Jump to content

Vaihtovirtalaturin jännitteensäätimen kytkennät


Recommended Posts

Pieni varoituksen sana tuosta tarvikesäätäjästä. Itselle kävi taannoin niin, että säädin meni edellisen kuplan mukana, mutta motti ja laturi jäi itselle. Tarvikeliikkeestä menin hakemaan säätimen ja sain juuri kuvassasi olevan säätimen näköisen boxin, jossa ei ollut mitään merkintöjä. Kytkentä kopsattiin serkun -74:sta, paikalla käyttäessä kaikki tuntui olevan ok, laturi latasi ja merkkivalo toimi niinkuin pitääkin. Siitä sitten koeajolenkille ja kun pääsn parin kilometrin ajon jälkeen isolle tielle niin ekan kunnon kiihdytyksen jälkeen syttyi merkkivalo --> Laturi oli pox :-( En tiedä olisiko ollut vaan uskomaton yhteensattuma vai ei...

Link to comment

tasavirtasen säädin on sitte eri ku vaihtovirtasen.

 

Mä kypsyin jo vuosia sitten vaihtovirtasiin missä on ulkoinen säädin.

 

Käytän pelkästään vaihtovirtasia missä on sisäinen säädin. Ei oikein voi kytkeä pieleen kun on vaan kaksi karvaa kytkettävänä :)

 

jan

Link to comment
Guest Raggare

joo, mullaki yks sisäsel säätimel mitä sit vaihetaan koneesta toiseen ku ne hajoo, + ja valopiuhat kii, vanha säädinki lähtee nätisti, kytketään ohkaset yhteen ja kolme paksuu kans nippuu (en tietty ota vastuuta tästä, tarkastakoon kuka kytkee :D)

Link to comment
  • 7 years later...
Guest Poppius
Nostellaan... Voiko sisäisessä säätimessä olla sellainen vika, että B+ napaan kytketty plussa menee sitä kautta maihin?

Itse itselle vastaten: Kyllä voi. -> Säädin vaihtoon...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...