Guest kullsth Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Taas tarvitsisi apuva... Ajatus olisi kaventaa ja tietenkin madaltaa Kuplan keulaa. VM. 1969 eli uudemmalla vääntösauva ripustuksella. Kuinka paljon keulaa voi kaventaa ilman että koskee koriin? Noin äkkiseltään näyttäisi että siellä on sellainen sormen mentävä rako (1") per puoli, mutta kun jotkut ovat kuulemma kaventaneet huomattavasti enemmänkin. Onko kukaan onnistunut katsastamaan kavennetulla keulalla? Ajatus oli hommata Puma akselisto + droppiolat. Sitten keula jigiin ja rälläkkää, mutta kuinka paljon uskaltaa lähteä haaveilemaan että keulaa saa kavennettua? 1",2" vai 4"? Ajatus olis säilyttää akseliston "orkkis lookki", eli en ajatellut poistaa kotelon mallisia iskaritukia ja korvata kokoteräksisillä ja kapeammilla palkeilla. Entä onko kellään kokemusta kuinka huonoksi menee ajettavuus, tähän tietenkin vaikuttaa moni asia mm. rengastus, mutta kokemuksia kuuntelen mielelläni. Quote Link to comment
Guest Biisoni Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Multa silpastiin yht. 4" ja vähän joutu muokkaa ja silpoo kaaria, että mahtu paikalleen, mutta ei todellakaan siis paljoa.. Quote Link to comment
Essi Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Kuinka paljon keulaa voi kaventaa ilman että koskee koriin? Noin äkkiseltään näyttäisi että siellä on sellainen sormen mentävä rako (1") per puoli, mutta kun jotkut ovat kuulemma kaventaneet huomattavasti enemmänkin. Mä kavensin akselia n. 64 mm. Iskaritolppa on nyt kiinni korissa, mutta muokkaamaan en sitä joutunut. Tämä siis 66 -mallisessa kopassa. Quote Link to comment
Guest kullsth Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Mutta onko 66 mallissa jo ns. uudempi keula iskari symboleita käyttäen (- 0) eikä (0 0) -kiinityksillä? Eli siis vanhemmassa tulee iskari ylä ja alapäästä samanlailla kiinni iskarin kyljestä, kun uudemmassa yläpää tulee päältä kiinni ja alapää sivusta?. . voiko tät selittää yhtään vaikeammin. Millainen tuli ajettavuudesta? Millä rengastuksella? Mitä sanoivat konttorilla? -Tumppi- Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Kyllä -66 on jo pallonivelkeulanen, eli sama ku -67. Quote Link to comment
Fileas Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 On cars fitted with ball joint front beams, it is possible to narrow the beam by 1.25" (31mm) a side without bodywork inner wing modifications. It is possible to narrow the beam much more (up to 2.5" [64mm] a side), but this requires modification to the shock absorber tower, or inner wing area. Mahtuu toi 31mm/puoli just lokareiden väliin...,,,,, ;) Quote Link to comment
Guest kullsth Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Kiitos näistä tiedoista. Onko kellään kommenttia ajettavuuteen? Quote Link to comment
Fileas Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 135/80-15 "palstarenkailla" menee kuin juna. CB Dropit on myös. Puma laadusta: eipä ole juuri hyvää sanottavaa, hitsattu kasaan miten sattuu. yhden puma akselin ja oemin kuvat *tässä topikissa* Quote Link to comment
Essi Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Millainen tuli ajettavuudesta? Millä rengastuksella? Mitä sanoivat konttorilla? -Tumppi- En ole ajanut vielä metriäkään. Melko varmaan yhtä kauhea ajaa, kuin ennenkin.. 165/65-15. Konttorilla en ajatellut kysyä kommenttia. Tehdään vain ihan normaali katsastus. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.