Jump to content

Wasserin kk:n pulteista?


Recommended Posts

Posted

Moi,

 

Onko tietoa, sopiiko wasserin kiertokangen pultit fläkän (type1) kankiin. Ovat kuulemma vahvemmat, mutta en nyt saa käsiini sellaisia vertailua varten. Eli, sopiiko?

 

Kiitos,

 

Nikke

Posted

Äsken kokeilin tallissa ja T1 ja wassen kiertokankien alalenkit pystyi sekoittamaan keskenään, eli pulttien halkaisija ainakin on sama. Ja silmämääräisesti katsottuna en keksinyt pultin lukituksestakaan eroavaisuutta.

Guest marko jääskeläinen
Posted

WBX,n kiertokangilla ei tee yhtään mitään,se minkä takia WBX koneet hajoaa on just noi kiertokanget niiden alalenkki venyy soikeanmuotoiseksia ja öljynpaineet katoaa kiertokangilta ja sitten kanki leikkaa akseliin kiinni ja rupee poraamaan lohkoa poikki. olen tutstunut ainakin 5 tollaiseen tapaulkseen lähivuosina

t-jääskeläinen

Guest marko jääskeläinen
Posted

oho sori,no tulihan toikin asia selväksi ettei noita WBX kankia kannata laittaa

pultit on ihan ok

Posted

Olisiko Markolla jotain perusteluita tuolle wasserin kangen heikkoudelle, jos vertailukohdaksi otetaan ihan vakio T-1 kanki? Tuntuu vaan aikasta oudolta, että uudemmasta niin saman mallisesta kangesta olisi huonompi onnistuttu tekemään.

 

Wasseri koneilla on kuitenkin useimmiten paljon enemmä kilometrejä takana ja kovemmalla kuormalla kuin mitä T-1 kone on kuplassa vakionakaan kestänyt.

Guest marko jääskeläinen
Posted

Mitä tässä nyt on nähty niin alalenkki on liian heikko,se venyy ja muuttuu soikeaksi.jossainpäin maailma olen lukenut samoja jutskia.

Guest ritariässä
Posted

allekirjoitan markon väitteen. olen myöskin nähnyt/purkanut muutamia wassekoneita jossa juuri kangesta alalenkki lähtee levenemään ja pahimmillaan naps tai kangan laakerikaulat luiskahtavat päällekkäin.

Posted

Onko Artolla mitään mielikuvaa siitä kuinka paljon ko. koneilla on ollut rullattuna kilometrejä ennenkuin niin on käynyt?

Guest ritariässä
Posted

yhtä tapausta lukuunottamatta olivat yli 200tkm ajettua. noin 100tkm ajetusta luiskahti laakerit päälekkäin ja kangen alareikä oli jo pikkasen soikeentunut että silleen.

Posted

Mitkäs kanget kannattaisi sitten wasseriin laittaa että kestävät?

Omalla on (ainakin matkamittarin mukaan) ajettu himpun vajaat 300tkm ja mieli tekisi laittaa koko kone iskuun kun kansiremppaa joutuu kuitenkin tekemään.

Posted

saapin veivit taikka jotkut muut takotakot ja samalla yrittää soveltaa kankisuhdetta fiksummaksi jne...... :)

Posted

Menee moiset veivisuhteitten veivaukset vähän yli, kun en tiedä mikä on fiksu ja mikä ei ole fiksu (oletan että vakio ei ole ainakaan optimaalisen fiksu jos sitä pitää kerran muuttaa?) ... Ja jos alkuperäinen on huonoksi havaittu niin ei kai moista viitsi sitten enää käyttää, olkoonkin että seuraavan 200tkm aikana varmaan koppi lahoaa jostain muualta ensin.

Posted

Tuo tompan heitto kankisuhteen muutosta kannattaa ottaa vain heittona, koska wasserissa on niin suurella palotilalla olevat männät, että matalemmalla puristekorkeudella olevien mäntien löytäminen on vähintää haastavaa (vaatisi luultavasti pienemmän männäntapinkin). Ja vähintään yhtä haastavaa on lähteä etsimään pisempiä sylinteriputkia ja hitsauttamaan lohkon vesivaippaan saman verran pidemmäksi.

 

Mittatilaustyönä tuollaiset kanget syntyvät, mutta hintaa taitaa tulla herkästi n. 1000eskoa...

 

Vahvasti olen edelleen sitä mieltä, että wasserin kanget on lujemmat kuin T-1 vakiot (vaikka olen itsekkin purkanut kankiviallisen wasserin). Wasserissa kun vaan on vahvistettu lohkoa, parannettu runkolaakerointia, parannettu vauhtipyörän kiinnitys verrattuna T-1 koneeseen, niin noista kangista on jäänyt se heikoin paikka ja yleensä jokaisesta mekaanisesta laitteesta sellainen löytyy riittävän suurella otoksella. Ja kun heikoin paikka alkaa olemaan kansan tiedossa, niin tarina alkaa siitä eteenpäin aina "se on ihan paska..."

 

Viimeksi purkamastani wasserista löytyi priima kampi ja kanget, mutta ylimmässä männänrenkaan urassa 0,2mm välys renkaaseen, eli kyllä ne muualtakin osaa ittensä paskoa, vai onko mahlen männät vaan paskoja...

Posted

joo nimenomaan! :)

 

jossakin kerrostalon kokosessa tölkissä on kohtalaisen sama onko kankisuhde 1.3 vai 1.8.

Posted

Omasta sanottiin korjaamolla että vuotaa kannesta ja sylinterien kautta joten eiköhän siellä ole tosiaan (ainakin) rengastuksessakin sanomista. Onneksi putki/mäntäsarja ei maksa ihan omaisuuksia.

Germaanit vaan tuntuvat huonosti haluavan tehdä kauppoja, nytkin on yhdelle ebay-kauppiaalle pariin otteeseen kerrottu että ostan romusi, pistä tulemaan ni mitään ei kuulu...

Tietenkin eioota on helppo myydä halvalla, mutta se lie sääntöjen vastaista.

 

www.gowesty.com tarjoaa 2400cc koneita joissa on 96,5mm mäntä ja 82mm isku, en vain oikein tiedä miten moinen toimisi tässä euromallissa kun tehoeroa on kat/ei-kat versioiden välillä jo alkujaankin 22hp.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...