Guest don diva Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 viisaat jeesatkaa. 59 volkkari vaihdettu 12v systeemi, 1600 kone. auto lähti helposti käyntiin vuoden seisonnan jälkeen työntämällä. avaimella starttaamalla 12v startti ei oikein jaksa edes yrittää pyörittää moottoria. 6v startti jaksaa jotenkin mutta tökkää sekin ja kuumenee liikaa. vähän tönästii ni tosiaan lähti heti käyntiin ja kävi hyvin. puol tuntia annettiin käydä eikä senkään jälkeen saanut avaimesta käyntiin. virtalukkokin kyl testattu että toimii. uusi 12v akku. kokeiltu myös boostilaturilla jeesata. vuosi sitten oli samaisia ongelmia. boostilla saatiin silloin käyntiin ja sen jälkeen se osasi ihan itekkin avaimesta kääntämällä käynnistää. tosin 6v startilla. en oo autoinsinööri... Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 No en kyllä itsekään ole autoinsinööri. Onhan moottorissa 12 voltin tiheähampainen vauhtipyörä? Ja tähän sopiva 12 voltin startti heloineen. 6 voltin startin on sitten oltava -67 vuoden startti sisäisellä päätelaakerilla. 6 voltin startti siis toimii irrallaan. Moottorin maadoitus on oltava myös jotain kautta kunnossa. Ei ole tässä pihalla nyt mallikappaletta, jotta voisi siitä opastaa. Tästä sitten arvailemaan lisää. Quote Link to comment
Sakke Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Kannattaa katella myös puslan kunto. Quote Link to comment
Guest don diva Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 6v startti fiksattu 12v moottorin vauhtipyörälle. puslan kunto ok. moottorin maadoitus ok. viime kesänä tän vehkeen sai vielä käyntiin avaimesta kääntämällä. ajattelin eka, et taas vuoden seisominen tehnyt hallaa, mutta kuten sanoin, työntämällä lähti helposti käyntiin. käyttämisen jälkeenkään startit (6v eikä 12v) jaksa pyöräyttää konetta käyntiin. tai siltä se kuulostaa / tuntuu. "pyörähtää" mutta pysähtyy. startit toimii irrallisena. piuhat tarkastin ja mielestäni kaikki niissäkin ok. Quote Link to comment
tono Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Akkukengät kunnolla kiinni? Nää tahtoo välillä olla henkimaailman asioita : ) Meinaan eräs startti eräässä vehkeessä aloitti starttauksen heti uudestaan kun sammutti, ja irtonaisena toimi ok. Kaikkea sitä vaihdettiin kunnes katos, vaikka missään ei ollut vikaa o.0 Kai se startissa loppujen lopuks sit oli : D Men taas vähä ohi aiheen. Joko piuhoissa tai liitoksissa uskon silti sen vian piilevän. EDIT: Himmeneekös valot kuinka paljon jos yrittää startata valot päällä? Quote Link to comment
metake Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 startit toimii irrallisena. Siis onko noi molemmat päätylaakerillisia startteja? Vai normi startteja missä se akselin pää tulee sinne laatikon kuoressa olevaan laakeriholkiin? Noita normi startteja ei nimittäin saa kokeilla irrallaan, osuu ankkuri kenttään ja startti kaput. Vahva epäilys että sulla on se laakeriholkki sieltä laatikon päästä väljä. Quote Link to comment
Guest don diva Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 nyt täytyy kattoo peiliin tässä asiassa. varmistin sitte, että oonhan vaihtanut sen holkin sinne laatikon päähän ja aika hiljasta. vanha ja väljähän se sielä, vaikka uusikin aikoinaan sitä varten ostettu. tyhmä fiilis :) nyt pelittää täydellisesti. kiitoksia!! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.