Jump to content

Jarrut jumissa?


Guest jumipe

Recommended Posts

Viikon oli pallis ajamatta. Nyt kun yritin siirtää, niin tuntu niinku ois jarrut menny jumiin (vrt renkaat jäätynyt maahan fiilis).

 

Uskaltasko tuota rymmäyttää kaasulla/kytkimellä jarrut auki?

Link to comment

Mulla jumii kanssa takajarrut kiinni jos on käsijarru päällä. Yleensä sadekelillä.

Vaihteella olen nykyään irrottanut. Joskus on ihan älyttömän tiukassa ja auto pomppii melkein puoli metriä irrotettaessa. Kyllä ainakin pakki on mahollista särkeä tuolla konstilla.

Link to comment

Vanhat ja puolikuluneet rummut ja levyt ja tietenkin ruosteen raiskaamat kaikinpuolin. Tähän kun lisätään syksyisen kosteat illat ja ulkosäilytys, ei voi muuta tulla kuin entuudestaan syöpyneisiin ja rusoteisiin pintoihin lisää ruostetta ja sehän tekee hyvää jo muutenkin puolijumittavien etusatuloiden ym kanssa.

 

Sopivasti aikaa ja kas jarruosat suorastaan hitsautuu yhteen.

 

Tähän kun vielä lisää tiukkaan vedetyn käsijarrun ja tietenkin 20 vuotta vanhat osat jumitta jo muutenkin sekä rumpujen että vaijereiden puolella.

 

Jos viikon jäljiltä jarrut menee tiukasti jumiin, on jarruhuollon kriittinen piste jo ylitetty parilla vuodella.

 

Ei tässä muusta oo kyse, mutta sen jo varmaan tiesittekin.

Link to comment

Uskoisin että "jumipella" ja mulla on sama vika, eli jarrut ei ole muuten jumissa mutta takakengät takertuvat (ruostuvat?) kiinni takarumpuihin. Tähän ei ole ainakaan mulla mitkään putsailut ja huollot auttaneet. Olisko hihnojen materiaali jotenkin persiestä?

Mielestäni nämä nyt alla olevat kengät tarttuvat vielä hanakammin kuin edelliset.

 

Muuten toimii jarrut loistavasti mutta sadekelillä ei kärsi jättää käsijarrua viikoksi päälle.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...