Guest 0401197 Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 Junakeula vm.-66, kone 1.5 vakio, kaasari solex 30. Ei jaksa pyöriä matalilla kierroksilla, eli ei ole tyhjäkäyntiä ollenkaan. Ensimmäiset oireet lämpimänä ajaessa: esim. vahdetta vaihtaessa kytkinpohjassa, ei kierrokset laske kaasupolkimen mukaan. niinkuin olis ryyppy päällä. vääntää tyhjäkäinnillä isollakin vaihteella. kierrokset laskee itsestään n. 3-5 sekunnin viiveellä, tai nopella polkaisulla. Kylmänä toimii. Kaasu toimii paikallaan ollessa. Myöhemmin oireet: Sammuu lämpimänä risteyksiin heti kun kaasupolkimen nostaa. Pysyy käynnissä tasaisella poljin liikkeellä, tai suurilla kierroksilla pienillä tukehtuu. Epätasainen käynti. Käynnistyy hyvin. Kierroksia ottaa ja ripeästi. Kestää tyhjäkäyntiä ryypyn ollessa päällä. Tulpat ok Sytytys ok Kärjet ok Venttiilin välykset säädetty bensaa pumppaa bensan kertakäyttösuodatin poistettu kaasari puhdistettu kiihdytyspumppu ok neulaventtiili ok koho kelluu, ok solenoidi toimii (saa naksumaan) puola viimekesäinen tarvike alipainesäädin naksuu kun puhaltelee letkuun (kalvo ok) Kaasarin kurkku jäätää samantien, teki sitä jo viimekesänä. ilmanputsari ei ole alkuperäinen Puristuksista ei tietoa. Öljyä laskee allensa hieman alkukesää enemmän. Vilkut hävis vissiin muuten vaan. uudet releet ym.. MISTÄ LÄHTEE SEURAAVAKSI TYHJÄKÄYNNIN VIKAA ETSIMÄÄN?? Quote Link to comment
ajomies Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Veikkaan ilmavuotoa imupuolella. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Kaukaa haettua, mutta tarkista ettei kaasuvaijeri ole liian tiukalla. Itselläni oireili kupla samalla tavalla kun kaasuvaijeri oli hieman liian kireällä jolloin välillä tyhjäkäynti oli liian korkealla ja välillä taas meinasi sammua. Vaijeriin sopiva löysä, venttiilien säätö ja sitten kaasari säätöihin. Onko imusarjan esilämmitys kunnossa ? Quote Link to comment
Guest 0401197 Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Viimekesänä tuli kaasuvaijeria kiristettyä, epäilin kierrosten viiveen johtuvan löysyydestä. kokeillaan löysempänä. imusarjan otin irti, parissa mutterissa löysää. nyt nuohoan ja puhallan enimmät karstat esilämmityksestä. Quote Link to comment
Guest Ihmispora Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Mulla oli kutakuinkin samat oireet ja kaasarin kun oot jo puhdistanut niin jäljelle ei jää enää kun toi bensapumppu heitin vanhan mäkeen ja vaihdoin tarvikkeen tilalle toimii. Halpaa ainakin kokeilla Quote Link to comment
Guest 0401197 Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Päätin testata muuten vain vanhaa puolaa viimekesäisen tarvikkeen tilalle. Puolan johtoa irrottaessa valuikin sisältä johdon suojakumin kupillinen jotain nestettä käsille. Irroituksen jälkeen puolaa ravistellessa sai hölskyvän äänen eli ilmaa oli sisällä. Siitä sitten ei ole tietoa olisiko tuo tuonut jotain oireita kun vanhakaan ei muuttanut ongelmaa. Uusi, uljas ja halpa tarvikepumppu motonetin hyllystä (20e) kiinni ja testaamaan toista bensapumppua. Vähän ennätti hörähtää ja sen jälkeen ei käynnisty ollenkaan. Kipinää on, pumppu pumppaa painetta putkeen reilummin kun entinen. Epäonnistuneen starttauksen jälkeen irrottaessa letkua, sylkee letkussa oleva paine bensat pihalle. Käynnistymiseen asti ei bensa kuitenkaan pääse. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.