Guest Tuoppi Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Nyt on oma rojekti potkastu kunnolla käyntiin. Auto menee täysin osiksi ja toivottavasti joskus vielä kasaankin. Samalla muuttuu hieman tekniikka ja alusta, toivottavasti hyvään suuntaan. Nyt on autosta poistettu renkaat, lokarit, kone- ja etupelti, sisustus on karu, mutta yksinkertainen...ei mitään. Myös moottori ja vaihdelaatikko on irroitettu. Bensatankki on myös irti, joskus se sitten putsataan ja vaihdetaan uusi pinta-anturi. Etuakseli odottaa puhallusta ja uutta väriä, kuten myös olka-akselit ja jarruosat. Edessä pysyy talbotin satulat, mutta taakse tulee saabilaisten tilalle volvon satulat. Koria olis tarkoitus hivenen jäykistää niin kuin olen teiltä kysellytkin. Moottoriksi tulee jotain aivan muuta kun kuplan kone, mut siitä tuonnenpana. Projekti tulee olemaan aika hidas kun kaks alle 3v muksua vie aikaa, mut pakko tehä välillä muutakin. Yritän kirjotella välillä missä mennään ja kuviakin on tarkotus napsia. Tässä lähtökohta... vanteet tod.näk vaihtuu ja mielessä ollut joko 4*100 jaon vanteet tai 8-spoket -Tuomas- Quote
Guest Tuoppi Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Dodii nyt on vajaa 2 tuntia vietetty pihalla purkuhomissa ja nyt on sisältä kaikki pois.Muutama reikälöyty, mut ei pahoja ja ihan "normi" paikoissa. Seuraavaks pitäis ottaa rungon pultit irti niin pääsis kopan nostoon. Lueskelin ohjeita, mut epäselvää jäi vielä eli jos jätän ovet paikoilleen tarviiko tukea ja miten noitten ikkunoiden kanssa, ovatko varmasti säpäleinä jos ovat paikoillaan. On vaan nää pakkaset purru noihin tiivisteisiin joten tuskasta saada ikkunoita irti. Tässä muutamia kuvia, ovat aika epämääräsiä, mut jotain missä kunnossa auto on ...mielestäni ihan hyvässä. Quote
HSuomi Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Toivottavasti pidät värin ja ulkonäön muutenkin samana. Tosi hyvän näkönen tollasena ja noilla vanteilla. Quote
Guest Tuoppi Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Itse asiassa väri vaihtuu ja vanteet vaihtuu. Väriksi tulee nykyaikaisista autoista löytyvä ruskea, koodia en vielä tiedä mut löytyy bmw ja vw merkkisistä ainakin. Vanteista vielä mietiskelyä. Muuten pidän tuommoisena eli aika orginaalina päälle päin paitsi kuten tossa kuvassakin näkyy puskurit on 68 autosta ja takavalot on myös 68:sta. Sivupeilejä ei ole kuin yksi kuskin puolella ylhäällä oven karmiin hitsattuna. Joskus joku katsari nauro et eihän tästä edes nää mitään, mut tokasin et mä nään ihan hyvin ja anto asian olla :) Taas on purettu, nyt kaikki muu on irti paitsi lasit ja pohjalevyn pultit, joista jo puolet löysällä. Tuli inspis putsata jarrusatulat, joten tässä tuloksia...mikä ei kuulu joukkoon? :) Sitten kysyisin mitä laittaisitte puhallettuihin päälle kun kestää pitäis ja mustat voivat olla. -Tuomas- Quote
Guest Tuoppi Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 no niin, keliä uhmaten kävin repiin pohjalevyn pois -20 asteen pakkasessa :) kummatkin lattiat menee vaihtoon, joista apuja jo kyselinkin. lämpökanavat on kans ihan sököt eli pitää hommata kans uudet ellen vaihda koko koppaa, joka on jo pihassakin, mut saas nähdä. Oli yllätys kuinka kevyitä pohja ja kori yksinään on. onko kukaan punninnut pelkkää pohjaa tai koria? -Tuomas- Quote
Guest Tuoppi Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 No niin nyt on tehty päätös vääntää lattiat itse pikkutompan tyylillä. jigiä rupeen väsään seuraavaksi. Lattioiden kiinnitys kohdat tuntu olevan terveitä joten pitäis olla suht hyvä hitsata uudet paikoilleen. Polkimet otin tänään irti ja saavat puhdistuskäsittelyn, uudet holkit/laakerit ja uuden maalin. Huomenna taas jatketaan... -Tuomas- Quote
Lasse Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Tee niihin levyihin jäykisteet sikillä. Suora pelti näyttää uunolta ja ohut pelti rämisee ja taipuu jalan alla. Quote
Guest Tuoppi Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 juu niin on tarkotus tehä niin pystyyn kuin poikittainkin. lattiantason kanssa on vielä miettimistä en tee mitään jalkatila upotuksia, mut korkeus pitää miettiä ja tietty asettuu sen mukaan mitä profiilia laitan. Paksuus on kans vielä hakusessa mitä on porukka mieltä...jäykkyyttä siis haetaan mut ei ny mitään panssarivaunua kumminkaan :) -Tuomas- Quote
Guest Posted February 23, 2010 Posted February 23, 2010 **ttuunnuin yhteen rojektiin kauan sitten ja laitoin lattian 2mm happoteraksesta... sita sitten jotkut arkeologit ja muinaistutkijat tulevaisuudessa ihmettelee etta mikahan tamakin levy on aikoinaan ollu, kun jostain maakuopasta kaivavat esille roinaa josta ei muuta ole juuri jalella ku kuplan pohjalevya muistuttavat kaistaleet. Arviolta joskus 2011. :) juu niin on tarkotus tehä niin pystyyn kuin poikittainkin. lattiantason kanssa on vielä miettimistä en tee mitään jalkatila upotuksia, mut korkeus pitää miettiä ja tietty asettuu sen mukaan mitä profiilia laitan. Paksuus on kans vielä hakusessa mitä on porukka mieltä...jäykkyyttä siis haetaan mut ei ny mitään panssarivaunua kumminkaan :) -Tuomas- Quote
Guest Tuoppi Posted February 3, 2011 Posted February 3, 2011 Terve, Aika jos toinenkin vierähtänyt päivityksestä joten tässä jotain mitä on tapahtunut pihalla/tallissa. pohjalevyt on nyt kummatkin porailtu pois pistehitseistä. Päädyin kumminkin omatekosiin pohjalevyihin ja niiden "ulkoraamit" on nyt paikoillaan, aineena 2mm 50x25mm teräsprofiili. Lattiapellit on jo muodoissaan ja odottavat jäykistepokkauksia sekä penkkien kiskoja, jotka on irroitettu/kunnostettu vanhasta pohjasta. Mitään muutoksia en tehnyt auton rungolle muuten eli jos joskus haluaa vaihtaa orginaalit pohjapellit niin sekin onnistuu. Näitä osia teen sillon kun on "luppoaikaa". Eilen tuli vietettyä 6h kaverin tallissa rälläköiden, hitsaten eli peltiä sovitellen. Tällä kertaa kohteena kori. saatin hahmolleen uudet lämpökotelot, joista kiitos Oberin pojille. Pisteillä on kiinni myös takalokareiden edessä olevat kylkipalat, kiitokset Keiteeleen koneelle. Kuvat kertoo paremmin. Nyt vaan odotellaan Oberilta laadukkaampia A-pilarin alaosia niin pääsee sit jatkaan myös etuosaa korista. Parhaillaan oli viittä peltiä päällekkäin pitkältä matkalta kun auottiin taka-akselin etupuolen peltejä. Niiden paikkuut jäi toiselle päivälle joten siitä lisää kun homma edistyy. Vielä pitäis paikkailla noi taka-akselin etuosat, etulokareiden alaosat ja rintapellin alaosa sekä noi A-pilarin alaosat. Kyllähän siinä vielä hetki vierähtää, mut kasvattaa kivasti motivaatiota kun näkee et auto menee jo parempaan suuntaan :) Tässä pari kuvaa... -Tuomas- Quote
Guest Tuoppi Posted February 24, 2011 Posted February 24, 2011 No niin päivitellään välillä... Tallissa ollut vähän hiljasempaa kun tuli uus rojekti taloon kolme viikkoa sitten kun poika syntyi. Siinä onkin sitten ihan eri rojekti ja pidempi kun nää kupla hommat. Nyt on kolme tulevaa kupla ropaajaa kotona (yks tyttö, kaks poikaa), vielä kun sais jakarin pysyyn käsissä :) No on sitä tallissa jotain saatu kuitenkin tehtyä. Korjauspalat rupee oleen muutamaa lukuunottamatta paikoillaan. Sit olis pelli hommat tehty, joten pikkusen vois hymyillä vaikka siinä vaiheessa. Se on mukava tuon motivaation kannalta kun näkee jotain valmistakin välillä. Uudet vanteet on nyt tallissa ja niitä rupeen sovitteleen kun saan korin ja pohjalevyn hitsattua ja toisiinsa kiinni. Mitotusta on hieman kun kaikki navat menee uusiks ja navoista löytyy 4*130 ja 5*112 jaot. Toki vanhoista levyistä saa osviittaa, mut niin kuin joku sano et eturenkaiden pitää mennä sisäämpäin, mut takarenkaat oli aika jees. Tossa kuva vanteista: -Tuomas- Quote
Guest Tuoppi Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 No niin, päivitellään välillä tännekin mitä on saatu aikaseks. koppaan on vaihdettu kaikki mädät pellit, mutta ovat vasta heppaamalla kiinni eli hitsuuttamista riittää vielä. Toistaiseksi koppa saa olla varaston perällä odottomassa. Oon työstänyt pohjaa ja pikku hiljaa alkaa näkyä maalaus hommat. Kaikki reijät on paikattu ja uudet pohjalevyt on tehty ja niiden kiinnitys olisi seuraava rojekti. Niin ja ennen sitä penkkien kiskot pitää vielä hitsata paikoilleen. Pohjalevy on kotitekoinen, mutta rakenteeltaan mahdollisimman paljon alkuperäisen kaltainen. Upotukset on jätetty pois ja tavara on järeempää, mutta mitään "peruuttamatonta" ei ole rungolle tehty. Tuossa pari kuvaa väsäilyistä... -Tuomas- Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.