Guest Jussinbussi Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 -66 kupla kyseessä ja tarvis moinen riekale vaihtaa. Avasin mutterit ja meinasin hommaa helpoksi mutta eihän se sieltä mihkään lähde. Laatikko moottori paketin pitäisi tulla jonkun verran taakseppäin että saisi sen sieltä välistä pois. Raaka peli ja sorkkarautaa vai oliko tähän nyt joku järkevämpikin konsti. Neuvokaa tyhmää. Auto on pukeilla ja moottori on kiinni. -Jussi Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Aika hankalaa voi kyllä olla moottori kiinni koska laatikko kiinni takahaarukassa kannattimen kautta. Mutta jos ei tykkää moottoria irrottaa niin voisko sitä saada tarpeeksi taaksepäin sillee että vetarit jousilatoista veks, sit kannatella laatikkoa vaikka tunkilla ja aukasta ne isot pultit jolla laatikon takakannatin takahaarukassa kiinni. Sit vähä vetää laatikko/kone yhdistelmää taaksepäin sen verran ku takahelmaan on hihnapyörästä matkaa. Niin ja tietty irrottaa vaihteensiirtotanko puslasta siinä takapenkin alla. Quote Link to comment
SimpleMan Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Ite sain lievää väkivaltaa käyttäen vaihdetuks kun irrotin takakumit ahdistamasta ja sit vaan ronskisti ja rohkeasti vääntää koko pakettia taakse. Vähän jotain tunkkia moottorin alle helpottamaan. Vaihdetanko täytyy ihan ensin irrottaa ja kaasuvaijeri, ei kait muuta en muista. Ehkä sorsilta ne vaijerit irti en tiijä omassa paiseessa kun ei niitä ole... Heps. ainiin omasa oli myös moottori irti ku sain ne takakannattimet auki :D Eli tästä ei liene apua, anteeks.... Quote Link to comment
x-pj Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Itse olen kerran vaihtanut moottoria irrottamatta. Vetarin putket pitää tosiaan irrottaa, muuten paketti ei siirry tarpeeksi ja silti piti vääntää raudalla aika lujaa. Käsijarrun vaijerit otin kans muistaakseni irti, jotta akseliputket liikku tarpeeksi taakse. Noita isoja pultteja en muistaakseni kokonaan poistanut. Löysäsin vaan niin paljon kuin kierre antoi myöten. Quote Link to comment
metake Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Omaan -63:een vaihdoin kone irrallaan ja silti piti irottaa jousilatat navoista että sai laatikon liikkumaan riittävästi taaksepäin, ja piti vääntää LUJAA. Jutan Röllistä (-60) koitettiin vaihtaa kone paikallaan, ja siinä se ei ainakaan onnistunut, koska kone törmäsi takahelmaan reilusti ennen kuin sai riittävää rakoa aikaiseksi. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Jaahas. Jotenkinhan tän taas arvas. Autossa on kyllä tarvetta laatikonkin vaihdolle kun tuntuu 2:sen synkat olevan loppu. Kait se sit tarvii repiä pois ja laittaa kerralla kuntoon koko kampe. Eli jos nurkissa pyörii varmasti ehjä ja -66 kuplaan sopiva vaihteisto niin tarjota sopii vaikka YV:llä. Mahdollinen vaihtokin kuplan IRS askiin mahdollinen. -Jussi ja kiitoksia kuitenkin neuvoista! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.