Jump to content

Sammuu alhaisilla kierroksilla, mikä neuvoksi?


Guest 0401197

Recommended Posts

Guest 0401197
Posted

Junakeula vm.-66, kone 1.5 vakio, kaasari solex 30.

 

Ei jaksa pyöriä matalilla kierroksilla, eli ei ole tyhjäkäyntiä ollenkaan.

 

Ensimmäiset oireet lämpimänä ajaessa:

esim. vahdetta vaihtaessa kytkinpohjassa, ei kierrokset laske kaasupolkimen mukaan. niinkuin olis ryyppy päällä. vääntää tyhjäkäinnillä isollakin vaihteella. kierrokset laskee itsestään n. 3-5 sekunnin viiveellä, tai nopella polkaisulla.

Kylmänä toimii. Kaasu toimii paikallaan ollessa.

 

Myöhemmin oireet:

Sammuu lämpimänä risteyksiin heti kun kaasupolkimen nostaa.

Pysyy käynnissä tasaisella poljin liikkeellä, tai suurilla kierroksilla

pienillä tukehtuu.

Epätasainen käynti.

 

Käynnistyy hyvin.

Kierroksia ottaa ja ripeästi.

Kestää tyhjäkäyntiä ryypyn ollessa päällä.

Tulpat ok

Sytytys ok

Kärjet ok

Venttiilin välykset säädetty

bensaa pumppaa

bensan kertakäyttösuodatin poistettu

kaasari puhdistettu

kiihdytyspumppu ok

neulaventtiili ok

koho kelluu, ok

solenoidi toimii (saa naksumaan)

puola viimekesäinen tarvike

alipainesäädin naksuu kun puhaltelee letkuun (kalvo ok)

 

Kaasarin kurkku jäätää samantien, teki sitä jo viimekesänä. ilmanputsari ei ole alkuperäinen

Puristuksista ei tietoa.

Öljyä laskee allensa hieman alkukesää enemmän.

Vilkut hävis vissiin muuten vaan. uudet releet ym..

 

MISTÄ LÄHTEE SEURAAVAKSI TYHJÄKÄYNNIN VIKAA ETSIMÄÄN??

Posted

Kaukaa haettua, mutta tarkista ettei kaasuvaijeri ole liian tiukalla.

Itselläni oireili kupla samalla tavalla kun kaasuvaijeri oli hieman liian kireällä jolloin välillä tyhjäkäynti oli liian korkealla ja välillä taas meinasi sammua.

 

Vaijeriin sopiva löysä, venttiilien säätö ja sitten kaasari säätöihin. Onko imusarjan esilämmitys kunnossa ?

Guest 0401197
Posted

Viimekesänä tuli kaasuvaijeria kiristettyä, epäilin kierrosten viiveen johtuvan löysyydestä. kokeillaan löysempänä.

 

imusarjan otin irti, parissa mutterissa löysää. nyt nuohoan ja puhallan enimmät karstat esilämmityksestä.

Guest Ihmispora
Posted

Mulla oli kutakuinkin samat oireet ja kaasarin kun oot jo puhdistanut niin jäljelle ei jää enää kun toi bensapumppu heitin vanhan mäkeen ja vaihdoin tarvikkeen tilalle toimii. Halpaa ainakin kokeilla

Guest 0401197
Posted

Päätin testata muuten vain vanhaa puolaa viimekesäisen tarvikkeen tilalle. Puolan johtoa irrottaessa valuikin sisältä johdon suojakumin kupillinen jotain nestettä käsille. Irroituksen jälkeen puolaa ravistellessa sai hölskyvän äänen eli ilmaa oli sisällä. Siitä sitten ei ole tietoa olisiko tuo tuonut jotain oireita kun vanhakaan ei muuttanut ongelmaa.

 

Uusi, uljas ja halpa tarvikepumppu motonetin hyllystä (20e) kiinni ja testaamaan toista bensapumppua. Vähän ennätti hörähtää ja sen jälkeen ei käynnisty ollenkaan. Kipinää on, pumppu pumppaa painetta putkeen reilummin kun entinen. Epäonnistuneen starttauksen jälkeen irrottaessa letkua, sylkee letkussa oleva paine bensat pihalle. Käynnistymiseen asti ei bensa kuitenkaan pääse.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...