Jump to content

Engle nokka, mitkä nostimet


Recommended Posts

Olen käyttänyt Mahlen Nostajia ja Scatin nostajia (matalalla) lautasella.

Scatin nostajista oli neljästä pintakarkaisu valmis alle 1000km jälkeen kun muun syyn takia kone avattiin. Ja ei ollut tuplajousia kansissa ! Mahleilla ajoin 20tkm jonka jälkeen myös useammassa oli pientä sanomista pinnoissa mutta nokassa ei vielä jälkiä.

Nyt seuraavaan laitan mahlet hinta / laatu ok.

Link to comment

Onko kellään ollut käytössä Eaton:in 2-osasia nostimia?

Tai onko tietoa onko noita mistään saatavana enää?

 

Mahlet on "vakionostajat" ja näitä myy Keiteleen kone sorvattuna tai ilman hinta oli jotain 30 euron tai vähän päälle luokkaa viimeksi kun ostin Juha varmaan tarkentaa jos lukee ;)

No ei ole pahan hintaset. Eli noita vois harkita.

Jos joku voisi kertoa vielä paljon nuo Mahlet painaa.

 

Mä ajattelin käyttää Englen kanssa seuraavaksi noita:

 

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=67

 

Onko kellään kokemuksia? Mopo-Sporthan myy noita tietääkseni ihan hyllystä.

 

Mieluiten laittaisin nämä -->

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=68

 

Mutta noita ei ole saatavana lähiaikoina :(

Link to comment
  • 1 month later...

hieman aiheesta poiketen. kysyisin venttiilin välyksistä, käytettäessä englen w 130 nokkaa. joka on kuin uusi kuten nostajatkin. konetta purkaessa välys oli kylmänä lähes onneton, kun on noi vahvat työntö tangot. eli kun kasaan konetta, niin riittääkö välykseksi jotain 0.5. ja tarkistus lämpösenä. että tangot pyörii kevyesti ilman tulkkausta. vai olenko ihan väärillä jäljillä? ps. että sais nostosta kaiken hyödyn! kaikki neuvot on terve tullutta. kantapää kokemus rupee tympiin...

Link to comment

Tarkoitit varmaan 0,05 eikä 0,5mm

 

Mä laittaisin terästankoilla minimi 0,15 alumiini 0,20. Mielummin kuuntelee pientä venttiilien nakutusta kun ottaa riskin että venttiili kantaa kuumana.

Kyllä sielä muutkin osat lämpolaajenee kuin pelkät tangot,mun mielestä ei ole peruste säätää lähes nollavälystä kun on terästapit sillä että lämpölaajeneminen jäisi niin paljon vähemmäksi PELKISSÄ tapeissa.

Link to comment

Kuumana välys on suurempi terästangoilla.

Kylmänäkään ei saisi nollaan mennä :)

 

Joskus taas kone toimii paremmin suuremmilla välyksillä, eli aina ei ole optimaalista edes ajaa mahdollisimman pienillä välyksillä.

 

Jan

Link to comment

kaikki mielipiteet on tervetuleita! koska haluan päästä himokselle ja takaisin kunnialla! enkä jälleen ontuen! joten kone tehdään uusiks. ja myös sillein että myös kestäis pienen kiusauksen! ja ehkä myös suuremman! mulla petti vena koneisto koko viime kesän ja tulpat. mutta toivottavasti ei enään! mutta tiedän että euron. kulutus kasvaa, kun joutuis panostaan kansiin! yms... venakoneisto on modattu uusiksi. ja jos nyt pettää niin. sit hankitaan kunnon kannet. eikä ruveta enään pelleileen modatuilla...ps. paljon euroja hukkaan heittänyt harrastaja.

Link to comment

no! mun kone on 69*92 ja 8 tappinen vastapainokammella ja tako mukeilla. ja alakerta on tasapainotettu. 200mm kytkin keveellä vahvalla vauhtiksella. w130 engle nokka säädettävällä nokkapyörällä. hd nostajat ja vahvat tönärit. k-kanget on kiilotettu ja tasapainotettu. 32mm öljypumppu suodattimella. kannet on modatut orkkis kannet 40 imu ja 35.5 pako rosterivenoilla ja jäykillä jousilla/tehty virtauspenkissä. laskettu riittävästi? keinu akselit kiinteellä keskiholkilla ja pultti kiinitys päistä. erillinen öljyn lauhdin. nurkissa 45 dellortot , facetin bensa pumppu, malloryn virranjakaja, käärmeenpesä putki. -w 130 englestä sen verran että kyllä mä olen ollut tyytyväinen ala ja ylävääntöön. tosin viimekesän kiusas ilmeisesti roska kaasarissa, kun meni tulppia ja kävi välillä kolmella. ja sit petti vakio keinuvivusto, vähän väliä. mutta nyt on kunnon vivusto ja kone on täysin koneistettu ja laakeroitu. joten tuleva kesä näyttää että kuljetaanko jälleen kantapään kautta vaiko joko nyt kestäis. ps. keväällä penkkiin säädettäväksi! sit näkee väännön ja tehot.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...