Jump to content

Tasavirtalaturista


Guest Jussinbussi

Recommended Posts

Guest Jussinbussi

Eikös suoraan laturin päästä mitattuna pitänyt tulla noin 16 volttia ja sitten säätimen kautta akulle jonkun verran yli 14.

Tällä hetkellä laturista suoraan tulee 13.9? Ilmeisesti taasen kyrvähtänyt..

Akulta en vielä mitannut mutta eiköhän tuo selevä tapaus taas ole.

Ihmetyttää vaan että mikä voi olla "uudessa" laturissa taas hajalla kun kumminkin lataa sen 13.9..

Tuli tossa pestyäkin toi moottoritila, tiedä sitten vaikka olisi oma aiheitettua.

Täytyy koittaa uudella säätimellä vielä, mutta eikös laturi ole aina "kypsä" jos sieltä ei tuota 16 volttia tule, ei se säädin sitä kait nosta?

 

Noh, tässä kun on näitten kiinalaisten paskojen kanssa sotinut vuosia niin seuraava laturi on vaihtovirtanen ja varmasti aito BOSCH.

Link to comment

Laturihan lataa oikeastaan ampeereja ja voltit eli latausjännite on seuraus olosuhteista.

 

Jos akku on täydehkö niin tyhjäkäynnillä akulla voisi olla esim. n. 13 V ja kierroksilla 14 V (tämä siis kunnossa olevalle tasavirtalaturille).

Paljos sulla nyt näkyy latausvoltteja akulla?

 

Suoraan laturilta en mittaisi muuta kuin vianetsinnän yhteydessä... Jos sittenkään.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Tämä oli merkillinen tapaus. Vaihdoin uuden säätimen niin tyhjäkäynnillä akulle tuli se 13 eli sama kuin akussakin on. Kierrosten noustessa sain mitattua aina 16.5 volttiin asti

Tämä taitaapi olla liikaa. Niimpä omalta osaltani päättyi tämä taistelu ja tilalle tulee vaihtovirtanen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...