Guest huoppari Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 Joopa joo , miten rakennetaan wasserin 2,1 sestä 3l ilmajäähy T1 vai wasserin lohko (jos wasserin niin mitä kaikkia joutuu/pääsee muttamaan) ? Miten kampiakseliin saadaan lisää iskua ? Mitkä veivit ? Mitkä pytyt/männät ? Sahataanko kansista vesitilat pois ja hitsataan jäähdytysrivat tilalle , minkä kokoset venat (vai hommataan valmiit kannet=sikakalliit)? jne,jne ??? Quote Link to comment
ARTO Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 Joopa joo , miten rakennetaan wasserin 2,1 sestä 3l ilmajäähyT1 vai wasserin lohko (jos wasserin niin mitä kaikkia joutuu/pääsee muttamaan) ? Miten kampiakseliin saadaan lisää iskua ? Mitkä veivit ? Mitkä pytyt/männät ? Sahataanko kansista vesitilat pois ja hitsataan jäähdytysrivat tilalle , minkä kokoset venat (vai hommataan valmiit kannet=sikakalliit)? jne,jne ??? Kampura uuteen tai hitsaten lisää tavaraa ja koneistusta, iskua mielellään about 90mm. Sylinterireijät sisäaukoiltaan +100mm mittoihin Ihan perustarvikeveivit kelpa kunhan mitoitus osille sopiva, sitten jos ja kun kone kiertää jotain 8000-10000r/min tulee kankiasia vaikeamaksi ( lue kalliimmaksi ) Doitzeista vai olikos ne deuzeja taitaa saada helposti riittävän isolla reijällä+pituudella+ainevahvuudella hyvät aihiot, kuten löytynee joistain raskaan kaluston kuormureiden koneista. Tosin onhan markkinoilla noita 101,6mm sylttyjäkin. Mäntiä saa vaikka millasia kun kyseinen reikäkoko V8 koneissa tuttu. Kansista voi tehdä tai jättä millaseksi haluaa, enemmänkin haluttu tehohaave vie osatarpeita eteenpäin. +300hv lukemia jos vaparina tavoittelet, esim pauter on kova kingi näissä. Kyselysihän oli varmaan ihan höpöilyä, tuskin moista olet rakentamassa:) Pikkustrokeri ilmajäähynä tai vaikka pikkuviilaten 2,1 wasseri ja se legendaarinen AHTAMINENNN ja hyppää kupla parhaitennn! Quote Link to comment
Guest huoppari Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 Kyselyni ei ole hölynpölyä vaan ois tarkotus rakentaa bajamöhköön mahdollisimman suuri , alavääntönen , matalaviritteinen ja kierroksinen (mun kirjoissa kestävä) MOOTTORI (ei pako eikä remmiahtimia , ehkä ruisku tai perinteiset tuplat) Quote Link to comment
Marko Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 http://www.fvwa.fi/keskustelu?jfile=vie ... hp&t=12134 Tuossa on aika hyvä selostus vaadittavista töistä. Kampiakseliksi 88 iskuinen ja männiksi ja sylintereiksi esim. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1344 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1345 Noilla päästään melko lähelle. Quote Link to comment
mikko k Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Varaa rahnaa +5000€, niin kyllä tuollainen kone syntyy. Paremmilla osalla 10000€.... Quote Link to comment
Marko Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Varaa rahnaa +5000€, niin kyllä tuollainen kone syntyy. Paremmilla osalla 10000€.... 5ke taitaa just saada kunnon kannet keinuineen ja venakoppineen tollaseen koneeseen :) Quote Link to comment
ARTO Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Tässä näköjään suunnitellaan vääntökonetta. Ehkä pikkasen vaikeimman kautta kun kerta noin 3L tilavuutta pidetään ( ?!? ) tärkeänä kriteerinä. Helpommalla pääsee kun tekee pienemmän koneen oli ilmajäähy tai jotain muuta ja tekee ns pitkäiskuisen strokerin ja pieniasteista nokkaa isolla nostolla ja esim 40-35,5 kansikoolla saa riittävästi tehollistakin virtausta, mutta pysyy virtausnopeudet sen kokoluokan koneelle vielä hyvänä ja tuloksena vääntöä. Pelkkä kone ei vielä takaa nautinnollista vääntömukavuutta, sen voi joko pisteyttäää i:n pisteellä tai pilata sopivilla vaihteistovälityksillä/rengaskoolla. Quote Link to comment
Guest huoppari Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Joo alavääntöä ois tarkotus löytää jostaki , mutta ei ihan 5tonnin kansilla (niissä voi lukea vaikka KEKE BÄRG jos ne toimii ), siks kysyi nuiden vakio wbx kansien teosta Ei tuo 3 litran tilavuus oo se pointti suuri on vaan niin kaunista 88 kampuralla ja 4" porauksella tilavuudeksi tulee 2854cc joka kyllä riittää jos se on toimiva kombo Käytetäänkö vw koneissa koskaan samaa porausta ja iskun pituutta ( esim H-D virikoneissa 4 1/2" isku ja 4 1/2" poraus ) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.