Guest palomaeki Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Palliksen sytytyksessä taitaa jokin mättää kun on aika hidas lähtemään käyntiin? Kone on se kuplan tonnikuussatanen. Tarkoitan siis että yleensä kyllä lähtee käyntiin ihan ok, mutta kovan työn takana se meinaa kylmänä olla. Starttia saa aika pitkään pyöritellä ennenkuin herää. Tuossa tunti sitten ei tahtonut lähteä ollenkaan, yritti kyllä kovasti... Tulpat vaihdoin jolla aiempi käynnin nykiminen lakkasi tyystin, mutta missä mahtaa tuo käynnistymisongelman syy olla? Heikko puola, akku, virranjakaja vai jokin muu? Virranjakajan sisästä löysin kosteutta tuossa tulppien ja koneöljynvaihdon yhteydessä. Tuumin että vanhat öljyt olleet niin notkeat jo että jostain tulleet sinne sisään kun ei oo enää uusilla öljyillä kostunut? Entäs vaihdelootaöljy... Kannattaisko kuinka tiuhaan vaihtaa vai pitää vaan huoli että sitä on ja vaihtaa sitten kun seuraavan kerran vaihtaa koneeseenkin? Muutaman vuoden kuiten seisonu tuo auto ennenkuin meillä nyt käyttöautona ja reilusti kilometrejä tulee päivittäin. Quote
Kemin Karavaanari Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Tarkasta bensan saanti. Joskus oma kupla ei lähtenyt parin päivän seisonnan jälkeen kuin kaatamalla bensaa suoraan kaasariin. Koskaan en vikaa ehtinyt selvittää. Vaihteistoöljyt kannattaa vaihtaa jos ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. Sen jälkeen ei niin nuukaa, mutta hyvähän ne ois parin vuoden välein vaihtaa. Quote
tolvana Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Oma kuustoistsatku helähtää näillä eväillä aina tulille ennenku on pöörähtännä kierrostakaan. Virrat päälle,kaasun polkasee kerran pohjaan sit kinttu pois kaasulta ja eiku tarttii kehiin. Quote
Guest OberSchlachter Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Paras ratkaisu sytytysongelmiin; http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4861-123-virranjakaja/ Meiltä: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8857-123-virranjakajat-nyt-oberschlachterilta/ 044-2110000 info [@] oberschlachter.fi http://www.oberschlachter.fi Quote
Guest Aircooled.fi Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Aircooled.fi:n kautta saat erittäin laajan valikoiman erilaisia sytytysosia, esimerkiksi: 1. 123-elektroniset virranjakajat (olemme virallinen maahantuoja) 2. Kärjettömät sytytykset (Pertronix ja Aircooled) modulit 3. Uudet jakajat, niin kärjettömät, kuin kärjelliset, alipaineella tai ilman. 4. MSD-jakajat ja boksit Lisäksi tietysti kärjet, konkat, kannet yms yms. ja suuri osa tuotteista hyllytavarana tai hyvin lyhyellä toimitusajalla. (1-2 viikkoa) Tästä linkistä edullisille ja laadukkaille jakajakaupoille! http://aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=515 Quote
Guest HanttaP Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Tulille tarvitaan bensaa, kipinä ja ja puristusta. Laita tulpanjohtoon ruuvimeiseli ja testaa kipinän pituus moottorin runkoon, 10 mm riittää. Tutki toimiiko kiihdytyspumppu ja meneekö ryyppy päälle käynnistäessä. Sitten viimeiseksi voi mitata puristuspaineen. Sytytyksen ajoituksen tietysti voi tarkistaa. Quote
Guest palomaeki Posted August 28, 2010 Posted August 28, 2010 Pitääpä alkaa tutkimaan. Akku pitänee kuiten ensalkuun vaihtaa. Tänään tultiin reissusta ja kaks kertaa oli akku tyhjänny jännitteet jonnekin eikä sitte jaksanukaan pyörähtää... Pari kertaa saatiin siis virtaa pyydellä. Toinen ongelma ilmeni nyt sen öljynputsarin "pohjalautasen" kanssa. Se kupu jonka sisällä öljypohjanlämppärin vastuskin majailee siis. Se iso pultti keskellä, josta ainakin itse laskin öljyt ulos kun vaihdoin, oli hukannut kierteensä ja laitettiin uus joka näemmä vuotaa. Lätäkköä ei oo minnekään jättänyt tai tiputellut muutenkaan eikä oo kostea juurikaan pultti taikka sen ympäristö, mutta silti on öljyä hävinnyt jonnekin... Saisko noita lautasia lämppärin kanssa jostain vai teenkö vaan uudet kunnon kierteet ja laitan isomman pultin? edit. sais vaikka huomenna parit kuvat volkkarista niin vois avata ihka oman projektiketjun viimein tolle pallerolle... melko vilkasta on ekat 2000 km ainakin olleet meidän käytössä. Quote
Guest palomaeki Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Kasten käy, kukkuu ja lähtee tätä nykyä käyntiinkin paremmin kuin uudemmat autot joita aiemmin oon ajellu vaan tänään alko taas nykimään käynti? Tuntuu siltä että ois seoksessa jotain häikkää tai virranjakajassa. En tiedä. Miten lähden tuota nyt aukomaan ja tutkimaan? Kaasari auki ja putsaushommille vaiko hä? Miten tossa tuo seoksen säätö käytännössä käy, kun en ihan täysin tuota konetta ymmärrä. Entäs ilmaruuvin rooli tuossa kaasarikokoonpanossa? Säätääkö se suoraan ilmansaannin? Auttamaan tyhmää niin saan tänään vielä käynnin kuntoon. (: Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.