Guest pronos Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 Elikkä tämmöinen ongelma. Levitetyt kuitulokarit, joissa kolme lamppua puolellansa, mutta edestä taakse tulevissa johtosarjoissa neljä johtoa puolellansa. Vasemman puolen sähköt toimii ja niissä on kytketty kaksi johtoa jarrulampulle ja yhdet taka- ja jarruvalolle, mutta tällein kun kytkee oikean puolen, toimii jarru ja takavalo mutta vilkun päälle kytkiessä välkkyvät jarru ja takavalo eikä vilkku ja tietysti relekin hakkaa kuin hengen hädässä. Quote
Guest Tuoppi Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 ootko maadottanu kummatkin puolet? itellä jotain tollasta oli havaittavissa kun repsikan puolen maajohto oli jäänyt irti. Quote
Mika Vainio Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 Minkä väriset johdot on kytketty ja minne? Quote
P_Valtonen Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 ..., toimii jarru ja takavalo mutta vilkun päälle kytkiessä välkkyvät jarru ja takavalo eikä vilkku ja tietysti relekin hakkaa kuin hengen hädässä. Maadotusvika Quote
Guest pronos Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 Ota nyt noista selvää... Oliskohan musta/valk. viiva= vilkulle valk/ musta viiva= takavalo puna/musta + musta/ vihreä= jarrulle. Tää vasen puoli mikä toimii, ilmeisesti orkkis liitin(kolme napainen) Oikutteleva oikea puoli. Ilmeisesti valkoinen/mustalla viivalla korvattu sini/valko piuhalla...?= roikkuu tyhjänä. musta/pun.= jarru (tuleeko tähän sini/valk. lisäksi) musta/vihreä= vilkku. musta/ valk.=takavalo Viime talvi meni dödsin sähköjä vastaan tapellessa, tää kuplun ... Quote
Guest pronos Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 ..., toimii jarru ja takavalo mutta vilkun päälle kytkiessä välkkyvät jarru ja takavalo eikä vilkku ja tietysti relekin hakkaa kuin hengen hädässä. Maadotusvika plymountissa oli kanssa valot sekaisin huonon maadoituksen takia. Mistähän valojen maadoitusta voisi alkaa etsimään? Nokkapellin alla on aikas sekavaa piuhoitusta joista jo alustavasti "herkistelin" maadoituksia. Onkos näistä liittimiin ruiskutettavista spreistäkään mitään hyötyä... Quote
Guest Tuoppi Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 mul on vm -72 kuplassa maadotukset suoraan takavalojen rungosta siihen konehuoneen puolella oleviin kolmion mallisiin pelteihin. Quote
Mika Vainio Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 ..., toimii jarru ja takavalo mutta vilkun päälle kytkiessä välkkyvät jarru ja takavalo eikä vilkku ja tietysti relekin hakkaa kuin hengen hädässä. Maadotusvika Täytynee liputtaa tämän puolesta Quote
Jorrma Posted March 5, 2009 Posted March 5, 2009 Yhä se maadoitus puuttuu, eli lampun pohjasta piuhan veto koriin. Quote
Tanhis Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 http://www.vintagebus.com/wiring/bug-62-65.jpg Johdot noitten mukaan ja maajohto valojen pohjasta lokarin kiinnityspulttiin. Ja putsaat sen pultin ympärystän ennen kun laitat sen maajohdon siihne. Quote
Guest Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 Maatto-ongelmat ja muut loppui siihen paikkaan kun laitoin tiiviit military-spec pikaliittimet korin ja takavalopiuhojen valiin, ja maatto korin sisapuolelle puhtaaseen paikkaan saalta suojaan :) nii kaik piuhat laitoin uutta kumipaallysteista moninapajohtoa. (Perakarrypiuhaa metritavarana), Uudet kunnolliset suojatut johtoliittimet jotka puristetaan paikoilleen kunnollisilla pihdeilla, ei millaan 2e markettiabikopihdeilla. Kutistesukka paalle niin pitais alkaa kestamaan. Juottamalla ei sitten auton (tai veneen) johtoja liitella. Ei passaa edes "varmistella" juottamalla puristeliittimia. Tarinan vaikutuksesta piuha katkeaa just siita missa tina loppuu. Quote
Guest pronos Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 Kyllähän se maadoitusvika oli. Lamppujen tukirauta tulee pultilla kiinni koriin, ja ruoste ja pikkasen löyhälle jätetty pultti ei antanut maita... Kiitoksia kaikille. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.