Jump to content

runkotunnelin avaus/poraus/siivous...?


Guest joretus

Recommended Posts

Tankin alta letkuista oli 2 klemmaria pettänyt ja valutti bensaa aikas paljon runkotunneliin. Viikko sitten korjasin, mutta vieläkin haisee bensa. avasin takapenkin alta luukun ja sieltähän se haju tuli ja huomasin samalla että tunnelihan on täynnä ruostepalasia. Nyt siis pitäs päästä pesemään hajut ja ruosteet pois.

 

Vedin uuden bensalinjankin kun luulin että ois putki vuotanu, mut samat hajut vieläkin.

 

Mites toi tunneli kannattas avata? laikata muutama kohta sisäpuolelta auki? porata ylös ja pohjaan isot reiät ?

Link to comment
Tankin alta letkuista oli 2 klemmaria pettänyt ja valutti bensaa aikas paljon runkotunneliin. Viikko sitten korjasin, mutta vieläkin haisee bensa. avasin takapenkin alta luukun ja sieltähän se haju tuli ja huomasin samalla että tunnelihan on täynnä ruostepalasia. Nyt siis pitäs päästä pesemään hajut ja ruosteet pois.

 

Vedin uuden bensalinjankin kun luulin että ois putki vuotanu, mut samat hajut vieläkin.

 

Mites toi tunneli kannattas avata? laikata muutama kohta sisäpuolelta auki? porata ylös ja pohjaan isot reiät ?

 

Asiasta mitään tietämättä, älä nyt herrajumala ainakaan laikkaa jos bensahuurun tuuletukseen meinaat aukkoa tehä!

Link to comment

 

Asiasta mitään tietämättä, älä nyt herrajumala ainakaan laikkaa jos bensahuurun tuuletukseen meinaat aukkoa tehä!

 

 

:D vuoden paras neuvo varmaan tassa :)

 

rungon etupaassa on huoltoluukku parilla pultilla kiinni. avaa se niin paaset vaikka imurilla sohimaan sielta kasin. jata imuri sinne imemaan ja nosta auton perapaa ylos pukeille, ja avaa takapenkin alta toinen huoltoluukku, ja puhalla sielta paineilmaa niin etta ruostehilut jne. lentaa imuria kohti.

Kun takaosa tunnelista alkaa olemaan siivottu, voit napata vaihdekepin irti tunnelista ja jatkaa paineilmapuhaltelua sita kautta. Merkkaa kepin asento tunnelin suhteen etta olis helpompi saataa keppi jalkeenpain oikein. Merkitse muistiin miten pain se valilevy siella istuu myos.

 

Voit pesta tunnelin pohjan vaikka puutarhaletkulla talla tavoin, kuivatus tietty vie aikansa.

 

Sit voi peraan roiskia jotain mieleistaan ruosteenestoainetta, kun tunneli on kuiva.

Vaijerit ja vaihteensiirtotanko on hyva rasvata. jos tangon puslat on yhtaan kyseenalaiset niin vaihton nekin sitte samalla :)

Link to comment
Asiasta mitään tietämättä, älä nyt herrajumala ainakaan laikkaa jos bensahuurun tuuletukseen meinaat aukkoa tehä!

 

 

löytyy sellanen hieno kipinätön laikka/leikkuri ;)

 

missäs päin se etupään huoltoluukku sijaitsee? ja miten helppo ois vetää uus bensaputki?

Link to comment

missäs päin se etupään huoltoluukku sijaitsee? ja miten helppo ois vetää uus bensaputki?

 

Kurkista varapyöräkoteloon.

 

t. Mika

 

 

 

sparewheelwell.jpg

 

noitako meinaat?

 

(kuva löyty intteristä)

Link to comment

Tuo alin läppä on siis se mitä kautta saa vaihdetangon pihalle ja vaikka bensaputken. Tuo takaa löytyy runkotunnelin päässä etuakseliputkien välissä oleva "luukku" joka on parilla pultilla kiinni.

 

vw_beetle_project_04.jpg

 

t. Mika

 

ps. Eihän tää siis mikään 1302 ollut, jossa on personit.

Link to comment
Tuo alin läppä on siis se mitä kautta saa vaihdetangon pihalle ja vaikka bensaputken. Tuo takaa löytyy runkotunnelin päässä etuakseliputkien välissä oleva "luukku" joka on parilla pultilla kiinni.

 

vw_beetle_project_04.jpg

 

t. Mika

 

ps. Eihän tää siis mikään 1302 ollut, jossa on personit.

 

 

ei ole. ja kitos. pitää viikonloppuna taas purkaa. Kupla on käyttiksenä tällä hetkellä ni ei kovin mielellään pura. :)

Link to comment

 

 

ei ole. ja kitos. pitää viikonloppuna taas purkaa. Kupla on käyttiksenä tällä hetkellä ni ei kovin mielellään pura. :)

 

Ei tarvi purkaa atomeiksi, keulaa hieman ylös, 2 pulttia irti tuosta etuakselin välistä ja luukku auki. Etupää alas, takaa ylös ja paineilmaa.

Saattaa vähän ahdasta tietenki olla...

Link to comment

 

 

ei ole. ja kitos. pitää viikonloppuna taas purkaa. Kupla on käyttiksenä tällä hetkellä ni ei kovin mielellään pura. :)

 

Ei tarvi purkaa atomeiksi, keulaa hieman ylös, 2 pulttia irti tuosta etuakselin välistä ja luukku auki. Etupää alas, takaa ylös ja paineilmaa.

Saattaa vähän ahdasta tietenki olla...

 

 

:-D Joo, ihan noin paljon ei tarvi purkaa mitä tuossa kuvassa. ;-)

 

t. Mika

Link to comment
Guest Tuoppi

juu ja älä käytä ainakaan "tavallista" imuria , siellä menee kaikki imettävä aine moottorin läpi jonka seurauksena bensa höyry räjäytti kaverilla imurin. Oli imuroimassa tyhjää, huuhdeltua bensatankkia, ei kovin turvallista sekään :)

 

-Tuomas-

Link to comment

joo. ei sinne imuria saanu ängettyä millään. avasin sen keulaluukun ja hyvä kun sai sormet siitä sisään. porasin sitten pohjaan 30mm reiän ja takaa paineella vettä sisälle. hirvee määrä bensanhajusta ruostemurua tuli pihalle. revin tankin irti ja laitoin kaikkiin letkuihin 2 klemmaria / pääty. nyt pitäs jostain löytää sellanen "vesitulppa" sinne keulaan. tuulettuupahan siihen asti :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...