Jump to content

Takajarrut hukassa!


Guest VWrocks

Recommended Posts

Nyt on äherretty ja puherrettu neljä iltää kuplan jarrujen parissa.

 

Ongelma on ettei takajarruissa oo mitään eloa etujarrut toimii kuin unelma. Mistään ei löydy vuotoja enään. Onjo loroteltu nesteitä sen 4l läpi, mutta takajarrujen elämä on aivan hukassa. Onko pääsylinterissä vikaa vaiko ihte rummuissa? Muita hyvii ideoita?

Link to comment

Onko takajarrujen kengät säädetty oikein?

1 vai 2 piiriset jarrut?

 

2 piirisissä on tullut vastaan huonolaatuista pääsylinteriä, jonka takajarruille lähtevän linjan reikää ei ole porattu läpi eikä neste näin pääse kulkemaan perille.

Link to comment

Takajarrujen kenkii eioo viel tullu koskettuu millään tapaa. Jarru sylinteri nyt kumminkin on toiminut aikaisemmat 2kesää että tuskin toi poraus juttu mahdollinen. Piirillisyydestä en tiedä onko 1 vaiko 2.

Link to comment

Jos sieltä neljä litraa nestettä on jo ilmattu läpi, niin tuskin siellä mitään tukossa on?

 

Miten olet todennut ettei takajarrut ota, käsin pyörittämällä? Vaikuttaako jos polkee jarrua kolme-neljä kertaa nopealla syklillä? Kengät kaukana, säädä 'pintaan' ja kokeile uudelleen.

Link to comment

Taakse heitetty rengas pistetty pyöriin ja pumppailtu jarruu, eikä pysähtymisestä merkkiäkään pientä laahausta kuuluu kuuluu tosin ilman jarrun painamistakin. Ilmaus letkutovat melkeen täydet, mutta letkun yläpäässä kupla jarrua pumpatessa liikkuu hieman ja kun jarrun vapauttaa se palaa siihen mistä on ollutkin. On kokeiltu rauhallista ja rivakkaa polkemis tyyliä ilman vaikutusta.

Link to comment
Ilmaus letkutovat melkeen täydet, mutta letkun yläpäässä kupla jarrua pumpatessa liikkuu hieman ja kun jarrun vapauttaa se palaa siihen mistä on ollutkin.

 

Eli nestettä ei tule läpi? Mitä jarruille on tehty jos kenkiin ei ole koskettu? Vai tuliko vika 'itsestään' auton seistessä?

Link to comment
Ilmaus letkutovat melkeen täydet, mutta letkun yläpäässä kupla jarrua pumpatessa liikkuu hieman ja kun jarrun vapauttaa se palaa siihen mistä on ollutkin.

 

Eli nestettä ei tule läpi? Mitä jarruille on tehty jos kenkiin ei ole koskettu? Vai tuliko vika 'itsestään' auton seistessä?

 

Jep talven se on seissy vaihtelevasti pihalla ja hallissa. Jarruille ei ole tehty siis ilmaamista ihmeempiä.

Link to comment

Tuleeko sitä nestettä? Miltä poljin tuntuu (ilmaruuvi kiinni), tuntuuko jarrulta vai kolahtaako pohjaan? Jos tuntuu jarrulta eikä takapää jarruta, voi pyöräsylinterit olla jumissa tai letkut tukossa, jos menee pohjaan voi vika olla pääsylkyssä. Ja vuotoja ei varmasti ole, ei maton alle, ei rummun ja jarrukilven välistäkään ...?

Link to comment

Nestettä ei juurikaan tule, tosiaan se ilma kupla liikkuu sen muutaman millin pumpatessa ja palautuu lopuksi lähtöruutuun. Jarru on tosi kevyet ruuvien ollessa kiinni. Maton alta löytyi aika isokin vuoto joka on paikattu tuloksetta. Pitänee huomenissa avata rummut ja kahtoa niitten elämää. Miten olisi helpoin todeta pääsylinterin toiminta noille takajarruille?

Link to comment
Jarru on tosi kevyet ruuvien ollessa kiinni.

 

Mitä tarkoittaa se, että jarru on kevyt? Tuntuuko vastusta kun poljinta painaa (kuten normaalisti normaalin auton jarrupoljinta painettaessa) vai meneekö poljin lattiaan saakka tai tuntuuko kuin kumipallon päälle astuisi? Tuntuu vastusta mutta nestettä ei ilmattaessa tule > putki tai letku tukossa. Menee pohjaan > kengät kaukana. Kumipallo > ilmaa järjestelmässä tai letkussa pullistuma. Tai jotain ...

Link to comment

Pientä vastusta tuntuu, mutta pohjaanhan se sujahtaa suht ongelmitta. Täss tuli semmonen mieleen, et kun auto on pienessä etukenossa pukeilla niin voiko se aiheuttaa kuplaa johonkin esim pääsylttyyn?

Link to comment

Jahs no se on sit tämän päivänen operaatio. Mites tommonen ykköskoppasen golfin pääsyltty, ku ois semmonen uus täsä hollilla ni passaa tohon vanhan tilalle aika heittämällä mitä ny oon lueskellu? Vai oonko lueskellu omiani?

Link to comment

Noniin tänään ollukki aika valaseva talli ilta. Tuli rummut takaa avattuu ni sieltähän löyty tosi heikossa kuosissa olevat jarrusylinteri + toisellapuolella paskana olevat palat. Sitten tuli kokeiltua että tuleeko letkuista sitä nestettä nyt ihan normaalisti. No sama vika pysy viel että letkuissa neste ei liikkunut kuin sen muutaman millin ja palautui lähtöruutuun lopetettuu pumppas eli viittaako tämä pääsyltyn heikkoon kuntoon?

Link to comment
letkuissa neste ei liikkunut kuin sen muutaman millin ja palautui lähtöruutuun lopetettuu pumppas

 

Kerros vielä suomeksi että miten olet jarruja ilmannut? Yksin vai kaveri apuna?

 

Tallikavereita siin o ympärill pyöriny muutamiakin asian parissa.

Link to comment

Itsellä ei meinannu tulla ilmauksesta joskus mitään kun ei ollut pääsylinterin käyttötanko oikein säädetty.

Omassa oli aika tarkka siitä välyksestä. Jossain täällä oli kuvakin missä näkyi oikeat välykset.

En tiedä sitten, voin olla väärässäkin. Viisaimmat valaiskoon enmmän asiasta.

Link to comment

Joskus mulla oli samantapasta ongelmaa etujarrujen ilmauksessa ja vika oli umpeen turvonneissa kumiletkuissa. Päällepäin ei näy mitään, mutta kun reikä on niin ummessa ettei edes paineilma mee läpi.

Link to comment

Vaihda suosiolla KAIKKi jarruletkut uusiin,ei maksa paljon ja kattomamiäs kun näkee et on uutta osaa niin ei piekse läheskään niin herkästi hakkuaan lattiasta läpi.Ja uus pääsylkkäkään ei taida maksaa kun about 30€. Siihen vielä uudet sylkät+kengät joka kulmaan ja pari putkenpätkää niin rahaa on palanut max 160€ ja on sit heti hyvät ja huolettomat pysäyttimet.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...