Guest El Toro Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Epätietoinen aloittelia kysyy, tuttavalliseen sävyyn. Hommasin tossa kesällä ko. pakun. Hirveästi ei ole tietoa näistä vehkeistä, mut jostain se on joskus alotettava. :) Alkaa pikkuhiljaa runko olemaan tinattu ja seuraavaks pintapeltien kimppuun... Löytyykö mistään hyviä kuvia ja/ohjeita madalluksesta, sekä etu että takapään...? Ja mistä ko. juttuun löytyy hyviä sekä edullisia tarvikkeita vai onko vaikea itse tehdä? Ei tosin vielä niin ajankohtainen, mut kuitenkin Quote Link to comment
Guest KariT Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 http://www.oberschlachter.fi/ tuolta osat edullisesti. Quote Link to comment
Guest El Toro Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Onhan tuolta tullut katteltua kaikkee. jos joltain löytys esim kuvasarjaa/linkkejä(selviä ohjeita että tyhmempikin älyää...) sivuille jossa näkee kuinka madalluksia tehdään?? On tosiaan aika hepreaa vielä jotkut tietyt jutut... yksi kuvahan selittää enempi kuin tuhat sanaa vai miten se oli... Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Tässä olis yks versio keulan madallukseen. Ekaks puretaan kaikki irti etuakselista poistamatta akselia rungosta. Minä jätin jousilatta paketit putkiinkin niin ei tarvinnu yrittää tunkea ne takas myöhemmin. Poistin myös lukko pultin joka pitää jousipaketit paikoillaan putkien keskeltä. Sitten etsin vahvaseinäisen putken joka käy just jousiputkien sisään. Se työnnän keskipalaa vasten(se pala joka pitää jouset paikallaan) ja taon painavimmalla lekalla mitä löysin kunnes pala irtoa. Pala lyödään sitten n. 5cm sivulle. Kun keskipala on sivussa poraan uuden reijän ylempänä kuin orggis lukkopultin reikä. (säätöpalan verran alemmaksi) jonka jälkeen avataan soikea reikä porattujen reikien väliin. Sitten vasaroidaan keskipala takaisin keskelle ja asennetaan pidemmät pultit keskipalaan ja varmistetaan että palaa saa liikutettua. Sen jälkeen hitsataan säätöpalat paikoilleen. Takaa voi madaltaa perinteisesti spooreilla. Quote Link to comment
Guest biblo Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Olipa hyvä ja havainnollistava ohje taas kerran Hebsteriltä. Quote Link to comment
Viltsu Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Kiitoksia tosiaan Hebsterille. Olen pitkään etsinyt tällaista kuvallista ohjetta. En ole viitsinyt ruveta minkään Samban animoidun ohjeen mukaan tätä tekemään, mutta nyt ehkä jo uskallan ruveta talven aikana omaani madaltamaan :) Quote Link to comment
jori Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Ite huomannu ku pari juniksen akselia tehny että tulee aika nahkea tosta säädön herkkyydestä kun kylmiltää takoo keskipalat sivuun. Auttaiskohan siihen hieman edes että ennen takomista kuumentais ihan punaiseksi ne stanssi kohdat, jotta ne stanssit nousis ihan ylös taottaessa? Kolmannen akselin tein niin että porasin stanssit pois niin tuli mielestäni parempi, tosin vaatii apusimpukan irroittamisen että pääsee poraa sen alta yhden pois. Mut hitsaus hommiin tossa joutuu kuitenkin niin ihan sama käytännössä... Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Juu, poraamallakin noi keskipalat saa irroitettua. Tosin en ole itse kokeillut osittain kun pitää sitten kumminkin hitsata ne reijätkin vissiin umpeen jälkeenpäin? Kun minä asensin pitkän pultin noihin keskipaloihin ja väänsin niitä niiden varassa muutaman kerran sain ne kyllä ihan kevyesti liikkumaan. Quote Link to comment
Guest El Toro Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 KIITOS PALJON nyt alkaa hamottaa homman hyvin, tälläisiä ohjeita lisää niin säästytään paljon sudelta ja sen hännältä :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.