iiroh Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Kertokaa viisaammat kuplia ennenkin rakentaneet, miten asia on. Monet sanovat että uusiolokasuojat, erityisesti etulokasuojat ovat aivan surkean laatuisia, eli sopivat todella huonosti ja ovat mitoiltaan ihan erilaisia kuin alkuperäiset. Minulla -66 kupla jossa hieman lahonneet takalokasuojat, ovat kyllä korjattavissa mutta kiinnitysreikien reunus kokonaan ja muutama muukin pieni alue pitäisi hitsata uusiksi. Eli kumpi kannattaa, uudet vai vanhojen korjaus. Nyt erityisesti kiinnostaa -66 vuoden kupla ja sen takalokasuojat. Korjauksen vaihtoehto Klokkerholmin uusiolokasuojat. Muita valmistajia ei taida juuri olla. En ole vielä irrottanut etulokasuojia, mutta päteekö niihin samat totuudet ? Kiitos viisaammille kokemuksista/ neuvoista. Quote Link to comment
daniel Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 En tiedä pahemmin noista kun ei ole omaa kokemusta, kai ne tanskalaiset on aika hyvät luultavasti kuitenkin ohuempaa peltiä. Tuli tästä vaan mieleen että jos on huonoa laatua niin kannataa ainakin ostaa molemmat etu-/takalokasuojat: http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/7928.jpg Quote Link to comment
vwmies Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Joo mulle kans sanottiin etulokarit eivät tahdo istua et jos mahdollista nii kannattaa korjata. Uudet takalokari istuivat Yllättävän hyvin. Quote Link to comment
Guest Niko Kasurinen Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 Joo mulle kans sanottiin etulokarit eivät tahdo istua et jos mahdollista nii kannattaa korjata. Uudet takalokari istuivat Yllättävän hyvin. Laiskana en korjaillu, vaan tilasin pari vuotta sitten HC:lta. Ja ainut säätö oli saada istumaan joskus kolhitun "hiekkapellin" kanssa. Tässä ei vielä lopullisilla paikoilla: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img230252.jpg http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img230256.jpg Ja puskuri peittää loput ;) : http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1238468.jpg Quote Link to comment
iiroh Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Löytyisikö tähän vielä lisäkommentteja, nyt pitäisi päättää ostaa -66 kuplaan uudet klokkerholm/ dansk takalokasuojat vai korjaako vanhat. vanhoissa koko kiinnistysreunus uusittava ja toisella puolella pari nyrkin kokoista aluetta- Quote Link to comment
Virtanen Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Korjaa vanhat. Kiinnitysreunan saa tehtyä:joko kantataan sopiva kulma, ja kutistetaan kaarevaksi, hitsataan sopivasta kohtaa kiinni. Tai pelkkä suikale kutistetaan kaarevaksi ja hitsillä ihan kulmasta kiinni. Kutistukseen tarvitaan kutistuslaite ;-) Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 jos tosiaan tarvii koko reuna korjata ja jotain nyrkinkokoisia koloja tiedossa heittäsin meneen,mutta se mitä uusia olen ostanu68 ja uudempiin niin suht hyvin on paikalleen istunu. toinen vaihtoehto etsiä paremmat vanhat loksut. jos ihan toivottomista lähtee tekee,voi tulla surkeemmat kun tarvikkeet.riippuu myös tekijän taidoista!! ainoo mitä noita 68-73 takavalojen reikien korkeuksissa eroja ja joissakin etulokareiden valojen muotopokkauksissa ollu eroja keskenään(ehkä olleet eri valmistajia/orkkis tarvike sekoituksia,nää siis liikenteessä olevien autojen pelleissä olevia kummajaisia) Quote Link to comment
iiroh Posted December 9, 2008 Author Share Posted December 9, 2008 Kiitos vastauksista. Rupesin vielä miettimään tuota kiinnitysreunan vaihtoa. Jos hitsaa ihan kiinnitysreunuksen ja lokasuojan varsinaisen maalipinnan saumasta (=ihan nurkasta) niin tarviiko peltiä tosiaan venyttää ? Oma geometrian silmäni sanoo ettei tarvitsisi. Eli periaatetasolla jos kuvittelee että saisi ehjän reunan irti ja takoisi sen suoraksi ja sitten tekisi tuolla mallilla uuden ja sitten taas jotenkin taivuttaisi uuden palan vanhan malliseksi. Tuo vaadittava "kutistuma" tulisi tässä huomioituna sillä lailla että suorasta pellistä leikattavassa palassa olsi ikäänkuin "ennakkoa" tulevaa taivutusta varten. Menikö ihan per...leen ? En ole kokenut pletiseppä, joten voi olla ei onnistu näin. Onko joku kokeillut ? Kiitos. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Minä laitoin omaan `73 kuplaan makaavalamppuisen tarvikelokarit eteen sekä taakse ja minun mielestä ne sopii ihan hyvin. En näe mitään syytä sorsia tarvikelokareita, ellei kyseessä ole sitten sadan pisteen entisöinti. Kannattaahan se tietysti ennen maalausta sovittaa paikalleen, jos pienta muokkaamista tarvii tehdä. Itse en alkaisi kovin huonoja korjaamaan jos tulee ns."käyttökuplaan" vaikka onkin laitteet ja jonkun verran sitä taitoakin. Jollakin muulla on varmasti muita mielipiteitä, mutta tämä on minun.. Quote Link to comment
Guest Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Kiitos vastauksista. Rupesin vielä miettimään tuota kiinnitysreunan vaihtoa. Jos hitsaa ihan kiinnitysreunuksen ja lokasuojan varsinaisen maalipinnan saumasta (=ihan nurkasta) niin tarviiko peltiä tosiaan venyttää ? Oma geometrian silmäni sanoo ettei tarvitsisi. Eli periaatetasolla jos kuvittelee että saisi ehjän reunan irti ja takoisi sen suoraksi ja sitten tekisi tuolla mallilla uuden ja sitten taas jotenkin taivuttaisi uuden palan vanhan malliseksi. Tuo vaadittava "kutistuma" tulisi tässä huomioituna sillä lailla että suorasta pellistä leikattavassa palassa olsi ikäänkuin "ennakkoa" tulevaa taivutusta varten. Menikö ihan per...leen ? En ole kokenut pletiseppä, joten voi olla ei onnistu näin. Onko joku kokeillut ? Kiitos. joltensakin noin mä sen tein joskus 7 vuotta sit..ihan hyvät käyttöhuussiin, enkä vetäny ku kilikolimaalia päälle..jos ois halunnu tehä OIKEIN hyvän ni oisin tinannu jne..kelpaa mulle tollasenaankin Quote Link to comment
Virtanen Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Tässä demoa suikaleen venytyksestä. Hiukan alko jo tulla liiankin kaarevaa. Suikaleessa tosiaan venyttäminen toimii huomattavasti paremmin kuin kutistaminen-. Kantissa on pakko kutistaa. Voihan sen palan leikata kaarevastikin, mutta pellin hukka on suurta. Melkein laittaisin valmiin kiinnitysreunan autoon kiinni ja täppäisin lokasuojan siinä "jigissä" reunaan kiinni. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.