Guest Posted April 23, 2010 Posted April 23, 2010 Nyt on äherretty ja puherrettu neljä iltää kuplan jarrujen parissa. Ongelma on ettei takajarruissa oo mitään eloa etujarrut toimii kuin unelma. Mistään ei löydy vuotoja enään. Onjo loroteltu nesteitä sen 4l läpi, mutta takajarrujen elämä on aivan hukassa. Onko pääsylinterissä vikaa vaiko ihte rummuissa? Muita hyvii ideoita? Quote
Guest Posted April 23, 2010 Posted April 23, 2010 Onko takajarrujen kengät säädetty oikein? 1 vai 2 piiriset jarrut? 2 piirisissä on tullut vastaan huonolaatuista pääsylinteriä, jonka takajarruille lähtevän linjan reikää ei ole porattu läpi eikä neste näin pääse kulkemaan perille. Quote
Guest Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Takajarrujen kenkii eioo viel tullu koskettuu millään tapaa. Jarru sylinteri nyt kumminkin on toiminut aikaisemmat 2kesää että tuskin toi poraus juttu mahdollinen. Piirillisyydestä en tiedä onko 1 vaiko 2. Quote
-AP- Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Jos sieltä neljä litraa nestettä on jo ilmattu läpi, niin tuskin siellä mitään tukossa on? Miten olet todennut ettei takajarrut ota, käsin pyörittämällä? Vaikuttaako jos polkee jarrua kolme-neljä kertaa nopealla syklillä? Kengät kaukana, säädä 'pintaan' ja kokeile uudelleen. Quote
Guest Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Taakse heitetty rengas pistetty pyöriin ja pumppailtu jarruu, eikä pysähtymisestä merkkiäkään pientä laahausta kuuluu kuuluu tosin ilman jarrun painamistakin. Ilmaus letkutovat melkeen täydet, mutta letkun yläpäässä kupla jarrua pumpatessa liikkuu hieman ja kun jarrun vapauttaa se palaa siihen mistä on ollutkin. On kokeiltu rauhallista ja rivakkaa polkemis tyyliä ilman vaikutusta. Quote
-AP- Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Ilmaus letkutovat melkeen täydet, mutta letkun yläpäässä kupla jarrua pumpatessa liikkuu hieman ja kun jarrun vapauttaa se palaa siihen mistä on ollutkin. Eli nestettä ei tule läpi? Mitä jarruille on tehty jos kenkiin ei ole koskettu? Vai tuliko vika 'itsestään' auton seistessä? Quote
Guest Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Ilmaus letkutovat melkeen täydet, mutta letkun yläpäässä kupla jarrua pumpatessa liikkuu hieman ja kun jarrun vapauttaa se palaa siihen mistä on ollutkin. Eli nestettä ei tule läpi? Mitä jarruille on tehty jos kenkiin ei ole koskettu? Vai tuliko vika 'itsestään' auton seistessä? Jep talven se on seissy vaihtelevasti pihalla ja hallissa. Jarruille ei ole tehty siis ilmaamista ihmeempiä. Quote
-AP- Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Tuleeko sitä nestettä? Miltä poljin tuntuu (ilmaruuvi kiinni), tuntuuko jarrulta vai kolahtaako pohjaan? Jos tuntuu jarrulta eikä takapää jarruta, voi pyöräsylinterit olla jumissa tai letkut tukossa, jos menee pohjaan voi vika olla pääsylkyssä. Ja vuotoja ei varmasti ole, ei maton alle, ei rummun ja jarrukilven välistäkään ...? Quote
Guest Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Nestettä ei juurikaan tule, tosiaan se ilma kupla liikkuu sen muutaman millin pumpatessa ja palautuu lopuksi lähtöruutuun. Jarru on tosi kevyet ruuvien ollessa kiinni. Maton alta löytyi aika isokin vuoto joka on paikattu tuloksetta. Pitänee huomenissa avata rummut ja kahtoa niitten elämää. Miten olisi helpoin todeta pääsylinterin toiminta noille takajarruille? Quote
Guest Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Ensteks se vuoto on korjattava, muu on turhaa. Vuotoja ei pitäs enään olla. Quote
-AP- Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Jarru on tosi kevyet ruuvien ollessa kiinni. Mitä tarkoittaa se, että jarru on kevyt? Tuntuuko vastusta kun poljinta painaa (kuten normaalisti normaalin auton jarrupoljinta painettaessa) vai meneekö poljin lattiaan saakka tai tuntuuko kuin kumipallon päälle astuisi? Tuntuu vastusta mutta nestettä ei ilmattaessa tule > putki tai letku tukossa. Menee pohjaan > kengät kaukana. Kumipallo > ilmaa järjestelmässä tai letkussa pullistuma. Tai jotain ... Quote
Guest Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Pientä vastusta tuntuu, mutta pohjaanhan se sujahtaa suht ongelmitta. Täss tuli semmonen mieleen, et kun auto on pienessä etukenossa pukeilla niin voiko se aiheuttaa kuplaa johonkin esim pääsylttyyn? Quote
vwagen Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Ensimmäinen toimenpide jarruja ilmatessa on jarrujen säätö,muuten ilmaus ei onnistu. Quote
Guest Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Jahs no se on sit tämän päivänen operaatio. Mites tommonen ykköskoppasen golfin pääsyltty, ku ois semmonen uus täsä hollilla ni passaa tohon vanhan tilalle aika heittämällä mitä ny oon lueskellu? Vai oonko lueskellu omiani? Quote
Guest Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Noniin tänään ollukki aika valaseva talli ilta. Tuli rummut takaa avattuu ni sieltähän löyty tosi heikossa kuosissa olevat jarrusylinteri + toisellapuolella paskana olevat palat. Sitten tuli kokeiltua että tuleeko letkuista sitä nestettä nyt ihan normaalisti. No sama vika pysy viel että letkuissa neste ei liikkunut kuin sen muutaman millin ja palautui lähtöruutuun lopetettuu pumppas eli viittaako tämä pääsyltyn heikkoon kuntoon? Quote
NordBling Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 letkuissa neste ei liikkunut kuin sen muutaman millin ja palautui lähtöruutuun lopetettuu pumppas Kerros vielä suomeksi että miten olet jarruja ilmannut? Yksin vai kaveri apuna? Quote
Guest Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 letkuissa neste ei liikkunut kuin sen muutaman millin ja palautui lähtöruutuun lopetettuu pumppas Kerros vielä suomeksi että miten olet jarruja ilmannut? Yksin vai kaveri apuna? Tallikavereita siin o ympärill pyöriny muutamiakin asian parissa. Quote
Guest Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Itsellä ei meinannu tulla ilmauksesta joskus mitään kun ei ollut pääsylinterin käyttötanko oikein säädetty. Omassa oli aika tarkka siitä välyksestä. Jossain täällä oli kuvakin missä näkyi oikeat välykset. En tiedä sitten, voin olla väärässäkin. Viisaimmat valaiskoon enmmän asiasta. Quote
Guest E.H Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Joskus mulla oli samantapasta ongelmaa etujarrujen ilmauksessa ja vika oli umpeen turvonneissa kumiletkuissa. Päällepäin ei näy mitään, mutta kun reikä on niin ummessa ettei edes paineilma mee läpi. Quote
tolvana Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Vaihda suosiolla KAIKKi jarruletkut uusiin,ei maksa paljon ja kattomamiäs kun näkee et on uutta osaa niin ei piekse läheskään niin herkästi hakkuaan lattiasta läpi.Ja uus pääsylkkäkään ei taida maksaa kun about 30€. Siihen vielä uudet sylkät+kengät joka kulmaan ja pari putkenpätkää niin rahaa on palanut max 160€ ja on sit heti hyvät ja huolettomat pysäyttimet. Quote
Guest Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Joo uuet romppeet on taakse tilattu ja suurinosahan siitä putkistosta meni vaihtoon. Tarkotus ois ny huomenis kahtoo miten toi mk1 golfin pääsyltti sinne sujahtaa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.