Jump to content

kuivasumpuista kuvia?


Guest PBroder

Recommended Posts

Guest PBroder

Olisiko joillain kuivasumppujärjestelmästään kuvia? Miten olette toteuttaneet letkujen vedot koneesta lauhduttimelle ja säiliöön keulapellin alle?

Riittääkö 3/4" letkut. kone on 2276cc

Link to comment

Miksi säiliö>jäähdytin>motti? Eikös se pitäis olla mahdollisimman esteetön kulku sieltä säiliöltä motille? Niin mulle ainakin sanottiin.

 

Mulla on pumppu-suodatin-jäähdytin-säiliö-hana-motti. Säiliö taka-tavaratilassa, suodatin lokarissa ja jäähdytin vaihteiston vieressä. Ei ole mitään paine venttiilejä eikä vuoda paikat.

 

H

Link to comment
Mä laittaisin järjestyksessä

Pumppu->Suodatin->Säiliö->Öljynjäähdytin->Moottori.

Imupumppu-jäähy-säiliö-Painepumppu-putsari-lohko

edut alkuperäiseen ehdotukseen:

- Jäähytin on kuumimmassa öljyssä, tehokain jäähytys

- Putsari ei ole paluuletkussa tukkona

Miinukset alkuperäiseen ehdotukseen

- Vaurion tullessa pitää putsata enemmän letkustoa

- Putsari ei suojaa pumppua (vaarana akselin katkeeminen, jos tulee hampaan/rungon väliin tarpeeksi suuri kappale)

 

Ja kunnon kuivasumppupumpussa on kaksi imupiiriä, esim autocraft.

Tästäkin voi olla kahta mieltä: kummasta imupiiristä pumppu imee? No sieltä mistä tulee helpommin tavaraa, elikkä pumppu imee tyhjää eikä öljyä. No osa isoista pojista on sitä mieltä että pumpun ei pidäkkään imeä kaikkea öljyä pois lohkoista. Suo siellä ja vetelä täällä :)

 

 

Kannattaisko laittaa jotain paineventtiiliä coolerin väliin, tai termostaattia?

Jos koneen öljyn lämmöt pysyy sopivana vakio temollakin, niin säästyy ylimääräsen letkuston tusaamiselta. Jätä kaikki mainittu pois.

 

 

edit. pöh hsuomi kerkes väliin....

Link to comment
Imupumppu-jäähy-säiliö-Painepumppu-putsari-lohko

 

Minkälainen pumppu tässä on kyseessä? En oikee ymmärtäny tota systeemiä. Miten se putsari on pumpun ja lohkon välissä?

 

Itellä on semmonen missä on vaa kaks liitintä.

Link to comment

Itsehän en suunnittele kuivasumppua, mutta jos eteen pitäis viedä cooleri, silloin olisi hyvä tuo kuivasumppu.. Lisäöljypohja ja 30mm pumppu+berg paineventtiilillä oleva kansi riittää vielä coolerin kanssa.

 

Muuta sen sijaan on tulossa, Bad Ass lohko, DRD L7 cnc kannet, meqa ja 2x48mm läppärungot.

 

Sitä isompaa lisäöljypohjaa yhä etsiskelen..

Link to comment
Guest VW 1303

putket saa vedettyä vaikka näin keskitunnelia pitkin eteen. mulla putket on 16mm ja osat tulee pumppu->suodatin->cooleri->säiliö->pumppu järjestykseen. säiliö takaloksun alle.

post-768-13888360389358_thumb.jpg

post-768-13888360389744_thumb.jpg

Link to comment
Guest PBroder

Eli mulla tulee sumpulta ja takapuolelta lohkosta letkut ja niiden välissä on suodatin. Sitten sumppupumpulta pitäisi viedä paluupuoli jäähdyttimeen ja sieltä ö-säiliöön jotka on keulapellin alla. Ö-säiliöltä hanalle ja sitten pumpulle. onko kukaan toteuttanut tätä?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...