Guest ville ropponen Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Eli, ´65 junan alla nyt kavennettusäätöakseli, jolla ei siis ajettu. Säätöpalat eri kohdissa, alempi 2booria vajaa, ylempi 4booria vajaa = säätövarojen alarajasta.Täten siis latat eri asennoissa. Ongelma: Pallon (levyjarruilla) tukivarret ei vaan uppoa pohjaan. Onko yritykseni ollut vajavaista vai latat "väärin" ??? Va pitäisikö latat vapauttaa? Sinä harrastaja toveri, joka tämän olet tehnyt, otatko yhteyttä. Tämä nyt on naurettavan pieni ongelma, mutta kun ei vaan nyt aukea minulle. Yhteys mieluiten: puhelimella (040-1583753) tai ville.ropponen@kotkamills.com Kiitos jo etukäteen. Quote
Guest Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 yritatko kenties puskea koko ripustuksen tukivarsineen ja napoineen paivineen yhdessa kontassa sinne? Varret pitaa irrottaa navasta ja tunkea paikoilleen yksi kerrallaan. Quote
jori Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 hetkinen, ymmärränkö läheskään oikein että yrität työntää palliksen tukivarsia junakeulan akseliin, eikös ne ollu vähä erilaisia? mitenkäs onko ne aikaisemmin jo ollu siinä akselissa:) Quote
Guest ville ropponen Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Kiitosta vaan, vielä ei kylläkään ole natsannut, mutta harjoittelu jatkuu... Kyllä niiden varsien pitäisi olla yhteensopivat, mutta tuli mieleen, että koska akseli on kavennettu, niin pitäisikö olkavarsia myös lyhentää??? Tätä en ole aiemmin ajatellut, mutta voisi olla ratkaisu, vaikkakin akseliputkethan lienevät "onttoja"? Tarvitseeko kuplassa lyhentää olkavarsia jos käyttää kavennettua akselia? Quote
nikke911 Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Olen kyllä sitä mieltä ettei -65 junan ja pallon tukivarret sovi keskenään.Tuonhan takia vaihdetaan yleensä koko akseli 68-71 malliseksi joka taas sopii suoraan junan kiinnityksiin ja vielä säilyy 5x205 pulttijako.Siihen voi sitten sovitella sitä pallon levyjarrutukivartta ja sopii heittämällä. Quote
Kujis Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Ei hajuakaan sopiiko Pallon tukivarren Juniksen akseliin,(oletetaan että sopii) tuli vaan mieleen että jos olet kaventanut akselia päistä, niin sisemmän laakerin/puslan paikka on kavennetun määrän lähempänä akselin päätä, joten tukivarren laakerin paikka on muutunut ja tukivarren levennys tökkää siihen. Quote
Guest ville ropponen Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Nikelle: akselissa laserleikatut-laipat, eli pitäis sopia molempiin (pallo/junis). Kujis: Siis olkavartta lyhentämällä ongelma ratkeaisi? Hitto: unohtunut mainita, että lähtökohta akselinahan on pallon akseli... Quote
vwagen Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Tukivarsia ei missään tapauksessa lyhennetä,jos akselia on kavennettu ulkopäistä pitää laakerit/puslat luonnollisesti siirtää sisemmäksi että tukivarsissa oleva vastinpinta osuu niiden kohdalle,tämä ei kyllä selitä sitä miksi ne eivät mene paikalleen. Quote
jori Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Ellei olis käyny niin että lähtökohta akselina on ollu palliksen akseli, johon hitsattu juniksen päätylaput? Onkos niissä ylemmän ja alemman akseliputken etäisyyksissä toisistaan eroja junis vs Pallis? ihan haihattelua mut pisti miettimään toi onkelma.... Quote
Kemin Karavaanari Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 Oletan että myös latat on lyhennetty vastaamaan kavennettua akselia. Quote
Guest Toheltaja Posted February 2, 2011 Posted February 2, 2011 ÖÖ-pojat, juniksessa ulompi laakerihalkaisija olkavarressa on 48mm ja pallossa 50mm... ei ne ihan käsipelillä mene paikoilleen siis ;) Varhaispallosta en osaa sanoa, kun ei kyseistä etuakselistoa koskaan ole käsiin tullut, ->67 & 70-> mallisia sen sijaan kymmenittäin kaposteltu Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.