Niklas L Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Moi, Onko tietoa, sopiiko wasserin kiertokangen pultit fläkän (type1) kankiin. Ovat kuulemma vahvemmat, mutta en nyt saa käsiini sellaisia vertailua varten. Eli, sopiiko? Kiitos, Nikke Quote Link to comment
Tomppa Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Jos sulla on passelit kanget, niin osta multa kunnon pultit: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1229 Ovat nuo 8740-mallin pultit ja hinta on 50 euroa. Ostin itse nuo ARP2000 pultit niin jäi nuo ylimääräisiksi. Quote Link to comment
Niklas L Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 Moi, Mulla on vakio-tyyppiset I-profiilit, eli tarvitsisin mutterit myös. Eivät taida sopia. Muuten kyllä. Kiitos Nikke Quote Link to comment
Ketsa Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Äsken kokeilin tallissa ja T1 ja wassen kiertokankien alalenkit pystyi sekoittamaan keskenään, eli pulttien halkaisija ainakin on sama. Ja silmämääräisesti katsottuna en keksinyt pultin lukituksestakaan eroavaisuutta. Quote Link to comment
Niklas L Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 Kiitti Ketsa - oot äijä ;) Nikke Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 WBX,n kiertokangilla ei tee yhtään mitään,se minkä takia WBX koneet hajoaa on just noi kiertokanget niiden alalenkki venyy soikeanmuotoiseksia ja öljynpaineet katoaa kiertokangilta ja sitten kanki leikkaa akseliin kiinni ja rupee poraamaan lohkoa poikki. olen tutstunut ainakin 5 tollaiseen tapaulkseen lähivuosina t-jääskeläinen Quote Link to comment
Niklas L Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 Marko, en ollut käyttämässä wasserin kankia, vain pultit. Niiden pitäisi olla "tukevampaa" kamaa. Rotta-moottoria tässä vain kasailen... Nikke Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 oho sori,no tulihan toikin asia selväksi ettei noita WBX kankia kannata laittaa pultit on ihan ok Quote Link to comment
Niklas L Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 Selväksi tuli, en laita koskaan wbx:n kankia mihinkään ;) Nikke Quote Link to comment
Ketsa Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Olisiko Markolla jotain perusteluita tuolle wasserin kangen heikkoudelle, jos vertailukohdaksi otetaan ihan vakio T-1 kanki? Tuntuu vaan aikasta oudolta, että uudemmasta niin saman mallisesta kangesta olisi huonompi onnistuttu tekemään. Wasseri koneilla on kuitenkin useimmiten paljon enemmä kilometrejä takana ja kovemmalla kuormalla kuin mitä T-1 kone on kuplassa vakionakaan kestänyt. Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Mitä tässä nyt on nähty niin alalenkki on liian heikko,se venyy ja muuttuu soikeaksi.jossainpäin maailma olen lukenut samoja jutskia. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 allekirjoitan markon väitteen. olen myöskin nähnyt/purkanut muutamia wassekoneita jossa juuri kangesta alalenkki lähtee levenemään ja pahimmillaan naps tai kangan laakerikaulat luiskahtavat päällekkäin. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Onko Artolla mitään mielikuvaa siitä kuinka paljon ko. koneilla on ollut rullattuna kilometrejä ennenkuin niin on käynyt? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 yhtä tapausta lukuunottamatta olivat yli 200tkm ajettua. noin 100tkm ajetusta luiskahti laakerit päälekkäin ja kangen alareikä oli jo pikkasen soikeentunut että silleen. Quote Link to comment
Count Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Mitkäs kanget kannattaisi sitten wasseriin laittaa että kestävät? Omalla on (ainakin matkamittarin mukaan) ajettu himpun vajaat 300tkm ja mieli tekisi laittaa koko kone iskuun kun kansiremppaa joutuu kuitenkin tekemään. Quote Link to comment
Guest Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 saapin veivit taikka jotkut muut takotakot ja samalla yrittää soveltaa kankisuhdetta fiksummaksi jne...... :) Quote Link to comment
Ketsa Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Uudet alkuperäiset ja ajaa tyytyväisenä seuraavat 200tkm? Quote Link to comment
Count Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Menee moiset veivisuhteitten veivaukset vähän yli, kun en tiedä mikä on fiksu ja mikä ei ole fiksu (oletan että vakio ei ole ainakaan optimaalisen fiksu jos sitä pitää kerran muuttaa?) ... Ja jos alkuperäinen on huonoksi havaittu niin ei kai moista viitsi sitten enää käyttää, olkoonkin että seuraavan 200tkm aikana varmaan koppi lahoaa jostain muualta ensin. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Tuo tompan heitto kankisuhteen muutosta kannattaa ottaa vain heittona, koska wasserissa on niin suurella palotilalla olevat männät, että matalemmalla puristekorkeudella olevien mäntien löytäminen on vähintää haastavaa (vaatisi luultavasti pienemmän männäntapinkin). Ja vähintään yhtä haastavaa on lähteä etsimään pisempiä sylinteriputkia ja hitsauttamaan lohkon vesivaippaan saman verran pidemmäksi. Mittatilaustyönä tuollaiset kanget syntyvät, mutta hintaa taitaa tulla herkästi n. 1000eskoa... Vahvasti olen edelleen sitä mieltä, että wasserin kanget on lujemmat kuin T-1 vakiot (vaikka olen itsekkin purkanut kankiviallisen wasserin). Wasserissa kun vaan on vahvistettu lohkoa, parannettu runkolaakerointia, parannettu vauhtipyörän kiinnitys verrattuna T-1 koneeseen, niin noista kangista on jäänyt se heikoin paikka ja yleensä jokaisesta mekaanisesta laitteesta sellainen löytyy riittävän suurella otoksella. Ja kun heikoin paikka alkaa olemaan kansan tiedossa, niin tarina alkaa siitä eteenpäin aina "se on ihan paska..." Viimeksi purkamastani wasserista löytyi priima kampi ja kanget, mutta ylimmässä männänrenkaan urassa 0,2mm välys renkaaseen, eli kyllä ne muualtakin osaa ittensä paskoa, vai onko mahlen männät vaan paskoja... Quote Link to comment
Guest Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 joo nimenomaan! :) jossakin kerrostalon kokosessa tölkissä on kohtalaisen sama onko kankisuhde 1.3 vai 1.8. Quote Link to comment
Count Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Omasta sanottiin korjaamolla että vuotaa kannesta ja sylinterien kautta joten eiköhän siellä ole tosiaan (ainakin) rengastuksessakin sanomista. Onneksi putki/mäntäsarja ei maksa ihan omaisuuksia. Germaanit vaan tuntuvat huonosti haluavan tehdä kauppoja, nytkin on yhdelle ebay-kauppiaalle pariin otteeseen kerrottu että ostan romusi, pistä tulemaan ni mitään ei kuulu... Tietenkin eioota on helppo myydä halvalla, mutta se lie sääntöjen vastaista. www.gowesty.com tarjoaa 2400cc koneita joissa on 96,5mm mäntä ja 82mm isku, en vain oikein tiedä miten moinen toimisi tässä euromallissa kun tehoeroa on kat/ei-kat versioiden välillä jo alkujaankin 22hp. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.