Juki Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Kertokaahan mitä nostimia olette käyttäneet Englen nokkien kanssa. Ja minkalaisin tuloksin, mitkä kestää ja mitkä ei? Onko kukaan käyttänyt vakio nostimia jotka on hiottu? Quote Link to comment
Racing Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Olen käyttänyt Mahlen Nostajia ja Scatin nostajia (matalalla) lautasella. Scatin nostajista oli neljästä pintakarkaisu valmis alle 1000km jälkeen kun muun syyn takia kone avattiin. Ja ei ollut tuplajousia kansissa ! Mahleilla ajoin 20tkm jonka jälkeen myös useammassa oli pientä sanomista pinnoissa mutta nokassa ei vielä jälkiä. Nyt seuraavaan laitan mahlet hinta / laatu ok. Quote Link to comment
Juki Posted January 21, 2005 Author Share Posted January 21, 2005 Joo tosiaan unohtu mainita etten noita scatteja laita. Paljos Mahlen nostimet painaa, painavammathan ne on kuin vakiot? Paljos mahlet maksaa? Quote Link to comment
Racing Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Mahlet on "vakionostajat" ja näitä myy Keiteleen kone sorvattuna tai ilman hinta oli jotain 30 euron tai vähän päälle luokkaa viimeksi kun ostin Juha varmaan tarkentaa jos lukee ;) Quote Link to comment
Tomppa Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Mä ajattelin käyttää Englen kanssa seuraavaksi noita: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=67 Onko kellään kokemuksia? Mopo-Sporthan myy noita tietääkseni ihan hyllystä. Quote Link to comment
Juki Posted January 21, 2005 Author Share Posted January 21, 2005 Onko kellään ollut käytössä Eaton:in 2-osasia nostimia? Tai onko tietoa onko noita mistään saatavana enää? Mahlet on "vakionostajat" ja näitä myy Keiteleen kone sorvattuna tai ilman hinta oli jotain 30 euron tai vähän päälle luokkaa viimeksi kun ostin Juha varmaan tarkentaa jos lukee ;) No ei ole pahan hintaset. Eli noita vois harkita. Jos joku voisi kertoa vielä paljon nuo Mahlet painaa. Mä ajattelin käyttää Englen kanssa seuraavaksi noita: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=67 Onko kellään kokemuksia? Mopo-Sporthan myy noita tietääkseni ihan hyllystä. Mieluiten laittaisin nämä --> http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=68 Mutta noita ei ole saatavana lähiaikoina :( Quote Link to comment
Racing Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Soita suoraan keiteleen koneeseen ja kysy paino.Mä uskon että paino on sama kun vw:n alkuperäisissäkin? itsellä ei ole tällä hetkellä yhtäkään tuollaista tallissa joten ei pysty punnitsemaan. Quote Link to comment
Juki Posted January 21, 2005 Author Share Posted January 21, 2005 Pitää soittaa, mutta ei viiti tähän aikaan soitella. Quote Link to comment
Racing Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Heh..Joo ei kannata.. ;) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 mulla o aina ollu vakionostajat hiottuna, eikä ikinä oo ongelmia ollu :) missään koneessa. Quote Link to comment
Juki Posted January 22, 2005 Author Share Posted January 22, 2005 Missäs vakionostimia voisi hiotuttaa ja mihin hintaan? Quote Link to comment
jäpä Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 hieman aiheesta poiketen. kysyisin venttiilin välyksistä, käytettäessä englen w 130 nokkaa. joka on kuin uusi kuten nostajatkin. konetta purkaessa välys oli kylmänä lähes onneton, kun on noi vahvat työntö tangot. eli kun kasaan konetta, niin riittääkö välykseksi jotain 0.5. ja tarkistus lämpösenä. että tangot pyörii kevyesti ilman tulkkausta. vai olenko ihan väärillä jäljillä? ps. että sais nostosta kaiken hyödyn! kaikki neuvot on terve tullutta. kantapää kokemus rupee tympiin... Quote Link to comment
Racing Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Tarkoitit varmaan 0,05 eikä 0,5mm Mä laittaisin terästankoilla minimi 0,15 alumiini 0,20. Mielummin kuuntelee pientä venttiilien nakutusta kun ottaa riskin että venttiili kantaa kuumana. Kyllä sielä muutkin osat lämpolaajenee kuin pelkät tangot,mun mielestä ei ole peruste säätää lähes nollavälystä kun on terästapit sillä että lämpölaajeneminen jäisi niin paljon vähemmäksi PELKISSÄ tapeissa. Quote Link to comment
jäpä Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 jes! mulla on ollut välykset vastaavissa 0.15. ja ajattelin että oisko mahdollista viä kaventaa! kun tosian ostaessa auton välykset oli minimit. ja mä lisäsin ne 0.15 ja sen tunsi takapuolessa" vääntö huononi kevyellä"??? Quote Link to comment
Guest Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Kuumana välys on suurempi terästangoilla. Kylmänäkään ei saisi nollaan mennä :) Joskus taas kone toimii paremmin suuremmilla välyksillä, eli aina ei ole optimaalista edes ajaa mahdollisimman pienillä välyksillä. Jan Quote Link to comment
jäpä Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 kaikki mielipiteet on tervetuleita! koska haluan päästä himokselle ja takaisin kunnialla! enkä jälleen ontuen! joten kone tehdään uusiks. ja myös sillein että myös kestäis pienen kiusauksen! ja ehkä myös suuremman! mulla petti vena koneisto koko viime kesän ja tulpat. mutta toivottavasti ei enään! mutta tiedän että euron. kulutus kasvaa, kun joutuis panostaan kansiin! yms... venakoneisto on modattu uusiksi. ja jos nyt pettää niin. sit hankitaan kunnon kannet. eikä ruveta enään pelleileen modatuilla...ps. paljon euroja hukkaan heittänyt harrastaja. Quote Link to comment
Racing Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Minkälainen sun koneen kokoonpano on ja millainen nokka tuo W-130 on käytössä,kuinka matalalta vetää ja kuinka ylös? riippuu toki kansista jne. mutta karkeasti. Quote Link to comment
jäpä Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 no! mun kone on 69*92 ja 8 tappinen vastapainokammella ja tako mukeilla. ja alakerta on tasapainotettu. 200mm kytkin keveellä vahvalla vauhtiksella. w130 engle nokka säädettävällä nokkapyörällä. hd nostajat ja vahvat tönärit. k-kanget on kiilotettu ja tasapainotettu. 32mm öljypumppu suodattimella. kannet on modatut orkkis kannet 40 imu ja 35.5 pako rosterivenoilla ja jäykillä jousilla/tehty virtauspenkissä. laskettu riittävästi? keinu akselit kiinteellä keskiholkilla ja pultti kiinitys päistä. erillinen öljyn lauhdin. nurkissa 45 dellortot , facetin bensa pumppu, malloryn virranjakaja, käärmeenpesä putki. -w 130 englestä sen verran että kyllä mä olen ollut tyytyväinen ala ja ylävääntöön. tosin viimekesän kiusas ilmeisesti roska kaasarissa, kun meni tulppia ja kävi välillä kolmella. ja sit petti vakio keinuvivusto, vähän väliä. mutta nyt on kunnon vivusto ja kone on täysin koneistettu ja laakeroitu. joten tuleva kesä näyttää että kuljetaanko jälleen kantapään kautta vaiko joko nyt kestäis. ps. keväällä penkkiin säädettäväksi! sit näkee väännön ja tehot. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.