Jump to content

puhallinkoppa rämisee


Guest jleskinen

Recommended Posts

Guest jleskinen

Vaihdoin viimekesänä vaihtovirtalaturin -73 kuppeliin ja se rullas viimevuoden ihan kivasti.

 

Koppa ja puhallin ei vaihtunu, mutta laturin jalan ja bensapumpun joutu vaihtamaan. Tänävuonna kun otin auton taas ajoon ni puhallin ilmeisesti rämisee nyt siihen puhallinkoppaan välillä tosi ilkeästi ja välillä sieltä ei taas kuulu mitään ylimäärästä..

 

Nyt oon kokeillu moneen kertaan laittaa puhalimen ja laturin väliin prikkoja ja poistaa niitä yksitellen, jos vaikka sais sen puhaltimen asettumaan johonki sopivaan väliin missä se ei osuis mihinkään. Nyt kun n. kuukauden päivät on irrotellu, säätäny ja asentanu laturia paikalleen ni rupee mökötyttää kun se vaan jatkaa samalla räminälinjalla..

 

Puhallinkopan takaseinän yläreunassa näkyy ihan mitätön kuluma mihin luulen sen osuvan.

 

Kellään ehdotuksia mitä vois kokeilla seuraavaks?

Link to comment

-OT:

 

mulla rupes rämiseen kun jätin pienen taskulampun puhallinkopan päälle ja koekäytin autoa... eikö se imassut sen sitten sinne sisälle... Hetken ihmettelin että mitä ihmettä sille tapahtu mutta huomasin sitten että lamppu tosiaan puuttuu... :)

Link to comment
Guest jleskinen

nyt kyllä toivoisinki että ois ollu edes joku puhaltimen keskiön repeeminen tai jotain sälää puhallinkopassa.. se ainaki selittäis miks rämisee.. nyt en vaa keksi mitää syytä miksi rämisee :/

post-1-13888361105975_thumb.jpg

post-1-13888361106302_thumb.jpg

Link to comment
Guest VenaCavaInferior

Moikka

Mulla olis ylimääräisenä puhallinkoppa jossa ollut vaihtovirtalaturi, samaan kauppaan saat uuden puhaltimen siiven vai miksi sitä kutsutaan. Jos kiinnostaa.

Link to comment
Guest jleskinen
Moikka

Mulla olis ylimääräisenä puhallinkoppa jossa ollut vaihtovirtalaturi, samaan kauppaan saat uuden puhaltimen siiven vai miksi sitä kutsutaan. Jos kiinnostaa.

 

On kyllä käyny toi kopan vaihtaminenki mielessä, mahtuuko sen vaihtamaan moottoria pudottamatta jos ottaa palasia tarpeeks irti?

Link to comment

jos siivet ei heitä tai ol murtumassa ni laturin laakeri(t) on mykistymässä... siipien etäisyyden jos säätää säätörikoilla et on kahden millin päässä laturin kiinnityspellistä jokakohdassa ni ei kyl pitäis kiinni ottaa ja sitä vartenhan ne säätörikat siel on...

Link to comment
Guest jleskinen
jos siivet ei heitä tai ol murtumassa ni laturin laakeri(t) on mykistymässä... siipien etäisyyden jos säätää säätörikoilla et on kahden millin päässä laturin kiinnityspellistä jokakohdassa ni ei kyl pitäis kiinni ottaa ja sitä vartenhan ne säätörikat siel on...

 

Irrotin laturin ja puhaltimen ja pyörittelin poralla niin sama kolina kuulu (puhaltimen "takaseinä" oli vielä kiinni)

 

Sitten kun irrotin sen "takaseinänki" eli laturissa ei ollu mitään ylimäärästä kiinni ja pyöritin uudestaan niin "kolina" vaimentu todella huomattavasti, mutta sen saatto kuitenki kuulla poran äänen yli jos kuunteli tarkasti...

 

Tarkottanee laakereiden rikkoutumista?

Link to comment
Guest jleskinen

sunnuntaina laitoin uuden laturin paikalleen ja räminä loppu.. vanha takas motonettiin, onneks hyvittivät verkkopankista tulostettuja "kuitteja" vastaan kun ei ollu alkuperäset enää tallessa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...