Guest mirri72 Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 onko kellään kokemusta talviajossa kakskurkkuisella kaasarilla tai kaasareilla olevasta kuplasta ? oliko yhellä kakskurkkuisella esilämmitysimusarja ja miten toimi ?,,entä nämä joissa käytetään kahta kakskurkkuista onko herkkiä jäätämään ? ;) Quote Link to comment
metake Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Joskus talven ajellu erimerkkisellä käyttiksellä kahden tupla dellorton kanssa ilman mitään esilämmityksiä vapaa virtaus putsareilla eikä mitään ongelmia. Käytännössä kahdella tuplakaasarilla on virtausnopeus kurkussa niin pieni, että jäätämistä ei esiinny. Toisekseen imusarja on niin lyhyt, että lämpö johtuu mukavasti imusarjaan ja siitä hieman kaasariinkin. Quote Link to comment
VW1303 Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Masinolia tankkiin ni ei jäädä ainakaan nurkkakaasareilla. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 entäs yhellä kakskurkkuisella ? Quote Link to comment
-Alex- Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 yksi kakskurkkuinen tarvii esilämmityksen toimiakseen hyvin, mun mielipide. Tuplakaasarit aluimusarjoineen eivät tartte esilämmitystä. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Hyvin toimi ittellä ainakin tupla dellortot 45 ja sitten Ida48. Hyvin lähti pakkasillakin käyntiin ku vaan polki pari kertaa kaasua ennen starttia. Ja nämä ilman esilämmitystä (unohtupa mainita eka :) ) Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 niin oliko esilämmityksellä vai ilman ..? Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 itellä yks kakskurkkuinen esilämmitysimusarjalla ,,kylä ajossa toimii ,,mutta matka-ajossa rupee jäätään kaasaria ,,ainakin tällaisella pikkupakkasella Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Anteeksi ilman esilämmitystä Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 käytitkö jäänestoa ? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 käytitkö jäänestoa ? Olipa kirjotettu huonosti minulta. Oli siis tupla dellortot ja ida48 ei yksi yksinäinen tupla keskellä. Yksinäisellä dellortolla syys ajossa tahto jo imusarja jäätyä mutta huohotus putken veto suodattimeen autto poistaan tuon ongelman. Mutta tuolla kombolla tuli vaan ajettua pikku pakkasille saakka. Quote Link to comment
UltraVW Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Masinolia tankkiin ni ei jäädä ainakaan nurkkakaasareilla. Miten tuo masinoli auttaa että ei jäädä imusarja? Sori tyhmyyteni , mutta en ymmärrä? Mikä siinä on se mikä tekee sen että imusarja ei ns. jäädä kun on kylmä? Onko tästä nyt kysymys? Kuplan imusarja jäätää vw oman ohjekirjan mukaan helpoiten olikohan +2 - -2 VÄLILLÄ? En muista tarkkaan. Mulla jääti juurikin tuossa välissä niin vakiolla ja yhdellä kaskurkkusella ja oli esilämmitys? Mutta kun pakkasta oli enemmän ei mitään ongelmaa. Quote Link to comment
metake Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Miten tuo masinoli auttaa että ei jäädä imusarja? http://www.lasol.fi/tuotteet/Masinol.html Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 itseäni nyt kiinnostaa miten muilla toiminut vastaavat kuin itsellä eli yhdellä kakskurkkuisella tai sitten kahdella kakskurkkusella joiden itsekkin päättelin toimivan paremmin lyhyemmän imusarjan ansiosta..kun itsellä yhellä kakskurkkusella dellortolla jossa esilämmitys ,,ei ollut ensin mutta sovellin sen tuohon imusarjaan itse ..nyt rakenteilla ilmanputsari tohon dellortoon joka ottaa pakosarjalta esilämmitysilmaa ,,saa nähä toimiiko paremmin kun saan sen valmiiksi ?? ;) Quote Link to comment
Guest Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Jaatymista esiintyy kun imuilmassa oleva kosteus jaatyy kiinni imusarjan sisapintaan. Bensa ei jaady, mutta sen mukana oleva masinoli ehkaisee hiukan ilmassa olevan kosteuden jaatymista, kun bensasumu huuhtelee imusarjan seinamaa myos. Kovilla pakkasilla ei ilmassa ole juuri lainkaan kosteutta, joten imusarjan jaatyminenkaan ei ole niin iso ongelma. Imusarja sensijaan vetaa helposti jaahan plus-asteillakin, kun kosteusprosentti on korkea. Imuilman kova nopeus pienessa putkessa jaahdyttaa sita niin paljon. Tankissa oleva vesi/kosteus ei sekoitu bensaan vaan jaa tankin pohjalle. Vesi sensijaan sekoittuu masinoliin ja masinoli vedenkin kanssa sekoituttuaan sekoittuu bensaan, siten saa veden tankista pois ajamalla. Eika jaady se pohjavesilammikko bensan ulosoton ymparille. Quote Link to comment
Guest Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 selailin eilen Paruzzin kataloogia unikirjana, ja huomasin siellä olevan sellaisen sähköisen imusarjan lämmittimen... http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=2139&category= näkyy olevan vajaa 60€ toi sähkökortsu..koko ajan päällä kun sytkävirrat kytkettynä (jos ny oikein tavasin) jeesaiskohan tollanen JOS meinaa imarit jäätyä/saiskohan tollasen viriteltyä viri-imarin niskaan? Quote Link to comment
vesav Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 eikös prätkän kahvanlämmittimet ajaisi saman asian keskituplalla varustetussa vehkeessä jossa ei pakokaasu kiertosta lämmitystä? meinaan jos en lämpö elmentit pyöräyttäis imusarjan suorille putkenosuuksille ennen pässinsarvia... taitavat olla vielä edukkaitakin... Vesa Quote Link to comment
JM Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 eikös prätkän kahvanlämmittimet ajaisi saman asian keskituplalla varustetussa vehkeessä jossa ei pakokaasu kiertosta lämmitystä? meinaan jos en lämpö elmentit pyöräyttäis imusarjan suorille putkenosuuksille ennen pässinsarvia... taitavat olla vielä edukkaitakin... Vesa Teho moisilla lienee joitakin kymmeniä vatteja. Onko se riittävästi? Myös parinkymmenen millin halkaisija saattaa muodostua ongelmaksi. Quote Link to comment
vesav Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Teho moisilla lienee joitakin kymmeniä vatteja. Onko se riittävästi? Myös parinkymmenen millin halkaisija saattaa muodostua ongelmaksi. osa noista on ainakin levymäisiä ja pyöräytetään kahvanympäri tupin alle enkä usko että tarvitsee yltää ihan ympäriinsä lämmön kyllä luulisi johtuvan tarpeeksi... vesa Quote Link to comment
UltraVW Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Jaatymista esiintyy kun imuilmassa oleva kosteus jaatyy kiinni imusarjan sisapintaan. Bensa ei jaady, mutta sen mukana oleva masinoli ehkaisee hiukan ilmassa olevan kosteuden jaatymista, kun bensasumu huuhtelee imusarjan seinamaa myos. Kovilla pakkasilla ei ilmassa ole juuri lainkaan kosteutta, joten imusarjan jaatyminenkaan ei ole niin iso ongelma. Imusarja sensijaan vetaa helposti jaahan plus-asteillakin, kun kosteusprosentti on korkea. Imuilman kova nopeus pienessa putkessa jaahdyttaa sita niin paljon. Tankissa oleva vesi/kosteus ei sekoitu bensaan vaan jaa tankin pohjalle. Vesi sensijaan sekoittuu masinoliin ja masinoli vedenkin kanssa sekoituttuaan sekoittuu bensaan, siten saa veden tankista pois ajamalla. Eika jaady se pohjavesilammikko bensan ulosoton ymparille. Eli ei masinolista ole juurikaan apua kun ilman kosteus ja lämpötila on oikea? Olenko oikeassa? Olen masinolia kokeillut ja aivan yhtälailla se jäätää kun on jäätääkseen ja juurikin näillä ilmoilla mitä esim. eteläsuomessa on nyt. Tuo paruzzi panta pitäisi kokeilla joskus, onko kukaan kokeillut tai nuo prätkän kahvan lämmittimet. Quote Link to comment
Guest Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Eli ei masinolista ole juurikaan apua kun ilman kosteus ja lämpötila on oikea? Olenko oikeassa? Olen masinolia kokeillut ja aivan yhtälailla se jäätää kun on jäätääkseen ja juurikin näillä ilmoilla mitä esim. eteläsuomessa on nyt. Tuo paruzzi panta pitäisi kokeilla joskus, onko kukaan kokeillut tai nuo prätkän kahvan lämmittimet. On siita masinolista apua, mutta ei ehka imusarjan jaatymiseen niin paljoa. Tankissa olevan veden se poistaa ja ehkaisee kaasarin, filtterin ja bensalinjojen jaatymista. Ja ne siis jaatyy vain jos bensan seassa on vetta. Jota sinne tankkiin pakostikin tiivistyy lampotilavaihteluiden myota. Jan Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 nyt omatekemä ilman putsari dellortoon tehty joka ottaa esilämmitys ilmaa pakosarjalta ,,hyvin toimii ja ei enään jäädä ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.