Jump to content

n,3l wasserin resepti ?


Guest huoppari

Recommended Posts

Guest huoppari

Joopa joo , miten rakennetaan wasserin 2,1 sestä 3l ilmajäähy

T1 vai wasserin lohko (jos wasserin niin mitä kaikkia joutuu/pääsee muttamaan) ?

Miten kampiakseliin saadaan lisää iskua ?

Mitkä veivit ?

Mitkä pytyt/männät ?

Sahataanko kansista vesitilat pois ja hitsataan jäähdytysrivat tilalle , minkä kokoset venat (vai hommataan valmiit kannet=sikakalliit)?

jne,jne ???

Link to comment
Joopa joo , miten rakennetaan wasserin 2,1 sestä 3l ilmajäähy

T1 vai wasserin lohko (jos wasserin niin mitä kaikkia joutuu/pääsee muttamaan) ?

Miten kampiakseliin saadaan lisää iskua ?

Mitkä veivit ?

Mitkä pytyt/männät ?

Sahataanko kansista vesitilat pois ja hitsataan jäähdytysrivat tilalle , minkä kokoset venat (vai hommataan valmiit kannet=sikakalliit)?

jne,jne ???

 

Kampura uuteen tai hitsaten lisää tavaraa ja koneistusta, iskua mielellään about 90mm. Sylinterireijät sisäaukoiltaan +100mm mittoihin

 

Ihan perustarvikeveivit kelpa kunhan mitoitus osille sopiva, sitten jos ja kun kone kiertää jotain 8000-10000r/min tulee kankiasia vaikeamaksi ( lue kalliimmaksi )

 

Doitzeista vai olikos ne deuzeja taitaa saada helposti riittävän isolla reijällä+pituudella+ainevahvuudella hyvät aihiot, kuten löytynee joistain raskaan kaluston kuormureiden koneista. Tosin onhan markkinoilla noita 101,6mm sylttyjäkin. Mäntiä saa vaikka millasia kun kyseinen reikäkoko V8 koneissa tuttu.

 

Kansista voi tehdä tai jättä millaseksi haluaa, enemmänkin haluttu tehohaave vie osatarpeita eteenpäin. +300hv lukemia jos vaparina tavoittelet, esim pauter on kova kingi näissä.

 

Kyselysihän oli varmaan ihan höpöilyä, tuskin moista olet rakentamassa:)

 

Pikkustrokeri ilmajäähynä tai vaikka pikkuviilaten 2,1 wasseri ja se legendaarinen AHTAMINENNN ja hyppää kupla parhaitennn!

Link to comment
Guest huoppari

Kyselyni ei ole hölynpölyä vaan ois tarkotus rakentaa bajamöhköön mahdollisimman suuri , alavääntönen , matalaviritteinen ja kierroksinen (mun kirjoissa kestävä) MOOTTORI (ei pako eikä remmiahtimia , ehkä ruisku tai perinteiset tuplat)

Link to comment

Tässä näköjään suunnitellaan vääntökonetta. Ehkä pikkasen vaikeimman kautta kun kerta noin 3L tilavuutta pidetään ( ?!? ) tärkeänä kriteerinä.

 

Helpommalla pääsee kun tekee pienemmän koneen oli ilmajäähy tai jotain muuta ja tekee ns pitkäiskuisen strokerin ja pieniasteista nokkaa isolla nostolla ja esim 40-35,5 kansikoolla saa riittävästi tehollistakin virtausta, mutta pysyy virtausnopeudet sen kokoluokan koneelle vielä hyvänä ja tuloksena vääntöä.

 

Pelkkä kone ei vielä takaa nautinnollista vääntömukavuutta, sen voi joko pisteyttäää i:n pisteellä tai pilata sopivilla vaihteistovälityksillä/rengaskoolla.

Link to comment
Guest huoppari

Joo alavääntöä ois tarkotus löytää jostaki , mutta ei ihan 5tonnin kansilla (niissä voi lukea vaikka KEKE BÄRG jos ne toimii ), siks kysyi nuiden vakio wbx kansien teosta

Ei tuo 3 litran tilavuus oo se pointti suuri on vaan niin kaunista

88 kampuralla ja 4" porauksella tilavuudeksi tulee 2854cc joka kyllä riittää jos se on toimiva kombo

Käytetäänkö vw koneissa koskaan samaa porausta ja iskun pituutta ( esim H-D virikoneissa 4 1/2" isku ja 4 1/2" poraus )

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...