Guest Juha1300 Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 (edited) Nuorena muistan kun isoveljellä oli mattamusta kupla peltoautona, ihastuin autoon ja innostuin maalailee sitä omin sormin. Siihen meni sekin ilo kun auto lähti paaliin, noh pitkän ajan sormia pyöriteltyä 10v myöhemmin hommasin oman kuplan kiuruvedeltä tänne keski-suomeen. Alla on kuvalinkki, kuvia ostettaessa 2010 tammikuussa ja siitä 5kk myöhemmin auto sai uuden maalin ja muuta ehostusta. Tarkotus oli tehdä näyttävä kupla eikä mitään ankean rupsahtunutta kuplaa joita pyörii jokamiesluokassa. Auton väristä vielä, että musta/valkonen on helmiäisiä. Auringossa näppärän näkönenhttp://s247.photobucket.com/albums/gg131/kukusha142/Kupla/Ostettaessa pihassa. Pakkasta oli kovasti, haalarit päällä purin auton kärryn päällä tammikuussa 2010 Autoa pitäisi talvella laittaa, kivipellit ostin eteen/taakse ja kaasarin korjaussarjan. Uudet renkaat hommattava valkoraidalla ja vanteet maalattava punaisiksi. Kattoteline on myös ostoslistalla, tarjota saa jos löytyy! Ja gangsterilippa odottaa asennusta. Armeijan jälkeen kun tulee aikaa niin koneremonttia olisi tarkotus tehdä, mutta saa nähdä miten rahatilanne on tuolloinTuli laitettua autoon rakennettaessa-Astinlaudat-Takavalot(kok.pun.)-Tuulilasi+tiiviste-Etu/Takaluukun tiiviste-Raitisilma räppänät-Laturi vaihtovirta-Startti-Valoluomet-Puola ja konkka Edited May 8, 2014 by Juha1300 Quote
Guest speedy Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 Se on hieno,ja ihan tuonvärisillä vanteilla.Kannatan myös lämpimästi pölykapseleita ja riittävää maavaraa. Quote
Guest Juha1300 Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Hirveä kiire saada kupla kuntoon ensikesän katsastusta varten, armeijaki alkaa piakkoin niin ei sillon vkloppusin tekisi mieli laitella autoa. Viime päivien aherrusta: -Kaasarin korjaussarja asennettu -Kattoteline löyty, maalattu ja asennettu -Parkit molempiin umpiohin(vanhat oli palanut) Vielä ois -Jarruvalot ei toimi, johdot täytyy tutkia -öljyjen vaihto -Sytyn säätö -Kattotelineeseen vararengas ja 10l Jerrykannu -Kivipellit etu/takalokasuojiin kiinni -Gangsterilippa maalaus ja asennus (kiinnitys namiskat valmiina) -(Renkaat?!) Kuvia tulossa aikanaan lisää, tässä kuva kesältä. Päivä ennen tuota Carstune kesätapahtumaa kerkesin saamaan auton valmiiksi apujoukolla! Kerkesin viemään kuplan neljän muun kuplan vierelle "hyvissä ajoin" :) Quote
Guest Sgegis Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 Hirveä kiire saada kupla kuntoon ensikesän katsastusta varten, armeijaki alkaa piakkoin niin ei sillon vkloppusin tekisi mieli laitella autoa. Viime päivien aherrusta: -Kaasarin korjaussarja asennettu -Kattoteline löyty, maalattu ja asennettu -Parkit molempiin umpiohin(vanhat oli palanut) Vielä ois -Jarruvalot ei toimi, johdot täytyy tutkia -öljyjen vaihto -Sytyn säätö -Kattotelineeseen vararengas ja 10l Jerrykannu -Kivipellit etu/takalokasuojiin kiinni -Gangsterilippa maalaus ja asennus (kiinnitys namiskat valmiina) Katsoppa ensin toimiiko jarrusylkyssä painekytkin. Quote
Guest Juha1300 Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 Katsoppa ensin toimiiko jarrusylkyssä painekytkin. Siinähän se vika olikin, vaihdoin uuden ja toimii mainiosti! Syttyhän ne jarruvalot vanhallaki katkasijalla mutta sai pohjaan painaa kunnolla että sytty. Samalla vaihdoin pensansuodattimen. Quote
Guest Juha1300 Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 Paljoa ei ole aikaiseksi saanut, jotaki koittanut tehdä armeijan ohella. Gangsterilipan kiinnitys ja toisella värillä maalaus on seuraavana ja sisälle kaiuttimia lisää että saa rocknrollin soimaan :) Edetään hiljuksiin Välikuva Quote
Guest Juha1300 Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 EI mennyt katsastuksesta läpite. Kaksi reikää jotka on nyt paikattu massattu, ja paha öljyvuoto haittasi katsastusmiestä joten kone on irti otettu. Jatketaan harjoituksia :) Quote
Guest Juha1300 Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Taas jotakin pientä armeijan ohella tehty, leimattu on ja kovaa ajoa. Kärjetön sytty odottaa laatikossa asennusta :) Quote
Guest Juha1300 Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Kaikenlaista ollut, kupla on pelittänyt osittain hyvin. Aurinkolippa sai maalit ja takalasit tummennuskalvot (pahoittelut pussihousuille) Kärjetönsytytys oli paikoillaan ja paloi samantien virrat kääntäessä päälle, kuului poks ja ignikaattoriin paloi reikä. Syytä en tiedä ja sain toisen vehkeen takuuseen jota en ole asentanut. Moottorille kuuluu: alkaa olla väljä ja syö öljyä. Sinistä savua tulee kun ajelee. Lähtee käyntiin hyvin mutta ei käy tyhjäkäyntiä. Pakoputki halki, osittain hitsattu mutta vuotaa vielä ja kone valuttaa öljyä. Lämmönvaihtimet joutui ottamaan irti. Talven aikana kone lähtee irti kuplasta, joko remontoin vanhan koneen ja piristän hiukan tai ostan valmiiksi laitetun moottorin. Alustan madallus on myös juolahtanut mielessä Quote
Guest Juha1300 Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 Noniin talvi vaan vierähti ja muitten harrastevehkeiden kanssa tullu häärittyä. Mutta kuplallekki löytyi aikaa tänään, nyt on vanhamoottori puotettu pois ja voi alkaa kunnostaa vanhaa tai jos joltakin löytyy suoraan laitettu moottori minkä tarvitsee tökätä vain paikalleen niin saa tarjota. Quote
Guest Juha1300 Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Vähän myöhästyi kuplan laitto tässä alkukeväänä, etsin valmista moottoria mutta toimivia ei tuntunut löytyvän ja oman elämän seppiä liikaaki mutta nyt on "uusi" moottori paikoillaan. Sportputkiston uudelleen vääntelyä että saa paikoilleen sopimaan suodatinjalan kanssa ja savut otettua torstaihin mennessä, myös ehkä leimalle torstaina tai perjantaina. Eli lohko porattu ensimmäiseen ylikokoon. Sylinterit vaihtui 1300cc kokoon 1600cc Upouusilla kansilla ja pakoputkistoilla, pitäisi olla huoletonta ajelua luvassa nytten.. eikä tarvitse ihmisten mumista että auto savuuttaa. Oli vanhoissa männissä renkaat melko kuluneet, ihme kun toimi edes. Quote
mikan Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 Makuja on monia, mutta omaan makun tässä kuosissa tämä näytti parhaalta: Ei muuta kuin tsemppiä rakenteluun ja kuplan jatkojalostukseen. t. Mika Quote
Guest Juha1300 Posted August 4, 2012 Posted August 4, 2012 Leimattua tuli ja ekalla läpite, talven aikana olisi enää alustan madallus, muuta tämä ei kaipaa kun kovaa ajelua. Kaikki ikkunatki on tummennettu :p Quote
Guest Juha1300 Posted March 29, 2013 Posted March 29, 2013 Nippelikuvia pilatusta kuplasta. Valot, keulanmadallus, uudet lämmönvaihtimet ja tereot. Quote
Guest Juha1300 Posted April 19, 2013 Posted April 19, 2013 (edited) Kupla leimattuna droppiolilla ja 165/80 rengastuksella, haaraa montuissa lokasuojan reunaan yllätys yllätys.Joten asiaan onko jollain varmaa tietoa oikeasta rengastuksesta joka ei raavi/kahnuuta täydelläkään lastilla ja ei mene liian matalaksi katsastusta varten. Onko harrastajilla 165/65 renkaita ja miten käyttäytyvät?Etuakselin kavennus/ säätöpalojen asennuksesta en ole innostunut.. Edited May 7, 2014 by Juha1300 Quote
Oksa Posted April 21, 2013 Posted April 21, 2013 Mulla on 165/65 renkaat edessä, droppien ja säätöakselin kanssa. Säätö on muistaakseni aika lailla keskiasennossa, ehkä pikkasen nostettuna. Ei oo ollu ongelmia raapimisen kanssa, tosin ei oo täyttä lastia juurikaan ollu mukana, mut ainakin 90 kilosen hanttimiehen kanssa ei ollu ongelmia. Katsastuksessa ei sanottu mitään, riippuu toki katsastajasta. Janne. Quote
Guest Juha1300 Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Keulaa kavennettu 4", dropit ja säätöpalat. Takapää vuorostaan kaksi naksausta. Lisälämmittimen viritystä seuraavaksi keulaan niin saa karvalakit jäädä pois. Quote
Henkar Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Onpas komea värkki. Alkuun katsoin että meniköhän tyyli väärään suuntaan kun oli kuva missä maalattu vanteet jne, mutta varsinkin madalluksen jälkeen kuitenkin niin "tyyliltään puhdas" että on jo oikeasti hieno! Hyvin saa tästä itse inspiraatiota tuon -74:n kanssa kun sattuu olemaan näköjään saman värinen lähtökohta ja juurikin rosteri astinlautojen, madalluksen ja lipan kombinaatiota olen miettinyt. Myös mustan sopivuus värinä ollut mietinnässä, sinulla tietysti keventämässä tuo valkoinen kylki. Missä asennossa sinulla suunnilleen säätöakseli? Itse kun tuli juuri hommata uusi vakioakseli eikä säädettävä ole ollut ajatuksissa. Kuitenkin droppeja olen miettinyt (ihan autolle ja itsellekkin jos ei kohta rakennuskuume laske normaaliin), että oletko droppien jälkeen joutunut nostamaan peräti säätöakselilla? Jotainhan tuossa oli että oli raapinut lokareihin pelkillä dropeilla, mutta eihän tuo ole kun tippunut entisestään vai kavennusko auttaa niin paljon asiassa? Mutta hieno on kyllä, ei se auta kun itsekkin alkaa hinkkaamaan kohta koppaa puhtaaks että saisi joskus yhtä siistiin kuosiin. Quote
Guest Juha1300 Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Missä asennossa sinulla suunnilleen säätöakseli? Itse kun tuli juuri hommata uusi vakioakseli eikä säädettävä ole ollut ajatuksissa. Kuitenkin droppeja olen miettinyt (ihan autolle ja itsellekkin jos ei kohta rakennuskuume laske normaaliin), että oletko droppien jälkeen joutunut nostamaan peräti säätöakselilla? Jotainhan tuossa oli että oli raapinut lokareihin pelkillä dropeilla, mutta eihän tuo ole kun tippunut entisestään vai kavennusko auttaa niin paljon asiassa? Helou, kiitoksia kommentista! Säätöpaloista en muista ovatko missä asennossa kun näkyvyys on melko heikohko sinne alle mutta säätöpultista veikkaan että aika keskellä. Jouduin nostamaan kun alko etuakseli raapia maahan montuissa kun oli kyytiläisiä. Nuo palathan ei paljoa maksa etteikö niitä kannattaisi laittaa ja jos vielä akseli on irti niin aina sen parempi kaventaa/säätöpalat asentaa. Eturenkaat oli 165/80 jolloin pelkkien droppien kanssa raapi pahasti lokasuojan reunaan, nyt edessä on 145/65 renkaat. Kavennus auttaa aika paljonkin asiaan, mutta on työläämpi tehdä, esim tuossa on 4" kavennettu jolloin iskaritolppia joutuu väännellä ja moksia oikeaan asentoon. Dropithan työntävät renkaita hitusen sivuille oliko se nyt 1,5cm. Jotkut ovat laitelleet pelkät dropit ja kaventaneet akselia 2" sillä jo saa kohtuu madalluksen, itsellä kasvoi nälkä syödessä. Itse lueskelin jenkkifoorumeilta nuista kavennuksista ja milllä renkailla päästelevät, suomalaisten sivuilla toinen sanoo juuta ja toinen jaata. Joten googlesta kannattaa lueskella ja google translatella käännellä :) Quote
Guest Juha1300 Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Tuli tässä keväällä rengastusta ehdostettua. Uutta sisustaa pitäisi alkaa ehdostaa tähänkin, nykyisen jakkarat heiluu joka suuntaan ja penkkien jousitus on keturallaan. Quote
eturauhanen Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 chekkerrruutu ja gangsta toimii aina. hieno :) Quote
Guest Juha1300 Posted January 11, 2017 Posted January 11, 2017 (edited) Jahas unohtunut päivittää kyseistä topikkia. Korroosiokin oli päässyt hyvin muhittumaan Polttoainetankistakin lähti ruoste pois Alusta oli taas vaihteeksi ylhäällä. 4" tuumaa kavennettu akseli sai väistyä uuden akselin alta pois, jonka kavensin 2". Oli hetken huumaa tuo madallus, hienohan se oli matalana mutta hirveä ajaa ja ei tehnyt mieli lähteä sillä pitkille. Nyt on edessä droppiolat vain ja takapää vakiokorkeudessa. Saa nähdä hommaanko säädettävät takalatat taakse jossain vaiheessa. Eteen tulee normaalit 165/80 renkaat 145/65 tilalle. Nyt olen sisustaa tekemässä, tässähän ei ole mitään fyllejä tai mattoja ollu vaan puhdas pelti ja penkit repaleiset. Maalailin lattiat ja laitoin eristysmattoja mutta eristysmatot eivät riittäneet kuin puoleen väliin. Takaosan kerkesin vuorata terassimatolla, hyvin tarrautui sprayliimalla kiinni. Takaikkunoihin vedän miedon tummennuskalvon. Gansterilipan maalaan mustaksi kokonaan, liekkien rajat niin karkeat tuossa nykyisessä Edited January 11, 2017 by Juha1300 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.