Guest Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Eli tapaus -69 1600cc kuppeli, hermot menee ton käynnin kanssa. Käy hetken nätisti tyhjäkäyntiä kunnes moottori lämpenee tarpeeksi -> sammuu. Lähtee tämän jälkeen käyntiin taas ihan normaalisti, mutta hetken kuluttua sammuu taas. Kierroksia pitämällä pysyy käynnissä, tyhjäkäynnille laskettaessa käy hetken ja sammuu. Hetken tyhjäkäynnillä pyöriessään meinaa tukehtua kun painaa kaasua, eli kaasua pitää painaa hyvin varovasti, jotta saa kierroksia nostettua. Pässinsarvien tiivisteet vaihdettu (eli ne kumit ja myös kannen puoleiset tiivisteet). Ilmavuotoa näin ollen siellä ei pitäisi olla. Jotain vinkkejä ongelman paikallistamiseksi kaivataan, rekisteröintikatsastus kun olisi edessä parin viikon kuluttua... Quote Link to comment
Pepe Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Onko kaasuttimelle tehty perushuolto? Mitä sytytysosia on vaihdettu ja onko kärkiväli säädetty? Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 kaasarille nyt ei sen enempiä ole tehty, putsattu kuitenkin on kun sitä auki käytin. Syttypuoleen ei ole koskettu ollenkaan. Quote Link to comment
Pepe Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Rikkinäinen jakajan kondensaattori oireili juuri noin, pata pyöri aina hetken tyhjäkäyntiä ja sitten sammui. Syy voi olla tietysti joku muukin. Kannattaa tutkia se jakaja. Tukehtuminen kaasua painettaessa viittaisi kaasuttimen kiihdytyspumpun toimimattomuuteen, joko kalvo on rikki tai säätö pielessä. Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Tänks pitää noita alkaa tutkimaan... Mikäs se muuten pitäis toi kärkiväli olla, jos senkin nyt samalla tarkistaisin? Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Kiitän! Pitää tarkastella noi nyt mainitut, kysellään lisää jos ei auta vieläkään. Quote Link to comment
Sami P. Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Kuulostaa imuvuodoille tai kaasarin väärille säädöille. Ja nuo imuvuodotkin voi tulla kaasarista ;) Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Noista imuvuodoistahan sitä Sami BIF:ssä puhuttiin, kun kyselin vinkkejä. Pitää nyt koittaa selvittää nekin vielä, että jos on vuotoja jossain muuallakin kun noissa jo vaihdetuissa osissa. Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Jos bensapumpun työntötappi ei kulje vapaasti bakeliittijalustassa se kuumenee ja jumittaa vähän ajan päästä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.