JustinCase Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 Hola ! Voisiko joku ,joka on jo tuonut auton ruotsista, laittaa tähän mulle hieman vinkkejä siitä miten tulee toimia kärryä hakiessa. Mitä pitää muistaa ostohetkellä (paperit, kauppakirjat, siirtokilvet, tullaus, yms...?). Ja tarviikos auton myyjän tehdä ruotsin puolella mitään ennen kauppoja, kuten rekisteristäpoistoa tai vastaavaa. Ja olis hyvä saada vinkkejä niiltä jotka ovat auton tuoneet, eikä tyyliin "kuulin että kaverin kaiman työkaveri toi...." Ja ensi viikonloppuna olisi tarkoitus kärry hakea. =) Kiitoksia jo etukäteen avusta ! Quote Link to comment
GT78 Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 Eli ensiks kai varmistaa Ruotsissa että myyjällä on lupa myydä (on omistaja), auto on se minkä paperit tulee kouraan (tyyppikilpi suurennuslasin alle) ja sit tietty koeajo eli getaway in Stockholm. Sen jälkeen kauppakirjan teko, mycket tärkeää koska tarvitaan rekisteröintiprosessissa. "Ajoneuvon viimeisen ulkomaisen omistajan ja maahantuojan väliltä hyväksytään omistusoikeusselvitykseksi joko luovutustodistus tai yksilöity kauppalasku tai -kirja. Kauppalaskusta tai -kirjasta on käytävä ilmi seuraavat tiedot: myyjän nimi ja osoite, ajoneuvon yksilöintitiedot (valmistusnumero) sekä ostajan nimi ja osoite." Auto laivaan ja Suomeen. Suomessa tulliin (kotipaikkakunnalla, ei satamassa kai tartte) ensiks ja sitte rekisteröimään mikäli teknisesti kunnossa, Tullauksen voi muistaakseni suorittaa kotipaikkakunnallakin, eli ajaa auton eka kotio. Siirtokilpiä ei tarvitse ottaa jos on Ruotsin rekisterissä, niinku taitaa olla? Siinä nyt noita mitä löysin/muistin. ...mut tän linkin takaa hyvä lista! http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... ominen.htm Ja sit vielä rekisteröintivaatimuksista http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tykset.htm Ja vielä UKK AKEn sivuilta http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... %C3%A4.htm Quote Link to comment
Jallu Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 siipeillään ilmoa vähän samoilla asioilla .. Itsellä diesel hlöauto (VW) tilauksessa saksasta kunhan sopiva löytyy..kysymys kuuluukin; Kuinka paljon tulee pakollisia kuluja ennen veroja kun auto on suomessa (katsastus, tullaus ym.) Vaihtoehtoisesti voin ottaa avaimet käteen periaatteella ja maksaa vain tulevat verot tai hoitaa/maksaa kaikki nuo itse Quote Link to comment
make76 Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 siipeillään ilmoa vähän samoilla asioilla .. Itsellä diesel hlöauto (VW) tilauksessa saksasta kunhan sopiva löytyy..kysymys kuuluukin; Kuinka paljon tulee pakollisia kuluja ennen veroja kun auto on suomessa (katsastus, tullaus ym.) Vaihtoehtoisesti voin ottaa avaimet käteen periaatteella ja maksaa vain tulevat verot tai hoitaa/maksaa kaikki nuo itse Tullaus itsestään ei muistaakseni maksa mitään muuta kuin vaivan. Katsastus oli sitten noin 200€. Make Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Ne kyl ruotsissa haluais pitää kilpensä, koska ruotsin rekisteristä poisto on helpompaa kilvet kourassa. Jos auto ei ole ajokuntoinen, niin sitten vasta katsastuksen jälkeen Tullimiehen juttusille, osto- ja korjauskuitit kourassa. Kuiteilla voi saada alennusta verosta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.