikaa Suomessa on.

 

Alustassa 914 taitaa nojata enemmän possun tekniikkaan.

Link to comment
Guest Toheltaja

Etupään akselistoltaan "sama" kun 911 kopat, jouset ovat erilaiset, eivät spooreiltaan käy keskenään. Takapää sitten ihan oma aivoituksensa. Paljon osia kuplista, ohjauksen ja sähkönippeleiden osalta. Kuplan levyjarrut eessä (neloskoneisissa) ja pulttijako sama ku kuplassa. Kutoskoneiset oli 130x5 jaollisia, ja alumiininavoilla edessä.

 

Noita on parisenkymmentä miun tietojen mukaan tässä maassa ainakin, mitä on vastaan tullu. Kymmenkunta projektina, ja toinen mokoma liikenteessä. Kutoskoneella katsastettuna ainakin 3kpl, ja kilpakäytössä kutoskoneella kans 3 kpl. Aitoja 914/6 koppasia ei taida olla ensimmäistäkään, eikä aitoa 914GT koristakaan ei ole tuotu (saati 916 koppaista ) 914/6:ssa oli 2 litrainen kutonen, 916 korissa 2,7 litrainen. Ja tuota on vissiin 1 tai 2 kpl tehty 8 sylinterisellä kutosella kans, jos en väärin muista niin oli 4 litrainen, mutta olivat jotain hämäriä protoja.

 

Mulla edelleen myynnissä jos himot herää ;) 3 litrainen, ja paljon laitettu...

Link to comment

Oukei, kiitos tiedoista.

Olisi myynnissä kolme (3) kpl moisia --- siis Suomessa, rekisterissä, katsastettuna, ajossa, samalla myyjällä...

 

Yksi duunikaveri on poltteessa...

 

- J

Link to comment
Guest Toheltaja

Missä hinnoissa ja kenellä? kannattaa olla tarkkana noiden kanssa, ovat todella herkkiä mätimään, ja jos mätä on tehnyt tehtävänsä on hemmetinmoinen homma korjata vääntynyttä kotelorakennetta... Pari kitistä tehtyä on tullut vastaan. Toinen keltainen ja toinen valkoinen yksilö.

Link to comment
Missä hinnoissa ja kenellä? kannattaa olla tarkkana noiden kanssa, ovat todella herkkiä mätimään, ja jos mätä on tehnyt tehtävänsä on hemmetinmoinen homma korjata vääntynyttä kotelorakennetta... Pari kitistä tehtyä on tullut vastaan. Toinen keltainen ja toinen valkoinen yksilö.

Yhellä firmalla pääkaupunkiseudulla.

En tiedä kuin yhden hintapyynnin, vihreän... jotain "päälle 10000" ...

Saksassa kuulema paljon tarjontaa - projektikuntoisista pyydetään noin 5000.

Tarkemmin en myöskään korin kunnosta tiedä mitään. Kuvien perusteella suhteellisen siistejä pelejä, joitakin naarmuja maalipinnassa.

Noh, välittelen tietoja kaverille - ehkä mennään katsomaan tarkemmin lähiviikkoina.

- J

Link to comment
Guest Toheltaja

8 sylinterinen kutonen onnistuu vain insinööriltä :D

 

Multa saa 10000 eskolla aika pitkälle tehdyn jo, ehkä paljon halvemmallakin varusteista riippuen. :) jenkkilästä noita saa halvimmillaan 500 taalalla. Ja ruotsista kans tonnilla parilla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...