Guest immi Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Millä aineilla noissa show autoissa saadaan maalipinta kiiltämään niin julmetusti? Monissa uusien autojen ensi esittelyissä esim ihan normaali maalilla maalatut autot kiiltää aika maukkaasti... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 hyvä maali/lakka. hyvä vahaus/kiilloitus päälle ja lopuksi keinovalo tekee yhtälön. ei sen vaikeampaa. Quote Link to comment
Guest immi Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Joo toi keinovalo ilmeisesti korostaa aika hyvin maalipinnan kiiltoa... Millä kiillotusvahoilla olette saaneet parhaita tuloksia? Talvella kun on aikaa puunata niin voisi laittaa kuplan loistamaan... Quote Link to comment
joksa Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 autoglymin kultainen tai autosmartin platinium (muistaakseni). Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 ennen kuin aletaan esim käyttämään tiettyä vahaa oli se siten glymiä tai muuta pitäs tietää missä kunnossa maalipinta on. ensin se tietenkin pestään mahdollisimman hyvin liuotinaineilla. sitte katotaan tarviiko pinta fixauksi esin joidenkin kiveniskemien paikakusta jne... onko maalipinta ilman vai lakan kanssa, yleensä noi lakattomat pinnat himmenee nopeemmin ja tarpeen mukaan kliinataan joko käsin tai koneella ja huom tietenkin tapauskohtaisesti valituilla hiontakarkeuksilla. toiseen autoon käy hellävarasempi aine kui ntosieen jne... sitten vasta tullaan vahaukseen sitten kun maali kiiltää, mikään ei pistä silmään enempää kuin esim paskakunnossa olevat tiivisteet/kromit, joten niillekin puunaus sopivan kaavan mukaan. kokonaisuus tärkeää. Quote Link to comment
Guest immi Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Maalipinta on jo valmiiksi uusi/onnistunut ja kiiltävä. Ajattelin vain että jos on jotain super kiillon aikaansaavia vahoja olemassa. Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Ja saahan huononkin pinnan kiiltämään. Ensin hioo 1200-2400 paperilla sileeksi. Tarvii vain jos on epätasaisuuksia / appelsiinipintaa (esim jos on yrittänyt itse maalata vaihtelevalla menestyksellä :)) Sen jälkeen lähtee hiomatahnalla ja koneella puunaamaan pintaa ritariässän mainitsemien ohjeiden mukaan. Olen itse käyttänyt Fareclaa ja aina välillä huuhdellut vedellä kunnes lopuksi on vain vettä kiilloitusliinassa. Ja sit hyvä vaha päälle. Ja EI IKINÄ AUTO(maatti)PESUUN jos haluaa säilyttää pinnan. Mutta tuskin moni harrasteauto siellä käy muutenkaan. Quote Link to comment
Racing Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Ja EI IKINÄ AUTO(maatti)PESUUN jos haluaa säilyttää pinnan. Mutta tuskin moni harrasteauto siellä käy muutenkaan. Joo mä en mee.. kastuin alkutalvesta ihan mukavasti kun kävin 36 vuotta vanhoilla ovi ja ikkunatiiviisteillä korkeapainepesussa...D:) Quote Link to comment
Marko Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Automaatti pesusta täytyy kyllä sanoa että useimmat autot jotka on pesty itse ovat maalipinnaltaan paljon naarmuisempia kuin koneessa pestyt jo pelkästään sen takia että koneessa harjojen liike on kokoajan saman suuntainen kuin taas kotona pestyissä autoissa maalipinta kauttaaltaan pyörivän pesuliikkeen johdosta täynnä ympyrän mallisia naarmuja. Quote Link to comment
Guest Chevy-74 Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Uusikin maalipinta/uudehko kannattaa käsitellä pinnoitteella esim. erittäin hyvä on Ditec, joita suorittaa alan liikkeet. Hintaa sille tosin tulee muutamia satoja euroja. Tarpeen vaatiessa myös myllytys hioma-aineella. tuolle tulee tietääkseni 6 vuoden takuu. Quote Link to comment
Guest Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 "Automaatti pesusta täytyy kyllä sanoa että useimmat autot jotka on pesty itse ovat maalipinnaltaan paljon naarmuisempia kuin koneessa pestyt jo pelkästään sen takia että koneessa harjojen liike on kokoajan saman suuntainen kuin taas kotona pestyissä autoissa maalipinta kauttaaltaan pyörivän pesuliikkeen johdosta täynnä ympyrän mallisia naarmuja." tarkoittanet vissiin näitä uudempia autoja? kolffeja/korolloita ja muita apinakiikkuja..? ja käsinpesusta mä taas sanon, et ennemmin näen sen vaivan (n.3,5 h) ja kiillotan koneella/käsin auton maalipinnan, kuin ostan auton, joka on pilattu huonolla pesulla konepesussa(harjallinen/harjaton). Ja mitä niihin ympyrän muotoisiin naarmuihin tulee; niitä ei tuu jos auton oikeesti huuhtelee KUNNOLLA (so. painepesuri+esiliuotus pesuaineella) ja sitten vasta pesee käsin. Ja kyllä sen autosta vanhemmiten näkee, onko pesty koneessa vai käsin...olen havainnut että konepesussa käyneet poikkeuksetta huonompikuntoisia pelleiltään kuin käsinpestyissä. Mutta itse aiheeseen:glymin vahat yleishyviä, ainakin helppoja kiillottaa..kokemusta muista hyväksi kuulemista vahoista ei valitettavasti ole ehtinyt kertyä (esim. autosol, autosmart...) T: aina_autot_käsinpessyt Quote Link to comment
Marko Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Sallinen kirjoittaa asiaa, mutta 9 autoilijaa kymmenestä ei tuota kunnon huuhtelua tee ja siksi noi autoliikkeiden hallit on täynnä naarmuisia vaihtareita. Quote Link to comment
Guest Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 kyllähän harjapesu on autolle pahinta myrkkyä !! kaks edellistä autoo uudesta olleet ja alle 3v vaihdettu käytin harjapesussa ja maalipinta oli kyllä todella naarmuinen läheltä katsottuna. Harjat kyllä jyystävät voimalla pintaa. Nykyistä olen pessyt vain käsin niin naarmuja ei ole ollenkaan tullut!! - huuhtelu - pesu reilulla vedellä - kuivais ..... ja hyvä tulee ps. varsinkaan hyvässä maalissa olevaa harrasteautoa en kyllä raskis harjapesuun viedä .... käyttöautosta nyt ei niin väliä ole !! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.