abbe Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Onko kukaan viritellyt alipainejakajaa ko. kaasuttimien yhteyteen? Kaasuttimissa ei ole valmiina lähtöä alipaineelle. Kasailen 1600 -konetta Engle W110 -nokalla ja peruskansilla. Vaihtoehtoina jakajaksi on joko '74 orkkisjakaja keskipako+alipainesäädöllä + Compu-fire kärjetön, tai uusi 009-kopio kärjettömällä sytyllä. Suosituksia ja spekulointeja otetaan ilolla vastaan. Quote Link to comment
metake Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Kyllähän joissain ICT:ssä on alipainelähtö, joten villi arvaus on että noissakin olisi paikka valussa sille. Jos se on vaan tulpattu niin melko helpolla saisi siihen tehtyä lähdön. Jos koko kanavaa ei ole olemassakaan, niin poraus on aika tarkkaa hommaa ja pitää osua kaasuläpän kohdalle just eikä melkeen, siten että kaasuläppä kykenee sulkemaan reiän tyhjäkäynnillä. Ja jos meinaat uuden jakajan hommata, niin suosittelen harkitsemaan 123:sta, alipaineella tai ilman. Quote Link to comment
NO H2O Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Hm... Itse jaksoin jonkun aikaa pelata tuon alipainesäädön kanssa, joka toimi miten toimi, joko alipainetta oli liian vähän tai liikaa... Tai sitten erilaiset kellot & ennakot toimivat tuon alipaineen kanssa miten toimivat. Kokeilin kaikenkaikkiaan kolmea erilaista jakajaa, joissa kaikissa oli hieman erilaiset ennakkokäyrät ja alipainekellot. Silloin kun koneen sai kiertämään kunnolla jäi alavääntö uupumaan, tms. oireita oli ilmassa... Kone on siis:1641, hiottu nokka = enemmän nostoa, baby dells, dick ditch 4-tip... Päädyin 009 jakajaan ilman alipainekelloa, toimi ihan ok viimeisillä ajoilla, alavääntö oli ok ja kone kiersi sen verran mitä melkein vakio kone voi kiertää. Keväällä pitänee vielä hieman säätää kaasareita, tarkistaa seokset ja kokeilla erilaisia ennakkoja... Pitänee myös pelata tuon pakarin kanssa, oikoa hieman muutamia mutkia sekä lisätä nuo lämmönvaihtimille tarkoitetut "pökäleet", sekä kieputella villaa ympärille. Luultavasti joudun hieman säätämään ennakkoa katukieputtelun vs. matka-ajon välillä? Käsittääkseni tuo alipaine vaikuttanee eniten tasaisessa matka-ajossa? Quote Link to comment
abbe Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 Keskipakosäätöinen jakaja taitaa olla helpoin kompromissi, ei tarvitse modata uusia kaasuttimia eikä ihmetellä alipaineen tason kanssa. Pitänee harkita tuota 123 -jakajaa, näyttää väki sitä kehuvan siellä sun täällä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.