Jump to content

Kuplan pitkän etuluukun sovittaminen


Recommended Posts

Onko kenelläkään kokemusta Kuplan pitkän etuluukun sovittamisesta (vm. 1964)? Ongelmana on, että kuljettajan puolella luukun ja kyljen välinen rako on noin 12 mm, ja pelkääjän puolella 3 mm. Luukku on auton alkuperäinen, eikä keulaa ole kolaroitu. Tehtaalta kyljen ja luukun välinen rako on varmaankin noin 8 mm molemmin puolin.

 

Pelkääjän puolelta rako kyllä suurenee kun luukkua kampeaa raosta ylöspäin, mutta luukun kulma ei pysy ylhäällä vaan se tipahtaa alas ja luukun ja korin välille tuulilasin eteen jää pykälä. Kuljettajan puolella taas rako ei pienene edes luukkua alas painamalla. Saranoita olen vaihtanut puolelta toiselle ja koettanut korjata asiaa myös kokonaan toisilla saranoilla. Sovittaminen on tehty ilman tiivistettä ja auto on menossa maalaukseen.

 

Vaikuttaako se, että kori on poissa alustalta noin paljoa luukun istuvuuteen? Saranan kiinnityspistehän on korissa A-pilarissa ja toinen on korvallinen johon jousi tulee kiinni. Kokonainen päivä on mennyt luukun kanssa tapellessa ja neuvot tulisivat tarpeeseen...

Link to comment

Suosittelisin, että pulttaat korin pohjalevyyn kiinni. Kaikenvaraks tsekkaat rengaspaineet/tai pelkillä vanteilla TASAISELLA alustalla. Toi kori itessään ilman alustaa on melkosen "elastinen"..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...