Jump to content

vw-kuplan 73 rumpujarrun ilmaus


Guest jarzu

Recommended Posts

Guest jarzu

vaihdoin kuskinpuolen jarrusyliterin ja jarrukengät nyt ongelma on saada jarrut ilmatua, poljinta kun polkee ja sen jälkeen laittaa pohjaan ja avaa ilmaruuvin niin ei tule kuin ilmaa, homma tehty moneen kertaan mutta tulos aina sama oliskohan jollain hyviä ideoita.

Link to comment

jos jätät ilmausruuvin auki ja laitat paineilmaa jarrunestesäiliöön (hyvin pieni paine riittää, jopa polkupyörän käsipumppu), niin saatko silloin nestettä virtaamaan?

 

Jos et, onko polkimessa tarvittava 1cm välys? Tähän ei tosin pyöräsylkän vaihto vaikuta.

 

Miksi vaihdoit pyöräsylkän? Vuosiko entinen? Mikä on letkun kunto? Vanha letku turpoaa monesti tukkoon, tämän näkymättä ulospäin.

Link to comment

Toimisiko tässäkin prätkien jarrujen ilmauksessa käytetty kikka - apteekista sopivan kokoinen lääkeruisku jolla painetaan nesteet ilmaruuvista ylös pääsylinteriin. Toinen hyvä vaihtoehto on paineilmalla toimiva ilmauslaite joka imee nesteet/ilmat ilmaruuvista ulos. Biltemassa 69€, voi löytää jostain halvemmallakin: Ilmauslaite

Link to comment

Tuossa tekstissäsi ei käynyt ilmi, että tuleeko ilmaa siis ilmauksen jälkeen vai koko ajan.

Kun olet vaihtanut jarrukengät niin muistitko kehiä kengät kohdilleen?

Jos jarruletkut on ihan tyhjät, ilmatessa sinne pyöräsylinteriin jää ilmaa, jos kengät pääsee

vähänkin liikkumaan.

Itellä vasemman jarrusylinterin vaihdon jälkeen ilmaus onnistui vasta

seuraavasti:

Jarrurummut edestä irti ja jarrusylinterien lukitseminen molemmin puolin paikoilleen

pienillä ruuvipuristimilla. Sen jälkeen ilmaus onnistui normaalisti. Sitten vaan rummut paikoilleen

ja jarrujen kehintä.

Mutta jos tuota nestettä ei tule ensinnäkään jarrusylinterille asti, vika ei varmaankaan voi olla

kuin putkissa tai letkuissa? Taikka jarrupääsylinterin männässä, jos se on juminu ilmatessa pohjaan?

Link to comment

Kun viimeksi vaihdoin pääsylinterin, niin en meinannut saada ilmaa millään pois, joten nyt ostin ton Power Bleederin varalle ettei tarvitsisi taas tapella ton ilmauksen kanssa.

Olin lukenut tosta netissä aikaisemminkin ja tuntuu aika toimivalta laitteelta. Pitäisi muttaa noi jarrut 2-piirisiksi joten kohta saan ennemmän kokemusta tosta laitteesta.

 

Link to comment

kauheasti kun kiroilee ja pistää metrin korkeudelle vaikka puolen litran limupullon ja siihen vetää ohutta läpinäkyvää letkua sylkältä ja avaa hiukkasen ilmausruuvia ja poleksii menemään hissukseen niin näkee samalla tuleeko kuplia/nestettä. pari desiä per sylkkä kun jaksaa pumppailla niin on ilimat poistunna ja nesteet vaihdettu.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...