Guest PBroder Posted October 7, 2008 Share Posted October 7, 2008 Olisiko joillain kuivasumppujärjestelmästään kuvia? Miten olette toteuttaneet letkujen vedot koneesta lauhduttimelle ja säiliöön keulapellin alle? Riittääkö 3/4" letkut. kone on 2276cc Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Soon jäähdytin, ei lauhdutin. Säiliölle riittää 1/2 letkukin, mutta pytystä pumpulle laittaisin 3/4 Quote Link to comment
-Alex- Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Mä laittaisin järjestyksessä Pumppu->Suodatin->Säiliö->Öljynjäähdytin->Moottori. Ja kunnon kuivasumppupumpussa on kaksi imupiiriä, esim autocraft. http://www.autocraftengines.com/product6.htm Kannattaisko laittaa jotain paineventtiiliä coolerin väliin, tai termostaattia? Quote Link to comment
HSuomi Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Miksi säiliö>jäähdytin>motti? Eikös se pitäis olla mahdollisimman esteetön kulku sieltä säiliöltä motille? Niin mulle ainakin sanottiin. Mulla on pumppu-suodatin-jäähdytin-säiliö-hana-motti. Säiliö taka-tavaratilassa, suodatin lokarissa ja jäähdytin vaihteiston vieressä. Ei ole mitään paine venttiilejä eikä vuoda paikat. H Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Mä laittaisin järjestyksessäPumppu->Suodatin->Säiliö->Öljynjäähdytin->Moottori. Imupumppu-jäähy-säiliö-Painepumppu-putsari-lohko edut alkuperäiseen ehdotukseen: - Jäähytin on kuumimmassa öljyssä, tehokain jäähytys - Putsari ei ole paluuletkussa tukkona Miinukset alkuperäiseen ehdotukseen - Vaurion tullessa pitää putsata enemmän letkustoa - Putsari ei suojaa pumppua (vaarana akselin katkeeminen, jos tulee hampaan/rungon väliin tarpeeksi suuri kappale) Ja kunnon kuivasumppupumpussa on kaksi imupiiriä, esim autocraft. Tästäkin voi olla kahta mieltä: kummasta imupiiristä pumppu imee? No sieltä mistä tulee helpommin tavaraa, elikkä pumppu imee tyhjää eikä öljyä. No osa isoista pojista on sitä mieltä että pumpun ei pidäkkään imeä kaikkea öljyä pois lohkoista. Suo siellä ja vetelä täällä :) Kannattaisko laittaa jotain paineventtiiliä coolerin väliin, tai termostaattia? Jos koneen öljyn lämmöt pysyy sopivana vakio temollakin, niin säästyy ylimääräsen letkuston tusaamiselta. Jätä kaikki mainittu pois. edit. pöh hsuomi kerkes väliin.... Quote Link to comment
HSuomi Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Imupumppu-jäähy-säiliö-Painepumppu-putsari-lohko Minkälainen pumppu tässä on kyseessä? En oikee ymmärtäny tota systeemiä. Miten se putsari on pumpun ja lohkon välissä? Itellä on semmonen missä on vaa kaks liitintä. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 CB performancen kirjassa järjestys on: pumppu->suodatin->cooleri->säiliö->pumppu. Jep, onko toisaalta hyvä juttu jos toinen piireistä välistä horii ilmaa? Quote Link to comment
-Alex- Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Itsehän en suunnittele kuivasumppua, mutta jos eteen pitäis viedä cooleri, silloin olisi hyvä tuo kuivasumppu.. Lisäöljypohja ja 30mm pumppu+berg paineventtiilillä oleva kansi riittää vielä coolerin kanssa. Muuta sen sijaan on tulossa, Bad Ass lohko, DRD L7 cnc kannet, meqa ja 2x48mm läppärungot. Sitä isompaa lisäöljypohjaa yhä etsiskelen.. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 putket saa vedettyä vaikka näin keskitunnelia pitkin eteen. mulla putket on 16mm ja osat tulee pumppu->suodatin->cooleri->säiliö->pumppu järjestykseen. säiliö takaloksun alle. Quote Link to comment
Guest PBroder Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Eli mulla tulee sumpulta ja takapuolelta lohkosta letkut ja niiden välissä on suodatin. Sitten sumppupumpulta pitäisi viedä paluupuoli jäähdyttimeen ja sieltä ö-säiliöön jotka on keulapellin alla. Ö-säiliöltä hanalle ja sitten pumpulle. onko kukaan toteuttanut tätä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.