vesav Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Eli menin sitten ja rikoin irottaessa kuplastani lasin (ylläri)... Nyt kun tuo meni särki niin voisi vaikka samalla laittaa tollasen lämmitettävän ruudun ei tarttis sateella pitää webastoo päällä kokoaikaa... Auto: Kupla vuosimallia 1965 ja kirkas lasi hakusessa... Lähteekös muuten kromilista irti ilman että irrottaa tuulilasin? (nykyisessä ei ollut paikalla... mutten viittisi kaikista kuplistani rikkoo lasia yhden listanasennuksen takia... ) Vesa Quote
Guest Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Eli menin sitten ja rikoin irottaessa kuplastani lasin (ylläri)... Nyt kun tuo meni särki niin voisi vaikka samalla laittaa tollasen lämmitettävän ruudun ei tarttis sateella pitää webastoo päällä kokoaikaa... Auto: Kupla vuosimallia 1965 ja kirkas lasi hakusessa... Lähteekös muuten kromilista irti ilman että irrottaa tuulilasin? (nykyisessä ei ollut paikalla... mutten viittisi kaikista kuplistani rikkoo lasia yhden listanasennuksen takia... ) Vesa tuol on jotain http://www.kuplapaja.com/osalista.php3? ... GroupId=18 http://www.kuplapaja.com Quote
Tanhis Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Eli menin sitten ja rikoin irottaessa kuplastani lasin (ylläri)... Nyt kun tuo meni särki niin voisi vaikka samalla laittaa tollasen lämmitettävän ruudun ei tarttis sateella pitää webastoo päällä kokoaikaa... Auto: Kupla vuosimallia 1965 ja kirkas lasi hakusessa... Lähteekös muuten kromilista irti ilman että irrottaa tuulilasin? (nykyisessä ei ollut paikalla... mutten viittisi kaikista kuplistani rikkoo lasia yhden listanasennuksen takia... ) Vesa Itse ottaisin tiivisteen ja lasin kromilistan kanssa samalla pois ja sama juttu asennettaessa sitä takaisin eli kromi tiivisteeseen ennen kun laittaa lasia autoon. Quote
vesav Posted March 2, 2010 Author Posted March 2, 2010 Oisko jotain vinkkejä tohon irrottamiseen kun en tuota terveellä tiivisteellä varustettua lasiakaan saanut ehjänä irti niin aika hiljasta taitaa olla kovettuneen kanssa... Helpointa olisi tietysti ostaa vaan uusi kromilista mutta sellasta ei taida tähän hätään löytyä... Vesa Quote
Tanhis Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Jos tiiviste menee vaihtoon niin puukolla vanha pois. Jos ei niin jotain liukastetta väliin eli käy koko tiiviste läpi pyöreäreunaisella lastalla sisältä ja ulkoa. Sitten ujutat narun auton sisälle tiivisteen ja korin väliin niin että tiiviste on jo valmiiksi pullahtamassa ulos päin ja sitten vain työntämään ulos. Quote
vesav Posted March 2, 2010 Author Posted March 2, 2010 tarttee koittaa saada nyt tollakonstia tuosta toisesta sitten ehjänä irti.... Kiitos neuvoista! vesa Quote
tolvana Posted March 3, 2010 Posted March 3, 2010 Muutaman kymmenen lasin kokemuksella yksin touhutessa helpoimmaksi havaittu konsti: Kaksi n.25 mm leveää kittilastaa käsiin ja lasin keskeltä yläreunasta alkaen vääntää tiivisteen ulkopuolelle. Ylälaita ja osa sivuista kun on väännelty työntää kädellä loput. Lasi jää alalaidan varaan ja on helppo nostaa pois ulkopuolelta. Asennus päinvastaisessa järjestyksessä vähän kun suhauttaa silikonia tiivisteeseen niin menee herkästi. Kovettuneetkin tiivisteet ovat pysyneet näin ehjinä. Paalinarulla ja sähköjohdolla olen onnistunut särkemään muutaman vanhan tiivisteen. Toimii myös muissa laseissa ja merkeissä. Kittilastan tilalle voit salaa napata aterinlaatikosta pari voiveistä... HUOM! Jonkun muun mielestä takuulla löytyy helpompiakin tapoja,tämä toimii minulla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.