Kaitsu Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Aina hajoaa jotain kremiksessä :( No, tulipahan kruisattua kuplalla stadiin ja toyotan kyydissä takaisin espoon puolelle. Alemman aviksen pultti otti pienen kontaktin maahan pontiaccia väistäessä ja korkkasi kierteet akseliputken sisällä olevasta holkista. Onko holkilla joku nimi / saako jostain uusia? Olisiko jollakulla pääkaupunkiseutu-riihimäki akselilla uutta tai käytettyä holkkia? Akseli on siis 2" kavennettu puman T1 nivelkeulan akseli, mutta tuohon käynee vakioakselin holkkikin? Tuota holkkia kun lähtee naputtelemaan ulos putkesta, niin mitä kaikkea sieltä tulee ulos ja saako ne perustyökaluilla sinne takaisinkin? Onko madallukseen mitään muita vaihtoehtoja? Dropit siis autossa jo on. Nykyisessä akselissa pultti jää sellaiseen asentoon, että se ottaa ensimmäisenä iskut vastaan - ei hyvä. Searchilla varmaan jotain löytyisi, mutta nyt ei jaksa. Keskiviikkona pitäisi ajaa 300km kotiin lahden toiselle puolelle. Back to stock(?).. Quote Link to comment
JaniM Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Muita vaihtoehtoja on sit säkit kulmiin ja napista aina ylös/alas. Olikos Pumassa neulalaakerit? Ja sisempänä jotakin? Jos uretaanit, niin sithän se tulee ulos paukuttamalla. Muuten vois olla helpompaa laikata keskeltä pala pois takapuolelta ja vaihtaa keskiholkki. Juhalla nyt olis noita paloja 15e/setti eli ei kannata alkaa vanhasta akselista kaivaan niitä. Niin ja sitä alempaa pulttia kannattaa lyhentää 15-20mm, sillain et jää mutterin tasolle. Quote Link to comment
Fileas Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 siinä toisenlaisessa madalluspalikassa pultti ei sojota suoraan alaspäin. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Yks konsti ois porata nykyseen palaan läpireikä, kiertää sitä 180° akselin sisässä ja vetästä uudet jengat siihen. Mutta tämä ei tuo sitä maavaraa yhtään lisää. Mutta voisihan pultille hitsata jonku suojan, ettei ois niin helposti katkeemassa. Quote Link to comment
Kaitsu Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Keula korjattu Janin ehdottamalla leikkaa/liimaa menetelmällä. Ei mennyt kuitenkaan ihan 'bolt-on', sillä autossa kiinni olevan Puman akselin akseliputkien ainevahvuus on suurempi kuin vakiossa, eikä Keiteleen avis-setin keskiholkki mahtunut putken sisään, vaan se piti käydä ensin sorvauttamassa pienemmäksi. Mutta nyt kulkee taas ja alusta toimii. Kiitokset vielä Kaivarissa pysähtyneille ja apua tarjonneille. Huomenna Tallinnaan ja syksymmällä Pietarin kautta Suomen puolelle talvehtimaan.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.