Paksu-Tolppa Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Onko kenelläkään kokemusta Kuplan pitkän etuluukun sovittamisesta (vm. 1964)? Ongelmana on, että kuljettajan puolella luukun ja kyljen välinen rako on noin 12 mm, ja pelkääjän puolella 3 mm. Luukku on auton alkuperäinen, eikä keulaa ole kolaroitu. Tehtaalta kyljen ja luukun välinen rako on varmaankin noin 8 mm molemmin puolin. Pelkääjän puolelta rako kyllä suurenee kun luukkua kampeaa raosta ylöspäin, mutta luukun kulma ei pysy ylhäällä vaan se tipahtaa alas ja luukun ja korin välille tuulilasin eteen jää pykälä. Kuljettajan puolella taas rako ei pienene edes luukkua alas painamalla. Saranoita olen vaihtanut puolelta toiselle ja koettanut korjata asiaa myös kokonaan toisilla saranoilla. Sovittaminen on tehty ilman tiivistettä ja auto on menossa maalaukseen. Vaikuttaako se, että kori on poissa alustalta noin paljoa luukun istuvuuteen? Saranan kiinnityspistehän on korissa A-pilarissa ja toinen on korvallinen johon jousi tulee kiinni. Kokonainen päivä on mennyt luukun kanssa tapellessa ja neuvot tulisivat tarpeeseen... Quote Link to comment
Guest Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Suosittelisin, että pulttaat korin pohjalevyyn kiinni. Kaikenvaraks tsekkaat rengaspaineet/tai pelkillä vanteilla TASAISELLA alustalla. Toi kori itessään ilman alustaa on melkosen "elastinen".. Quote Link to comment
Ketsa Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Olisiko luukku korkkiruuvilla? Alareunasta kiinni ja kiertää siihen suuntaa että tiukalta puolelta nousee ylöspäin ja vastaavasti suuri rako menee kiinnipäin. Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted July 2, 2010 Author Share Posted July 2, 2010 Kiitokset vinkeistä. Pitää pultata hylsy kiinni alustaan ja katsoa miten pelti istuu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.