Jump to content

Vakavaa tekstiä harrastepiireistä


Guest Toheltaja

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Jotenkin on järetöntä olettaa, että joku reikä muka rajottais painetta johonkin tiettyyn.. Sen paineen kun kuitenkin muodostaa sen reijän jälkeinen virtausvastus ja se on taas riippuvainen todella monesta asiasta.

 

Olkoon hajoamiseen johtanen öljynpuutteen syy mikä tahansa, niin mie ainakin turbovärkkiin laittaisin öljypaineelle ihan mittarin.

Link to comment
Jotenkin on järetöntä olettaa, että joku reikä muka rajottais painetta johonkin tiettyyn.. Sen paineen kun kuitenkin muodostaa sen reijän jälkeinen virtausvastus ja se on taas riippuvainen todella monesta asiasta.

 

Olkoon hajoamiseen johtanen öljynpuutteen syy mikä tahansa, niin mie ainakin turbovärkkiin laittaisin öljypaineelle ihan mittarin.

 

 

Ääni mittarille.

 

Vähintään mittaus ennen ja jälkeen öljynkiertoon tehtävien muutosten että tietää tuliko muutoksia paineeseen.

 

Lisäksi, paine ei ole sama kuin volyymi. Painetta voi olla vaikak 13bar, mutta öljyä ei ole määrällisesti tarpeeksi. Kun oikein kunnolla rajoitetaan niin paine nousee äärettömään ja virtaus laskee nollaan :D

 

LOPUKSI: Fysiikan lakien mukaan suljetussa järjestelmässä nesteen paine on kaikkialla sama. Neste ei puristu kasaan juuri lainkaan, joten paine välittyy joka nurkkaan ja koloon yhtä kovana. Mitenköhän se voisi olla eri tässä tapauksessa.

 

Jan

Link to comment

japanilaisinsinöörin aivoituksista ei voi koskaan tietää. kovana massatuotantona halvalla kun tehdään niin ratkaisut voi olla sen mukaisia...

 

hyvä jotta asia selvisi ja varmaan tämänkin topikin voisi laittaa pikkuhiljaa lukkoon kuten ilmeisesti muillakin boardeilla on tehty Markon vastineen julkaisun jälkeen joka on hyvä asia.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Lukkoon laittaminen ei oo koskaan hyvä asia. Luulis, että se ois jo pölhölässä opittu. Hyvän moderaattorin ei tarvii poistaa yhtään viestiä, eikä lukita yhtään ketjua.

 

Mutta tää ei paljoo tänne ketjuun kuulu..

Link to comment

kyllä mun mielestäni lukkoonlaittaminen on perusteltua silloin kun yleisillä boardeilla vatvotaan ja väännetään kahden henkilön välisistä asioista. mutta ihan miten vaan.....

Link to comment
Guest Jarkko Hakanen

No, jospa se syy alkaisi selviämään, paineenalennin, kuristin yms.

Heitin vain tuollaista spekulointia.

 

Soitin Nissanin liikkeeseen ja ne sanoi että se on siellä sen vuoksi

että sillä on vaikutusta koko järjestelmän paineeseen, myös kanteen tuleva voiteluaukko on samanlainen pilli. En väitä että tuolla olisi yksinään merkitystä, voi olla ettei sillä ole mitään merkitystä mihinkään.

Link to comment
Lukkoon laittaminen ei oo koskaan hyvä asia. Luulis, että se ois jo pölhölässä opittu. Hyvän moderaattorin ei tarvii poistaa yhtään viestiä, eikä lukita yhtään ketjua.

 

Mutta tää ei paljoo tänne ketjuun kuulu..

Ei kuulu joo, mutta sen verran kommentoin tuota että Mika on siinä mielessä väärässä että hyvän moderaattorin toimia ei kukaan huomaa, vaikka tarvittaessa joutuukin tekemään joskus operaatioita.

Modea ei tee huonommaksi se, että muut kirjoittelee sellaisia tekstejä joihin kenties joutuu puuttumaan.

Eli kuten mainitsin, hyvä mode on sellainen jota ei edes huomaa...

Link to comment
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Guest Mika Raussi

Kieltämättä kuvat puuttuvista pulteista ja letkuista näyttää karulta, mutta on tossa tullu vastaan myös maailman pahin asiakaskunta. Tyyppejä jotka ei mitään tiedä, mutta eivät sitä ymmärrä. Nokkahihna tosi huonossa kunnossa joo. Ei oo kaverilla vissiin mitään hajoa, että millon nokkahihna on paskana.

 

Toivottavasti asiakkaat käy paikanpäällä toteamassa ite, eikä usko kaikkea mitä urpot netissä herjaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Lapsellinen on kyl oikeen kuvaava sana.

 

Tossa tuli muuten mieleen, että jos toi menis käräjille ja Marko sen voittais, niin vois tuota tyyppiä vastaan helposti nostaa kanteen kunnian loukkauksesta ja vaatia korvauksia mm. mahdollisista tulojen menetyksistä.

 

Mie nyt en tästä tiiä, mutta kannattais ihan jokaisen miettiä pikkasen mitä kirjottaa ja mihin kirjottaa ennen lähetä-napin painamista.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...