metake Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Tuli vaihdettua -63 kuplaan uudet jarrusylinterit ja taas kerran pisti ihmettelemään etujarrusylintereiden erilaisuus vanhoihin.. Eli vanhassa sylinterissä männän pään hahlo on jarrukenkään tiukka, hahlon leveys ehkä n. 3 mm, uusissa hahlo on väljä, leveys ehkä n. 5 mm. Kyseessä ATE:n sylkyt, joten ei nyt ihan kuraa pitäis olla. Onko nämä nyt oikeasti -65 (tai -66) ja uudempien sylkyt, mitkä myydään myös vanhempiin sopivina? Esim. Hotcars myy eri sylinterin vm. 58-64 ja vm. 65-77, kun taasen esim. Paruzzi myy ainoastaan 58-> ja CSP myy 58-65 ja 66-> ja ainakin kuvan mukaan CSP:n sylkyt vanhempaankin isolla hahlolla. Miten tämä nyt oikein menee ja miksi tuo hahlo on kasvatettu niin että se on väljä kenkään? Toisessa -63:ssa mulla on sama juttu ja hyvin ne siinä on pelanneet, kunhan ihmettelen.. Quote Link to comment
Roope Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Oisko ns: yleismallin mäntä. Quote Link to comment
vwagen Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 58-64 oma sylinteri 113 611 057 B ja 65 eteenpäin 131 611 057,muuta eroa noissa ei ole kun ne mäntien hahlot ja siitä leveydestähän ei ole mitään haittaa,jää vain pois se ongelma mikä noissa tiukka hahloisissa on,eli kengän kiinnijuuttimin mäntään. Edellä sanottu edellyttäen että molemmissa hahlot ovat suorapohjaisia,sitä en nyt muista varmuudella,säätöruuvithan vaihtuivat vinopohjaisiin samassa yhteydessä. Quote Link to comment
metake Posted December 30, 2010 Author Share Posted December 30, 2010 edellyttäen että molemmissa hahlot ovat suorapohjaisia Molemmissa hahlot tosiaan on suorapohjaiset, joten sopii myös siltä osin. Tätä hieman itsekin epäilin, että VW on muuttanut rakennetta jonkin syyn takia, ja koska tuo uudempi sopii myös vanhempaan ja on vähintään yhtä hyvä toiminnaltaan, niin sitä kannattaa käyttää myös noissa vanhemmissa. Ihmetytti vaan tuo kun siihen taas törmäsin, mutta nyt asia selvisi :) Jatkokysymyksiä: Jos vaihtaa säätöruuvit uudempiin, eli vinopohjaisiin niin onko mitään estettä käyttää uudempaa kenkää? Ja koska tuo sylinteri/säätöruuvi/kenkä tarkkaan ottaen vaihtuu? Ja oliko niin, että 4-pulttisen etukenkä on sama kuin 66-67 5-pulttisen, mutta takakenkä on 4-pulttisessa levämpi eli se ei käy 5-pulttiseen? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.