Jump to content

-75 Palliksen madallus?


Guest El Toro

Recommended Posts

Guest El Toro

Epätietoinen aloittelia kysyy, tuttavalliseen sävyyn.

 

Hommasin tossa kesällä ko. pakun.

Hirveästi ei ole tietoa näistä vehkeistä, mut jostain se on joskus alotettava. :)

Alkaa pikkuhiljaa runko olemaan tinattu ja seuraavaks pintapeltien kimppuun...

 

Löytyykö mistään hyviä kuvia ja/ohjeita madalluksesta, sekä etu että takapään...?

Ja mistä ko. juttuun löytyy hyviä sekä edullisia tarvikkeita vai onko vaikea itse tehdä?

Ei tosin vielä niin ajankohtainen, mut kuitenkin

Link to comment
Guest El Toro

Onhan tuolta tullut katteltua kaikkee.

 

jos joltain löytys esim kuvasarjaa/linkkejä(selviä ohjeita että tyhmempikin älyää...) sivuille jossa näkee kuinka madalluksia tehdään?? On tosiaan aika hepreaa vielä jotkut tietyt jutut...

yksi kuvahan selittää enempi kuin tuhat sanaa vai miten se oli...

Link to comment

Tässä olis yks versio keulan madallukseen.

 

Ekaks puretaan kaikki irti etuakselista poistamatta akselia rungosta.

Minä jätin jousilatta paketit putkiinkin niin ei tarvinnu yrittää tunkea ne takas myöhemmin.

Poistin myös lukko pultin joka pitää jousipaketit paikoillaan putkien keskeltä.

 

DSC_1045.jpg

DSC_1040.jpg

 

Sitten etsin vahvaseinäisen putken joka käy just jousiputkien sisään.

Se työnnän keskipalaa vasten(se pala joka pitää jouset paikallaan) ja taon painavimmalla lekalla mitä löysin kunnes pala irtoa. Pala lyödään sitten n. 5cm sivulle.

 

DSC_1041.jpg

 

Kun keskipala on sivussa poraan uuden reijän ylempänä kuin orggis lukkopultin reikä. (säätöpalan verran alemmaksi) jonka jälkeen avataan soikea reikä porattujen reikien väliin. Sitten vasaroidaan keskipala takaisin keskelle ja asennetaan pidemmät pultit keskipalaan ja varmistetaan että palaa saa liikutettua.

 

20090728.jpg

20090728004.jpg

20090728003.jpg

 

Sen jälkeen hitsataan säätöpalat paikoilleen.

 

20090728009.jpg

 

Takaa voi madaltaa perinteisesti spooreilla.

Link to comment

Ite huomannu ku pari juniksen akselia tehny että tulee aika nahkea tosta säädön herkkyydestä kun kylmiltää takoo keskipalat sivuun. Auttaiskohan siihen hieman edes että ennen takomista kuumentais ihan punaiseksi ne stanssi kohdat, jotta ne stanssit nousis ihan ylös taottaessa? Kolmannen akselin tein niin että porasin stanssit pois niin tuli mielestäni parempi, tosin vaatii apusimpukan irroittamisen että pääsee poraa sen alta yhden pois. Mut hitsaus hommiin tossa joutuu kuitenkin niin ihan sama käytännössä...

Link to comment

Juu, poraamallakin noi keskipalat saa irroitettua. Tosin en ole itse kokeillut osittain kun pitää sitten kumminkin hitsata ne reijätkin vissiin umpeen jälkeenpäin? Kun minä asensin pitkän pultin noihin keskipaloihin ja väänsin niitä niiden varassa muutaman kerran sain ne kyllä ihan kevyesti liikkumaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...