Jump to content

tahtoisin tietää kuplan moottorista


Guest kupla_67

Recommended Posts

Guest kupla_67

minulla on kaksi kuplaa. tiedän varmasti ettei niiden kuutio tilavuus ole sitä mitä rek. lukee elikkä kummatkin pitäisi olla 1300 mutta kummatkin rakentajien jäljilta toisessa on kaksikaasutinta ja kummassakin on vapaahenkitteinen (ilmanputsari) ja kaasutin ei ole nähnytkään alkuperäistä muotoa. tahtoisin tietää jotain keinoa selvittää tuon koneen koko (lukisiko se jossain)

ja toiseen on laitettu levyjarrut eteen ja minun tarvitsisi saada tietoa mistä erotan 1303 pohjan ja tuon 1300 koska rek. otteessa lukee pelkästään tuo 1300.

 

 

kiitos jo etukäteen

Link to comment

Koneen koon selvittämiseen on yksi ja ainoa keino: kannet irti ja mittaat iskunpituuden ja männän halkaisijan, muuten ei selviä. Kone voi olla mitä tahansa kokoa vaikka olis tehtaalta lähteny 1300:na.

 

1303:n erottaa 1300:sta helpoiten kun kurkkaa etulokasuojan sisään. Jos lokasuojan sisällä näkyy pystyssä oleva kierrejousi niin kyseessä on 1302/1303. Jos ei näy niin se on 1300.

Link to comment
minun tarvitsisi saada tietoa mistä erotan 1303 pohjan ja tuon 1300 koska rek. otteessa lukee pelkästään tuo 1300.

 

Jos kyse on pelkän pohjalevyn tunnistamisesta 1300 ja 1303 eroavat etu- ja takajousituksen kohdalta. ns. Napoleonin hattu johon etuakseli tulee kiinni on erilainen, koska 1303 on McPhersson jousitukselle. Ja 1303 on myös nelinivel taka-akselilla. eli niinku isot pojat sanoo ni "siin o IRSsi perä"

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...