tono Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Eilisen päivän haulla haeskelin ja en löytänyt aiheesta, tai ainakaan en ymmärtänyt jos löysin : ) Eli sylinterit ja männät on hyvän näköisiä, mutta puristukset vähän kadoksissa ja kun kannet oli pois niin yksi sylintereistä oli kovin öljyinen (kone kuluttaa öljyä 1000 km ja ylärajalta alarajalle) niin mietiskelin että männänrenkaat ja öljyrenkaat pitäis vaihtaa. Mutta ihmetytti kun 1. renkaan välys oli 5 mm ja toisen ja öljyrenkaan 3 mm niin onko normaalia? ja tosiaan siis männärengas oli sylinterissä silloin kun mittasin. Ja sitten ylimmän männänrenkaan ja männänväliin kasaanpuristettuna meni 0,3mm luiska normaalia vai ei? toiseen ei menny ees 0,05mm luiska. Ja koska kuvahan selventää enemmän kuin tuhat sanaa. Aina nää rojektit laajenee vaiks rahaakaa ei oo : ( Ensiks piti vaa kytkin ja laturin hiilet uusia, mut sit tuli huomatuks et yks tulppa ei aukee= kierteet ol paskana ja sitte ku on kannet pois nii... EDIT: Tuossa katselin niin tais olla renkaat(mukana täällä tampereella ja kastesin nyt taas sylkkää vasten niin se 5 mm on kakkos renkaassa ja muistaakseni se oli ekassa urassa) 1 & 2 laitettu ristiin paikoilleen. Kuinka paljon se vaikuttaa tohon öljyn esiintymiseen? Vaikuttaahan se toki, mutta kuinka paljon :D ja mihin muuhun se vaikuttaa Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Liian iso rako on joka tapauksessa, oikea gäppi tuohon sylinteriin olisi esim. tämän dokumentin http://www.aa1car.com/library/ringendgap_wiseco.pdf mukaan 0,3mm. Saman dokumentin mukaan männänrenkaan ja männän renkaan uran välys olisi 0,03 - 0.05mm. Puavo Quote Link to comment
tono Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Okei! Mites muuten kun tuolla netissä ilmoitetaan esim (2 x 2 x 4) noiden renkaiden kokoja, niin mitä arvoja nuo on? siis renkaan korkeus, leveys, ja uran leveys( siis tossa kuvassa toi 5mm) vai jossain eri järjestyksessä? Quote Link to comment
Racing Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Okei! Mites muuten kun tuolla netissä ilmoitetaan esim (2 x 2 x 4) noiden renkaiden kokoja, niin mitä arvoja nuo on? siis renkaan korkeus, leveys, ja uran leveys( siis tossa kuvassa toi 5mm) vai jossain eri järjestyksessä? Mäntien rengasurien leveys,1 puristus,2 puristus ja öljyrengas. Hoonaus pyttyihin ja uudet renkaat,niin menee hetken aikaa taas,jos ei uusiin budjetti taivu. Uudet renkaat on turha taas laittaa ilman hoonausta lasittuneisiin pyttyihin. Quote Link to comment
tono Posted November 23, 2010 Author Share Posted November 23, 2010 Okei! Mites muuten kun tuolla netissä ilmoitetaan esim (2 x 2 x 4) noiden renkaiden kokoja, niin mitä arvoja nuo on? siis renkaan korkeus, leveys, ja uran leveys( siis tossa kuvassa toi 5mm) vai jossain eri järjestyksessä? Mäntien rengasurien leveys,1 puristus,2 puristus ja öljyrengas. Hoonaus pyttyihin ja uudet renkaat,niin menee hetken aikaa taas,jos ei uusiin budjetti taivu. Uudet renkaat on turha taas laittaa ilman hoonausta lasittuneisiin pyttyihin. Asia on harvinaisen selvä. Sen verta vielä että mites noi ylikoon renkaat? tarvii vissiin poratut pytyt vai? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.