Jump to content

TL:n historian kamalimmat testiautot


Recommended Posts

"Tätäkin keksintöä odotti loppujen lopuksi autohistorian roskatynnyri, kansi avoinna." :-D

Se mitä tosta Austin/Morris 1100/1300:sta kerrotaan, pitää todellakin paikkansa, kaks sellaista olen omistanut, ekasta oli sen verran aikaa (eka auto mitä mulla oli kun sain kortin Austin 1300 GT) että aika kultas muiston, ja totuus tuli karvaasti esiin kun ajelin taas sellaisella vuosien päästä...

Link to comment
"Tätäkin keksintöä odotti loppujen lopuksi autohistorian roskatynnyri, kansi avoinna." :-D

Se mitä tosta Austin/Morris 1100/1300:sta kerrotaan, pitää todellakin paikkansa, kaks sellaista olen omistanut, ekasta oli sen verran aikaa (eka auto mitä mulla oli kun sain kortin Austin 1300 GT) että aika kultas muiston, ja totuus tuli karvaasti esiin kun ajelin taas sellaisella vuosien päästä...

 

Mullakin oli joskus tuollainen, ja sen jälkeen vielä Austin Allegro, ja voin vaan kertoa että kyllä se Allegro oli vielä monin verroin huonompi :(

Link to comment
Mullakin oli joskus tuollainen, ja sen jälkeen vielä Austin Allegro, ja voin vaan kertoa että kyllä se Allegro oli vielä monin verroin huonompi :(

Meillä oli joskus aikoinaan 70-luvulla kans Allegro, sellanen hieman harvinaisempi malli, olisko muistaakseni ollu 5 vaihteinen laatikko ja 1,8 kone. Maski oli sellanen hunajakenno mallinen ja sisustassa eroja kans, esim. ratti ei ollut pyöreä... Mitä siitä muistikuvia, öljypohja oli aika heikkoa tekoa, halkes het melkein uuttuuttaan kun hipaisi mökkitiellä johonkin ;o) Kerran faija otti sillä yhteen ykköskoppasen eskortin kanssa, eskossa koko keula kasassa kunnolla ja allegrossa vein etukulmassa ruttu ja vilkun lasi rikki...

 

Luotettavampi se joka tapauksessa oli kuin eräs sitä aikaisempi ollut Vauxhal Victor, mikä seisoi korjaamon pihalla enemmmän kuin omalla pihalla...

 

Taannoin juttelin yhden töikseen noiden brittipommien kanssa touhuavan tyypin kanssa ja sanoi että allegrot on kyllä hävinneet vielä tehokkaammin liikenteestä kuin mailerit, siis vielä huonommin säilyyvinä. Tuo oma allegro ja victor muisto siis melkein uudennäiveistä sellaisista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...