iiroh Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 On tässä -66 kuplan entisöinnissä kertynyt kasa pieniä, mutta olennaisia kysymyksiä joihin en vielä ole löytänyt vastauksia. Kiitos etukäteen kokeneimmille vastauksista. 1) Lokasuojien kiinnityspisteet korissa --------------------------------------------- Saako jostain sellaisia alkuperäisen mallisia, neliömäisiä, hitsattavia muttereita ? 2) Ohjaussimpukka ----------------------- Tiputtaa vähän öljyä, mutta näyttää hyväkuntoiselta ja näin vähillä kilometreillä tuskin väljä. Pystyykö simpukkaan jotenkin uusimaan tiivisteet ja lisäämään öljyä ilman, että purkaa kokonaan ? Ymmärtääkseni vaikea laittaa kasaan ja saada säätöihin jos menee purkamaan kokonaan.... 3) Ovien ikkunatiivisteet ----------------------------- Miten nämä irroitetaan ? Koskee sekä oven pääikkunaa että tuuletusikkunaa..... 4) Jarrujen työsylintereiden hahlo jarrukenkää varten ---------------------------------------------------------------- Alkuperäisissä takajarrujen työsylintereissä n. 19mm halkaisijan mäntä ja männän päässä oleva hahlo jarrukenkää varten on 5mm leveä. Ostin "Original ATE" eli "alkuperäiset" työsylinterit tilalle. Niissä mäntä n. 19.5mm ja hahlo 6.5mm leveä. Tuo männän 0.5mm ero voi olla oma mittausvirhekin eikä kai puolella millillä voi olla mitään väliä mutta miten tuo 6.5mm hahlo ? Jarrukenkä selvästi väljä tuohon hahloon kun alkeperäisillä osilla jarrukenkä istui aika tiukasti männän hahlossa. Haittaako 1.5mm väljyys ? 5) Lamppujen "sisäumpioiden" vaihto ---------------------------------------------- Siis se peltikuuppa jonka sisällä varsinainen umpio on, eli siis se peltiosa joka kiinni lokasuojassa. Miten se on kiinni lokasuojassa, eli miten vaihdetaan ? Pistehitsattu lokasuojaan ? Kiitos jos voit auttaa. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 2) Ohjaussimpukka----------------------- Tiputtaa vähän öljyä, mutta näyttää hyväkuntoiselta ja näin vähillä kilometreillä tuskin väljä. Pystyykö simpukkaan jotenkin uusimaan tiivisteet ja lisäämään öljyä ilman, että purkaa kokonaan ? Ymmärtääkseni vaikea laittaa kasaan ja saada säätöihin jos menee purkamaan kokonaan.... 3) Ovien ikkunatiivisteet ----------------------------- Miten nämä irroitetaan ? Koskee sekä oven pääikkunaa että tuuletusikkunaa..... 2. Putsaa simpukka ja tarkista että sen kansi on kunnolla kiinni, olen törmännyt semmoiseen simpukkaan jossa se kansi oli höllässä. Aiheutti pientä klappia ohjaukseen, yms. oireita. Tuohon ko. simpukkaan ei sen kummempia huoltoja tehty, omistajan mukaan pelasi sen jälkeen ihan hyvin. 3. Ikkunat ja listat saat irti kun purat melkeimpä kaiken ovesta irti, ko. hommaan kannattaa varata aikaa ekalla kerralla... Erilaiset pienet purnukatkaan kaikille pikkuosille eivät ole haitaksi tässä remontissa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 1) Lokasuojien kiinnityspisteet korissa --------------------------------------------- Saako jostain sellaisia alkuperäisen mallisia, neliömäisiä, hitsattavia muttereita ? Saa toki. Esim alumiiniprofiileissa käytettävät uramutterit ovat aika lähellä, mutta täältäkin huhuilemalla niitä löytyy 2) Ohjaussimpukka ----------------------- Tiputtaa vähän öljyä, mutta näyttää hyväkuntoiselta ja näin vähillä kilometreillä tuskin väljä. Pystyykö simpukkaan jotenkin uusimaan tiivisteet ja lisäämään öljyä ilman, että purkaa kokonaan ? Ymmärtääkseni vaikea laittaa kasaan ja saada säätöihin jos menee purkamaan kokonaan.... Saa vaihdettua tiivisteen ja lisättyä öljyä. Tiiviste on siinä kannen alla, ja muistaakseni kannessa on joku tulppa tai pultti jonka alta öljyä voi lisätä 4) Jarrujen työsylintereiden hahlo jarrukenkää varten ---------------------------------------------------------------- Alkuperäisissä takajarrujen työsylintereissä n. 19mm halkaisijan mäntä ja männän päässä oleva hahlo jarrukenkää varten on 5mm leveä. Ostin "Original ATE" eli "alkuperäiset" työsylinterit tilalle. Niissä mäntä n. 19.5mm ja hahlo 6.5mm leveä. Tuo männän 0.5mm ero voi olla oma mittausvirhekin eikä kai puolella millillä voi olla mitään väliä mutta miten tuo 6.5mm hahlo ? Jarrukenkä selvästi väljä tuohon hahloon kun alkeperäisillä osilla jarrukenkä istui aika tiukasti männän hahlossa. Haittaako 1.5mm väljyys ? Työsylintereissä tuo puolisenmilliä ei haittane mitään, ei vaikuta niin oleellisesti jarrutasapainoon kuitenkaan. Ja tuo hahlon väljyys ei haittaa myöskää, eipähän jumita kenkä siihen mäntään aikojen saatossa, ja kengäthän tulee kiinni omilla kiinnikkeillään, ne eivät juurikaan pääse sivusuunnassa liikkumaan... Ikkunajuttuun en muista äkkiä neuvoja, koska viimeks purin tommosen varmaan 8 vuotta sitten :D Quote Link to comment
DOODAH Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 mulla on smuduja minne lähetän ja montako? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.