Jump to content

Tervaa tankissa!!??!??!!?!?!?!!!

Recommended Posts

Posted

Eilen kun mun piti kytkeä uudet pensalinjat tankkiin ja irroitin vanhan letkun pohjaputkesta siitä purkautui mustaa mönjää....

Mitenkähän tuon saa tuolta pestyä?? Jotain erikois ainetta vai ihan vaan kylmästi pesee pensalla tms.??

Guest Toheltaja
Posted

taitaa olla bensan lisäaineita, jotka jääneet sinne itse palavien aineiden haihdutua. Eiköhän se bensaan liukene hiljalleen. Tietty mekaaninen kaapiminen nopeuttaa varmasti jos jostain kautta pääset puutikulla kaappimaan...

Posted

Juu, ilmeisesti. Mutta nyt vaikuttais olevan sen verran että pumppu ei edes jaksa imeä sitä sieltä joten joudun kyllä irroittamaan tankin ja pohjaruuvin sekä sen ylä mittarinkannen ja kaapia enimmät pois jollain tavalla...

Posted
Siis meinaat AIV happo?[/qu

Yes..mulla oli Barnin tankissa 40 vuoden tattanaa 5 cm ja yritin pulteilla ruuveilla ja kivillä mutta ei lähtenyt...naapurinheikkihakinaapurilta jokaolinaapurinnaapuri;) raakaa aiv liuosta ja kylläpä tuli puhdas tankki..

Posted
Mahtaakohan kaivata jotain uutta pinnoitetta tankin sisäpuolelle sen happokylvyn jälkeen?

Ei mulla ainakaan muuta kuin bensaa.

Posted
Ok. AIV happoa löytyy ainakin tallista.. :)

Tuon hapon kanssa kun pelaa kannattaa huomioida mistäpäin tulee... Tosin tuon varmaan jo tietänetkin ;-)