Guest Jussinbussi Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Eli mikä lie STP gear up tai joku lisäaine vaihteisto öljyn sekaan. Itellä 2: synkat aika valmiit ja vaihde pienemmälle vaihtaessa kiroaa. Nää nyt on näitä poppakonsteja mutta jos ens ajokauden moisella jotenkin kitkuttelis niin ei tarvi lodjua alkaa riuhtoa irti. Jos kokemuksia niin kiitän. Quote Link to comment
ARTO Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Suosittelisin kaksoispoljennan opettelua... rutinoihin ei öljyt paljoa auta. Kaksoispoljennalla autat eniten vaihteistoa selviytymisen kannalta. Terv. Fulleria narskutellut Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 tuplalla miekin poljin ku pienemmälle piti saaha. Muuten rusahteli... Quote Link to comment
multanen Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Suosittelisin kaksoispoljennan opettelua... rutinoihin ei öljyt paljoa auta. Kaksoispoljennalla autat eniten vaihteistoa selviytymisen kannalta. Terv. Fulleria narskutellut Selitä miten nuo alas- ja ylöspäin vaihtamiset menee (kun olin luulossa että kaksoispoljennalla vaihdetaan ylöspäin... B-kortti miehiä ollaan). Quote Link to comment
Mika Vainio Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Ah tuota wikipediaa: http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4likaasu Quote Link to comment
ARTO Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Ei muusta kuin tasata vaihteistoakselien pyörintänopeudet kohdilleen. Toista akselia pyörittää renkaat muun voimansiirron kautta eli nopeus tekijänä. Toisen ratasparin puoliskojen rattaat tanssiin moottorin kierrosten mukaan. Noista teorioista johtuen käytetään kaksoispoljentaa jotta noiden kahden vaihteistoakselin rattaiden nopeuserot saadaan mahdollisimman kohdilleen jotta syncronointi pääsis mahdollsimman helpolla. Kytkintä nostaessa siis se toinen vaihteistoakseli pyörii moottorin kierrosten mukaan ja vaihtotilanteesta riippuen tälleen toimien joko lasketaan taikka nostetaan tämän akselin pyörintänopeutta ja se tehdään kaasupolikimella "kikkaillen" ja oikea-aikaisella kytkimen poljennalla ja vaihdekäden liikkeeillä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Nykyautoissa ei tarvii käyttää kytkintäkään. Ylöspäin pääsee ilman mitään ja alaspäin välikaasulla. Paljon hauskempaa kun kytkimen potkiminen. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Jaaha.. no ei kai muuta kuin polkemaan sitten. Täytyy silti koittaa sitä stp:kin. Voin raportoida sitten tänne kun siitä ei ollut mitään hyötyä. Kiitos vinkeistä. Jussi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.