Jump to content

T1 kavennettu keula?


Guest kullsth

Recommended Posts

Guest kullsth

Taas tarvitsisi apuva...

 

Ajatus olisi kaventaa ja tietenkin madaltaa Kuplan keulaa. VM. 1969 eli uudemmalla vääntösauva ripustuksella. Kuinka paljon keulaa voi kaventaa ilman että koskee koriin?

 

Noin äkkiseltään näyttäisi että siellä on sellainen sormen mentävä rako (1") per puoli, mutta kun jotkut ovat kuulemma kaventaneet huomattavasti enemmänkin.

 

Onko kukaan onnistunut katsastamaan kavennetulla keulalla?

 

Ajatus oli hommata Puma akselisto + droppiolat. Sitten keula jigiin ja rälläkkää, mutta kuinka paljon uskaltaa lähteä haaveilemaan että keulaa saa kavennettua? 1",2" vai 4"? Ajatus olis säilyttää akseliston "orkkis lookki", eli en ajatellut poistaa kotelon mallisia iskaritukia ja korvata kokoteräksisillä ja kapeammilla palkeilla.

 

Entä onko kellään kokemusta kuinka huonoksi menee ajettavuus, tähän tietenkin vaikuttaa moni asia mm. rengastus, mutta kokemuksia kuuntelen mielelläni.

Link to comment
Kuinka paljon keulaa voi kaventaa ilman että koskee koriin?

 

Noin äkkiseltään näyttäisi että siellä on sellainen sormen mentävä rako (1") per puoli, mutta kun jotkut ovat kuulemma kaventaneet huomattavasti enemmänkin.

Mä kavensin akselia n. 64 mm. Iskaritolppa on nyt kiinni korissa, mutta muokkaamaan en sitä joutunut. Tämä siis 66 -mallisessa kopassa.

Link to comment
Guest kullsth

Mutta onko 66 mallissa jo ns. uudempi keula iskari symboleita käyttäen (- 0) eikä (0 0) -kiinityksillä? Eli siis vanhemmassa tulee iskari ylä ja alapäästä samanlailla kiinni iskarin kyljestä, kun uudemmassa yläpää tulee päältä kiinni ja alapää sivusta?. . voiko tät selittää yhtään vaikeammin.

 

Millainen tuli ajettavuudesta? Millä rengastuksella? Mitä sanoivat konttorilla?

 

-Tumppi-

Link to comment
On cars fitted with ball joint front beams, it is possible to narrow the beam by 1.25" (31mm) a side without bodywork inner wing modifications. It is possible to narrow the beam much more (up to 2.5" [64mm] a side), but this requires modification to the shock absorber tower, or inner wing area.

 

 

Mahtuu toi 31mm/puoli just lokareiden väliin...,,,,, ;)

Link to comment

 

Millainen tuli ajettavuudesta? Millä rengastuksella? Mitä sanoivat konttorilla?

 

-Tumppi-

En ole ajanut vielä metriäkään. Melko varmaan yhtä kauhea ajaa, kuin ennenkin.. 165/65-15. Konttorilla en ajatellut kysyä kommenttia. Tehdään vain ihan normaali katsastus.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...