Guest jarzu Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 vaihdoin kuskinpuolen jarrusyliterin ja jarrukengät nyt ongelma on saada jarrut ilmatua, poljinta kun polkee ja sen jälkeen laittaa pohjaan ja avaa ilmaruuvin niin ei tule kuin ilmaa, homma tehty moneen kertaan mutta tulos aina sama oliskohan jollain hyviä ideoita. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 jos jätät ilmausruuvin auki ja laitat paineilmaa jarrunestesäiliöön (hyvin pieni paine riittää, jopa polkupyörän käsipumppu), niin saatko silloin nestettä virtaamaan? Jos et, onko polkimessa tarvittava 1cm välys? Tähän ei tosin pyöräsylkän vaihto vaikuta. Miksi vaihdoit pyöräsylkän? Vuosiko entinen? Mikä on letkun kunto? Vanha letku turpoaa monesti tukkoon, tämän näkymättä ulospäin. Quote Link to comment
Guest Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Toimisiko tässäkin prätkien jarrujen ilmauksessa käytetty kikka - apteekista sopivan kokoinen lääkeruisku jolla painetaan nesteet ilmaruuvista ylös pääsylinteriin. Toinen hyvä vaihtoehto on paineilmalla toimiva ilmauslaite joka imee nesteet/ilmat ilmaruuvista ulos. Biltemassa 69€, voi löytää jostain halvemmallakin: Ilmauslaite Quote Link to comment
VolksMachine Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Tuossa tekstissäsi ei käynyt ilmi, että tuleeko ilmaa siis ilmauksen jälkeen vai koko ajan. Kun olet vaihtanut jarrukengät niin muistitko kehiä kengät kohdilleen? Jos jarruletkut on ihan tyhjät, ilmatessa sinne pyöräsylinteriin jää ilmaa, jos kengät pääsee vähänkin liikkumaan. Itellä vasemman jarrusylinterin vaihdon jälkeen ilmaus onnistui vasta seuraavasti: Jarrurummut edestä irti ja jarrusylinterien lukitseminen molemmin puolin paikoilleen pienillä ruuvipuristimilla. Sen jälkeen ilmaus onnistui normaalisti. Sitten vaan rummut paikoilleen ja jarrujen kehintä. Mutta jos tuota nestettä ei tule ensinnäkään jarrusylinterille asti, vika ei varmaankaan voi olla kuin putkissa tai letkuissa? Taikka jarrupääsylinterin männässä, jos se on juminu ilmatessa pohjaan? Quote Link to comment
Guest jarzu Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 jarrut olivat ihan ok ennen kuin jarrusylinteri rupesi vuotamaan,ilmatessa ei tule kuin ilmaa ja välillä antaa pienen tipan nestettä. Quote Link to comment
Jorrma Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Tähän samaa tiedustelua kuin oli jo jossain aikasemmassa topikissa, miten ilmaat, yksinäsi? Kengät säädetty lähelle, pumppaat paineen, joku avaa ilmausruuvin, pistää kiinni ja sama muutama kerta uudestaan? Quote Link to comment
rimakko Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Kun viimeksi vaihdoin pääsylinterin, niin en meinannut saada ilmaa millään pois, joten nyt ostin ton Power Bleederin varalle ettei tarvitsisi taas tapella ton ilmauksen kanssa. Olin lukenut tosta netissä aikaisemminkin ja tuntuu aika toimivalta laitteelta. Pitäisi muttaa noi jarrut 2-piirisiksi joten kohta saan ennemmän kokemusta tosta laitteesta. Quote Link to comment
tolvana Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 kauheasti kun kiroilee ja pistää metrin korkeudelle vaikka puolen litran limupullon ja siihen vetää ohutta läpinäkyvää letkua sylkältä ja avaa hiukkasen ilmausruuvia ja poleksii menemään hissukseen niin näkee samalla tuleeko kuplia/nestettä. pari desiä per sylkkä kun jaksaa pumppailla niin on ilimat poistunna ja nesteet vaihdettu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.