hyeena Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Onko iloa vaihtaa esim. automaattilaatikkoihin tarkoitetut öljyt manuaalilaatikkoon (pallokeula)? Näillä keleillä keppi ei juurikaan heilahda. Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 ylipaataan uudet laatuoljyt sen vanhan 200tkm ajetun kuran tilalle on hyva idea ja auttaa jo paljon... automaattilaatikon oljyt on suunniteltu ihan erilaiseen rasitukseen kuin manuaaliaskin oljyt, niilla on eri tehtava ja erilaiset vaatimukset. Jotkut autovalmistajat kayttavat kylla automaattioljya manuaalilaatikossa, mutta ne on silloin suunniteltu alusta lahtien kayttamaan sita. Mina en kokeilisi. VW laatikossa vaihteiston lisaksi sama oljy voitelee tasauspyoraston rattaat joissa rasitus on aika iso ja oljylta vaaditaan paljon. Mika tahansa "vaihteistooljy" ei sinne sovi. Quote Link to comment
hyeena Posted February 22, 2011 Author Share Posted February 22, 2011 Jep täytyy vaihtaa.. Uudet öljyt on haettu jo kesällä, mutta unohtu vaihtaa kun paketti oli pihalla. Vaan onnistuuhan se vaihto nytkin paitsi ettei ne vanhat tule lämmittämättä ulos :) Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Jep täytyy vaihtaa.. Uudet öljyt on haettu jo kesällä, mutta unohtu vaihtaa kun paketti oli pihalla. Vaan onnistuuhan se vaihto nytkin paitsi ettei ne vanhat tule lämmittämättä ulos :) hehe se voi olla... mulla jai suomessa yksi talvi avaamaton purkki Shell oljya (20W50) ulos pakkaseen, kun avasin korkin niin sepa ei tullu ulos. Ei edes vaikka kaansin putelin ylosalaisin. 4l kannu jossa on iiiiso suuaukko. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Ohjekirja antaa suositukset ATF:n käytöstä arktisissa olosuhteissa. Quote Link to comment
Guest Jutta Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Mulla on Röllissä tuoreet öljyt ku tyyppi kusi alleen syksyllä. Ne on just ne oikeet öljyt, sellaset ku siinä pitääkin olla (kröhöm, en siis muista detaljeja). Silti ei meinaa saada vaihdetta edes vapaalle kun on seissyt muutaman päivän. Sanat "jäykkä" ja "tönkkö" ovat saaneet uuden merkityksen. Quote Link to comment
multanen Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Ohjekirja antaa suositukset ATF:n käytöstä arktisissa olosuhteissa. Onkstää justiinsa T2 ohjekirjassa? Quote Link to comment
-AP- Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Rallikolmosessa on Redlinen MT-90 http://www.roadmachine.fi/gearoil.html eikä minkäänlaista häiriötä vaihteenvalinnassa, vaikka autoa vetäisi avokärryllä läpi puolen Suomen parinkymmenen pakkasessa. Hyvin on toiminut jo kolmatta talvea. Melko notkeaa tavaraa eli öljyvuotoja/tihkumista kyllä helposti ilmenee, etenkin kesällä ... Löytyy mm. Motonetistä. Pallokeulassa on kyllä sitten hypoidiperä, eli siihen parempi tuo GL-5 -versio? Quote Link to comment
tolvana Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 411 varianttiin oli pakko vaihtaa öljyt 2 kertaa viime viikonvaihteessa, eka kerral laitoin synteettiset 75w/90 öölit, seuraavana päivänä keppi oli entistäkin jäykempi, nyt sisällä dexron2 lirut ja on kepin heiluttelu vallan hauskaa... kevväämmällä aattelin vaihtaa takas nuo "peräöljyt". Quote Link to comment
-AP- Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Nelkussa taitaa olla myös hypoidityyppinen vetopyörästö, mahtaako automaattiöljyn paineenkesto-ominaisuudet riittää sinne ...? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.