Guest Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Viiteen vuoteen ensimmäinen hinauksella suoritettu kotiin paluu tehty. Ensimmäinen oire lievää nykimistä ja hetkellisiä teho puutoksia ja välillä veti iloseen. Muutama satametriä ja liittymä johon käännyin... vilkku päälle, kytkin pohjaan auto sammuu ja kaikki valot palaa todella himmeästi hetken aikaa jonka jälkeen kirkastuvat. Risteyksen jälkeen lievää alamäkeä ja ei edes vauhdissa käyntiin. Valutus mäki alas ja virrat päälle ainoastaan vihreä valo palaa ja startatessa sekin himmenee eikä mitään tapahdu. Mittasin akun jännitteen ja se ok yli 12v ja kokeilin että moottoripyörii käsin ok. Koitettiin hinaamalla käyntiin ja ei eloa. Kotio hinaus ja pikaista tutkimista... tunkkasin oikean takakulman ylös että yletän tarkastaa startin johdot ok ja kapiiniin virrat päälle ja sekä pun&vihr valo palaa ja starttaus kuin palmun alta käyntiin... siinä vaiheessa leuatt loksahti auki että häh. Auto sammuksiin, tunkki pois ja virrat päälle taas pun valo kateissa ja ei käyntiin vaan sattaa naksahtaa ja ihan vähän yrittää startata mutta ei toivoakaan ja välillä ei mitään eloa paitsi valon himmeneminen. Taas tunkki alle ja virrat päälle ja taas meiltä löytyy myös punainen valo ja auto myös lähtee käyntiin. Vieläkään en uskonut vaan auto alas ja ei lautauksen valoa eikä starttausta... tunkki alle ja tsitsing kaikki toimii. Oisko hyviä arvauksia/tietoo missä mättää. Minä ja sähkö ei olla parhaita kavereita. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Vaihdelaatikon maadoitus? Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Vaihdelaatikon maadoitus? Se on tarkastettu ja ok. Samoin nyt käytetty startti irti ja autosähkössä testattu ok. Puslan meinasin varalta vaihtaa, mutta varapusla tehny hokkuspokkus temput ja ottanu jalat alleen, mutta ei siellä kiinni olevakaan näyttäny yhtään hassummalle. Startatessa vaan ei tapahdu muuta kuin että jännite laskee 11.94--->4.?? Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Tarkasta laturilta akulle/säätimelle menevä johto, säätimeltä akulle, akulta laturille. Quote Link to comment
metake Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Tarkasta akulta startille menevä paksu johto erityisesti siitä kohdasta josta se menee takapenkin alla pellistä läpi sinne startin suuntaan. Jos siitä reiästä puuttu se läpivientikumi, niin johto on saattanut nirhaantua ja ottaa maihin. Kun nostat tunkilla autoa ilmaan saattaa johto siirtyä sen verran ettei oa enää kiinni peltiin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.