Olli Ristimäki Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Piti tuossa heittää keskituplan imari paikoille viikon vaihteessa, mut tyssäs pukinsarvien ahtauteen. Pitäis olla 1600 sarvet, mut ei mahdu valettu imari sisään. Hyllystä löytyi toiset sarvet, joissa eri valunumero ja reikä on selvästi ahtaampi, oletan että ne on 1300 sarvet. Mikä lienee 1600 sarvien valunumero, jotta vois varmistua et noi on ne isoimmat ja pitäiskö niihin mennä tuollainen tuplan imari työstämättä? Näitäkin yksilöitä on valun jaälkeen jollain avarrettu poraamaalla/sorvaamalla jossain vaiheessa, mut onko se tehdastoimenpide vai voisko nää olla 1300 sarvet, joita on jo avarrettu? Onko noita muuta kun kahta kokoa, onko 1200 koneelle omansa? Quote Link to comment
DOODAH Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 1200 koneissa ei oo 2-reikäkansia tehtaanpaappojen jäljiltä. Anna firraa niille pässinsarville, niin joutuu tekemään aika usein. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 1200 koneissa ei oo 2-reikäkansia tehtaanpaappojen jäljiltä. No eipä tietenkään niin, ei ehtinyt ajatus vielä noin pitkälle... Quote Link to comment
Guest Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Piti tuossa heittää keskituplan imari paikoille viikon vaihteessa, mut tyssäs pukinsarvien ahtauteen. Pitäis olla 1600 sarvet, mut ei mahdu valettu imari sisään. Hyllystä löytyi toiset sarvet, joissa eri valunumero ja reikä on selvästi ahtaampi, oletan että ne on 1300 sarvet. Ei se keskituplien imusarja ole edes tarkoitettu menemään vakio pässinsarvien sisään, eikä ulkopuolellekaan. ne on aika hyvin saman kokoiset, ja tulevat kohdakkain kiinni, ja päälle tulee tiivisteholkki joka vakio kumista poiketen on saman kokoinen molemmista päistä. Se imusarja ei edes leveyssuunnassa yletä pässinsarvien sisään just tosta syystä, ei oel tarkoituskaan. Ennen noita sai HotCarsista, enää ei näy luettelossa. Mulal on vielä yksi setti, ja JM imusarja myöskin keskituplalle. Eli mikä tahansa sopivalla ulkohalkaisijalla oleva BENSAA kestävä suora kumiputken pätkä käy. Käytännössä aniharva materiaali kestää tossa. Silikoniletkua vois kokeilla, en tiedä miten se reagoi. Silikoninen pikkuletku (8mm) turposi bensan vaikutuksesta kaksinkertaiseksi.. Pässinsarvissa on tosiaan aika paljonkin varaa (ja syytä) kaivertaa isommaksi, siinä ihan huulilla. (imusarjan puolella, ei kannen puoleisessa päässä) Jan Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 Ei se keskituplien imusarja ole edes tarkoitettu menemään vakio pässinsarvien sisään, eikä ulkopuolellekaan. ne on aika hyvin saman kokoiset, ja tulevat kohdakkain kiinni, ja päälle tulee tiivisteholkki joka vakio kumista poiketen on saman kokoinen molemmista päistä. Se imusarja ei edes leveyssuunnassa yletä pässinsarvien sisään just tosta syystä, ei oel tarkoituskaan. Hmm, ei ne kyllä samankokoisetkaan ole, imari on selkeesti ohuempi ja melko niukasti liian iso mahtuakseen pukinsarven sisään. Leveyttä en sovittanut pukinsarvien kanssa mut mielestäni vakioimarin vieressä oli varsin saman mittaisen näköinen. Veikkaan kuitenkin, että nuo"porrastetut" tiivistekumit on paremmat, niin paljon erikokoiset nuo on halkaisijaltaan. Mut en toki kinaa, kokeilemallahan siitä selviää. Jos nuo yltää sisäkkäin niin pitää sit vaan näyttää vähän Dremeliä noille sarville. Quote Link to comment
Guest Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Sitten valetussa on pienempi putki. Mikä sinänsä on ihan jees, sumuuntuminen ja virtausnopeus on parempi pienillä kierroksilla. Jan Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 mulla oli syylariletkuu tollases liitokses ja ei se ollu siitä mihinkään murentunu ainakaan.. Quote Link to comment
Guest Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 mulla oli syylariletkuu tollases liitokses ja ei se ollu siitä mihinkään murentunu ainakaan.. Ei murennu ulkoisesti, mutta sisältä kumi "kiehuu" ja kuplii irti, ja palasia lähtee lopulta imuvirtauksen mukana ja koneeseen.. kokemusta on runsaasti noista. Jan Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 H2O letkut hapantuu pois, ainakin mulla vajaa kesä riitti. No ehkä nykysin o parempaa tarjolla. . . . . Jos on saman kokone imusarjan FE putki kun o pässin ulkomitta, niin laita T1 tankin täyttöputken kumiletkua. Kestää pensat, mutta vanhetessaaan tää letku tuppaa kovettuu. => halkeamisvaara Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 myyjä sano et se kestää öljyruisketta ja mopomiehetki käytti ni otin sillo sitä, tiijä häntä Quote Link to comment
Guest Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Ne on kestäny tosiaan korkeintaan muutaman kuukauden käyttöä. Kumi irtoaa välikankaita myöten, ja lopulta alkaa tulemaan ilmavuotoa. Jan Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 Anyway, mulla tuossa imusarjassa näyttää passaavan parhaiten ne normikumit, menee sitten päittäin tai sisäkkäin. Kaiken kaikkiaan tuo sarja ei oo ihan sama mitä esim HC myy, vaan tuossa ne esilämmityskanavat nousee valua pitkin ylös kiertäen kaasarin kiinnityslaippaa myöten. Saattaa siis mitoituskin olla eri kun "yleisemmissä" sarjoissa. CSP:llä ainakin tuo myynnissä, juurikin tällainen: Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Jos putki ja sarvi on silleen melkein samankokoiset voi kokeilla venemoottorin pakokaasuletkulla ja järeillä klemmareilla. Se letku kestää kuumuutta jonkun verran ja luultavasti myös bensaa. Siinä on terässpiraali joten aika kankeeta mikä toisaalta voi olla hyvä koska pitää palikat kasassa jos ei käytä esilämppäriä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Ei jaksa lukea koko ketjua, mutta yllättäen Nokian PAVE eli paine-/vesiletku kestää tosi hyvin bensaa ainakin sisäpuolelta ja on halpaa kun saippua.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.